Jag stör mig på... del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på folk som inte kan bestämma sig.

Jag kan köpa biljetter till ladidadida åt allihop så kan vi sitta tillsammans

"aaa jag vet inte, jag ska kolla med denåden först" "aaa hen var lite osäker på planerna"

Okej - då köper jag biljetter åt de som har bestämt sig, för jag tänker inte vänta och få skitbiljetter

"aaaaa men vi ville ju också följa med och nu finns bara dåliga biljetter"

Jamen bestäm er då förihelvete i tid
 
Jag är också trött på gnällspikar.

Jag begriper inte hur folk orkar gnälla så jäkla mycket om hur synd och eländigt och jobbigt allt är för dom hela tiden. Vad tillför det någon annan? Speciellt när det sen gnälls om att ingen bryr sig. Vad fan ska man svara till en som vara ynkar sig hela tiden?

Tur att det finns gnälltrådar där man kan gnälla av sig
 
Jag stör mig på folk som ställer frågor och får svar ...som tydligen inte är rätt svar och blir kränkta för att man har andra åsikter och då ska man minsann lämna deras tråd .....

(mest på fejsbok i hästavelsrelaterade frågor just nu)

Bara för att jag är snäll bjuder jag på ett exempel:

Kan jag börja tömköra min ettårshingst? Han är så frustrerad och behöver stimuleras.


Ja, men det är mycket bättre att låta honom gå med andra småhingstar och leka

Nej, han ska vara sällskap till mitt 3 månaders stoföl

Men det är väl inte så lämpligt sällskap till ett stoföl?

Jag vill ha svar på min fråga - inga kommentarer om annat.

:banghead::banghead:
 
Koppel, spännremmar, slangar, tömmar och all annan skit som trasslar ihop sig så fort jag kommer i närheten. Idag tog jag med mig hunden i långlina upp på loftet för att kolla en grej. Valpen lyckades på två sekunder linda linan flera varv runt en stolpe och sedan på något oförklarligt sätt trassla in den i en hög småmaskigt nät från halmrundbal. Jag vet inte hur lång tid det tog innan jag fick ut oss igen. För lång tid tyckte valpen som gnällde och tjöt av tristess medan jag svor och svettades över trasslet.
 
Att folk på insta delar samma bilder/filmer på både flödet och "min händelse".
Herregud, sådär intressant är det faktiskt inte en hundpromenad/ridtur/grillkväll/whatever så att man behöver se det dubbelt upp :meh:

På samma ämne, och har kanske tagit upp det förr, men kan ta det igen i så fall :p
Folk som diarrear ut tiotals bilder på rad på insta. Gärna dessutom samma motiv från en liite annan vinkel.
Gillar man att fotografera finns det bättre ställen att visa upp alla sina alster, en fotoblogg t.ex. :rage:
 
1. Folk som använder blinkers - efter att de redan bytt fil/börjat svänga.

2. En kollega som dragit igång att vi ska swisha över en summa pengar till en annan kollega som tack för att vi fick låna hennes familjs sommarställe till våra utvärderingsdagar (typ köpa en blomma eller något). Helt ok, det är jättesnällt att vi får vara där och stället är fantastiskt.
Kollega 1 skriver igår till oss andra "Toppen, då säger jag till X att det kommer trilla in lite pengar i swishboxen".
Jag frågar om hon har Xs telefonnummer? (så att vi kan swisha)
Kollega 1 svarar: Bara jobbnumret (och så får jag det).

Men hallåååååå, hur tänkte du att vi skulle swisha då?O_o X har ju inte Swish i jobbtelefonen... Och varför ska du säga till X att det kommer pengar när vi inte ens har numret?
Och till sist; jag har X jobbnummer. Vi har varit kollegor i 4 år. Och hade jag inte haft det så står det i vår kontaktinformation.
 
Att jag inte är hemma och har kontroll över hästarna Blir frustrerad när de som har ansvaret för dem ska byta beten ... inte för att de gör fel utan för att jag inte kan vara där och se hur jag vill ha det :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
180
· Visningar
8 550
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 044
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 100
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 279
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp