Jag står inte ut längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Hon har som sagt I N T E varit elak när hon stod hos sina förra ägare, men har under tiden JAG haft hästen varit på det här sättet.
Du kan kanske lämna tillbaka hästen. Förra ägaren kanske vill hästens bästa oxå???? Det hade jag velat om en häst jag sålt inte trivdes hos sin nya ägare!!!!
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Gåtan är löst.
Det är främmande män hon inte tål.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Gåtan är löst.
Det är främmande män hon inte tål.
Vad bra, men hur kom du på detta? *nyfiken*
Då vet du vad du ska träna bort!
Lycka till!! :banana:
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Vad är det du inte förstår? Hon har som sagt I N T E varit elak när hon stod hos sina förra ägare, men har under tiden JAG haft hästen varit på det här sättet.
Nja, det hade du inte skrivit innan så därav att jag inte förstod det...:cool:
Ja är det bara karlar hon är ilsken på så är det ju bara att hitta nån frivillig karlstackare att träna med.:p Hon måste ju lära sig att lita på en man och det gör hon ju endast om en karl tränar med henne..
Är väl inte helt ovanligt att hästar är misstänksam mot karlar..
Lycka till!
 
Sv: Jag står inte ut längre.

LÄS Monty Roberts bok "från mina händer till dina". Det är en form av NH kan man väl säga.Helt utan våld och så. Prova. Jag GARANTERAR till 100% att du kommer lyckas. Det gjorde jag med ett liknande fall. Hoppas för övrigt att det löser sig med stallplats och så.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

fast M.R har ju metoder som inte är allt för snälla. som tex. om en häst sparkar i boxen så sätt "järnringar" (ganska tunga) runt kotorna. när hästen sparkar så "ramlar" dessa ner på kotorna/hovarna, då slutar hästen sparka:crazy: (oont)

det gör den ioch försig säkert, men varför sparkade den från början????? vet inte om jag tycker att det är helt utan våld.....
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Hon har alltid gått på samma foder, men har som sagt inte varit elak av sig tidigare.

Hästen har alltså blivit elak och farliga för människor under de 6 månader du ägt henne?..
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Violator skrev:
Nej, jag tänker inte skicka bort henne till någon annan. Aldrig. Jag vill inte riskera att ha ett nerbrutet och oigenkännligt monster när hon kommer tillbaka. Litar inte på att "proffs" kan ta hand om min häst, tyvärr.


Du får nog inte ett nerbrutet och oigenkännligt monster som kommer hem. Många som tar in hästar på tillridning och sådant är hur duktiga som helst.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Gnist skrev:
Ditt problem med din häst är inte roligt alls!

Det som är roligt är att det finns många fler än du som tror att ni är den enda som kan hantera erat djur och det är faktiskt Inte sant :cool:

Hon har ett problem som hon vill ha hjälp med, hon vill inte höra någon som inte vet något om henne eller hennes häst, säga att hon tror att hon är den enda som kan hantera sin häst! Skärpning!
 
Sv: Jag står inte ut längre.

*Att skicka bort hästen till någon häst-tämjare löser inga problem, det är din häst och därför är det dina problem att lösa.*


Det kan faktiskt lösa problemen. Hur ska hon själv lösa problemen då hästen är 'snäll' mot henne? En väldigt kunnig "häst-tämjare" som du kallar det, kan nog fixa till hästen bättre än vad hon kan. (Inget illa menat, hon är säkert väldigt duktig med hästen, och hon tycker ju om den. Men dessa problem kan vara vääääldigt svåra att reda ut och fixa till.)
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Jamtland skrev:
När det gäller en sån häst som din tycker jag inte det är någon skillnad. Ingen annan ska behöva utfodra eller öht handskas med en häst som din. Tycker fortfarande du är ansvarslös osm inte tar bort henne.

Jenny


Hon är inte ansvarslös om hon skickar hästen till någon som kan fixa till den.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Jamtland skrev:
Men det vill hon ju inte göra, alltså är hon ansvarslös...

Jenny
Men hallå...håller inte med dej!
Ansvar är väll att försöka lösa problemet.
Trådskaparen försöker ju ringa in problemet och om det nu är karlar, så kan hon säkert träna bort hästens rädsla alt. hat.
Undras vad hästen råkat ut för och om den trots allt inte varit karltokig redan innan ägarbytet.:angel:

Hon får väll sätta upp en skylt:

:eek: VARNING, KARLTOKIG HÄST! :eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag står inte ut längre.

Egentligen är det väl ganska enkelt; en häst som är farlig för människor fyller ingen som helst funktion, varken som ridhäst eller som avelsdjur eftersom hennes dåliga beteende även skulle inverka negativt på ett föl.

Varför ska man spara på dåliga individer överhuvudtaget?

Nu är det ju lättare att se detta utifrån, när det inte rör sig om ens egen häst kanske. Men ärligt talat, tror du att din häst mår så bra egentligen och trivs med livet? Jag vet inte, men är det inte ett alldeles för stort ansvar att ta, risken att hästen verkligen skadar någon? Tänk så många trevliga hästar det finns här i världen att lägga ner sin tid och kärlek på?
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Grålly skrev:
Hon är inte ansvarslös om hon skickar hästen till någon som kan fixa till den.

Det värgrar ju "hon" att göra eftersom det bara är "hon" som kan hantera den. "Hon" litar ju inte på någon annan....
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Men för sista gången: jag tror INTE att jag är den enda som kan hantera hästen. Jag har ALDRIG påstått att ingen annan INTE kan ta hand om henne eller att JAG är en expert på hästar och att jag är den ENDA som klarar av min häst. Är det verkligen så svårt att fatta? Var vänlig och läs det jag skrivit innan du svarar.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag står inte ut längre.

Gnist skrev:
Hästen har alltså blivit elak och farliga för människor under de 6 månader du ägt henne?..

Mot män. Läs inlägget högst upp på sidan.
 
Sv: Jag står inte ut längre.

Docka-93 skrev:
Vad bra, men hur kom du på detta? *nyfiken*
Då vet du vad du ska träna bort!
Lycka till!! :banana:

För att jag hade med tre vänner till stallet häromdagen, två tjejer och en kille. Båda tjejerna gick utan vidare in till hästen i boxen och kelade med henne, utan att hon brydde sig det minsta, medan hon betedde sig lika jävligt som annars mot killen.
Drog med en annan tjejkompis idag som hon inte heller brydde sig om.

Jag är annars den enda tjejen i stallet och hästen har inte heller haft någon kontakt med andra kvinnor under den här perioden, så jag kan inte dra någon annan slutsats än att någon av de andra hästägarna (män, som sagt) gjort henne något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 951
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 065
Hästmänniskan I förrgår fick jag värsta tänkbara samtalen, stallägaren ringde, min syster ringde, ena stallkompisen hade ringt...min häst hade fått en...
2
Svar
23
· Visningar
3 015
Senast: Celestan
·
Hästhantering Hej! jag har ett fullblods sto på 11 år och hon är en väldigt snäll dam men med fullblodsnerver. För ca ett halv år sedan började...
2
Svar
23
· Visningar
5 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp