Jordskott?

Jag brukar inte kolla på svenska serier av den enkla anledningen att de oftast inte är så bra... :meh:

Jag tycker att amerikanska serier sällan är bra och undviker oftast. Mycket pengar brukar inte hjälpa mot strömlinjeformen. Europeiska produktioner brukar vara mycket mer intressanta.

Däremot blev jag heller inte klok på Jordskott. Det var lite taffligt, utan att ha någon edge, så jag somnade...
 
Fast.... är verkligen TV-tittaren i gemen så nördigt insatt att de här referenserna verkligen bär?

att de som gör TV är det är nog helt naturligt. Men de som tittar? För att inte tala om alla som inte ens var födda då?

Kort sagt - gör det Jordskott till en bättre tittarupplevelse?

Ja det tror jag faktiskt. Mängder av nya unga tittare upptäcker ständigt TP. Nyligen släpptes den på Netflix, förra året kom en ny blueray-box med en massa extramaterial. Nu inför nya säsongen 2016 kommer det komma ännu fler.
 
Fast.... är verkligen TV-tittaren i gemen så nördigt insatt att de här referenserna verkligen bär?

att de som gör TV är det är nog helt naturligt. Men de som tittar? För att inte tala om alla som inte ens var födda då?

Kort sagt - gör det Jordskott till en bättre tittarupplevelse?
Titta på tex The Big Bang Theory som ständigt har referenser till Star Wars och Star Trek, det är nog många som aldrig har sett de heller men ändå så gör TBBT succé. :D
 
Jag vill så gärna gilla Jordskott men skådespeleriet är inte bra och det är en massa luckor och klåperi i manus och produktion i övrigt. Jag fortsätter titta men lider samtidigt :cry: Och när man väl börjat haka upp sig på saker så fastnar man på allting sen. Som att de i ena stunden är vid ett vattenkraftverk för att i nästa stund vara på ett reningsverk...

Jag tycker för övrigt att det producerats en hel del bra svensk TV de senaste åren. Blå ögon och Torka aldrig tårar utan hanskar till exempel. Och Bron som ju är till hälften svenskt i alla fall.
 
Jag försöker titta på avsnitt tre men har svårt att stå ut.
Tror att jag borde försöka, eftersom det sannolikt är ett allmänt samtalsämne och jag inte vill framstå som helt tappad....;)
 
Nu har jag plågat mig igenom trean.
Det är inte mycket jag begriper och är det ens tillåtet att vara så styltig i replikerna som huvudpersonerna är...
 
Efter att både lillebror och stallägare tipsat om serien kollade jag just på första avsnittet. Jag känner mig inte särskilt nyfiken alls, däremot lite mörkrädd :o Jag är oerhört barnslig så fort det blir mörkt och lite läskigt. Men dialogen och inlevelsen... O_o
 
Men dialogen och inlevelsen... O_o
Det är där den tappar mig också.

Jämför med ett par engelska serier som jag ser med behållning just nu. Dels Shetland och så en lite rar, från engelsk landsbygd - Grantchester. Den senare är en rar bagatell men ack så mycket bättre skådespeleri....
 
Jag tycker den är rätt bra jag och jag tycker inte alls skådisarna är så dåliga! Göran R som spelar Vass är ju bara fantastisk - mystisk, släpigt tal, halv-knepigt beteende.

Jag blev lite "off" i första avsnittet när det visade sig vara någon slags övernaturligt, men det har tagit sig ändå. Jag gillar lite udda serier. Älskade Äkta Människor till exempel.

(Dålig tv - det var ju verkligen den där Arne Dahl - vi tittade på första omgången, men urk. Där kan vi snacka om usla insatser från skådisarna - jag tycker nog han Sveriges-starkaste-man-Samuelsson var den bästa. Och han vete 17 om han ens är skådis från början...)
 
Kan nån som begrep fyran förklara för mig?
Jag vill gilla serien :arghh:

Vad tror du att du inte förstår? :) Det är ju rätt många lösa trådar så allt går inte att förstå än...vad Wass sysslar med tex, eller den tredje trollbrorsan...eller vem som kom med flaskan.

Varför tvinga dig att kolla på en serie du inte gillar, undrar jag mest...skulle aldrig fortsatt så länge som fyra avsnitt om jag inte tyckt det var bra :p


Jag kan hålla med dig om att dialogen är rätt kass ibland och att vissa karaktärer är lite pinsamma, men förlåter det gärna eftersom så mycket annat är bra. Älskar hur frågorna blir fler för varje svar :)
 
tänk jag vart aldrig klok på twin peeks.. tråkig musik... konstigt utförande..märkliga personer och framför allt trög handling..
Däremot gillar jag Jordskott, jag tro skådespelarna spelar så för det är sådan regin är given...dom skall vara lite fadda lite utan ryggrad troligen...men handlingen .. ja det är så man får gammalt lödder i huvet hurskall det går för .. å vad gjorde hon med den.... å varför dran hon kundvagnen över allt... ja så tycker jag...
 
Jag tittar på jordskott när jag jobbar och har bara text på och inte något ljud. Jag tycker den är läbbig, men samtidigt är det något som trollbinder mig, så nu måste jag ju se klart på den.
 
Kollar senaste avsnittet. Blir matt på scenen med skogsmaskinen. Något urgammalt mög? Och motorerna skadade? Eh? Har de någonsin sett en modern skogsmaskin??
 
Jag verkligenälskar storyn, älskar mystiken och älskar att fantisera och fundera runt ikring det hela.
Kan inte låta bli att ta tanken med mig ut på skogsrunderna och tänka "tänk om" ...
 
Jag verkligenälskar storyn, älskar mystiken och älskar att fantisera och fundera runt ikring det hela.
Kan inte låta bli att ta tanken med mig ut på skogsrunderna och tänka "tänk om" ...
Och du störs inte av att replikerna blir buskis ibland?

Jag gillar storyn mer och mer. Men de är en pärs att klara sig igenom dålig filmning, en usel attributör och dålig regi.
 
Jag verkligenälskar storyn, älskar mystiken och älskar att fantisera och fundera runt ikring det hela.
Kan inte låta bli att ta tanken med mig ut på skogsrunderna och tänka "tänk om" ...

Och jag använder den serien till att mota hemlängtan nu när jag flyttat till en stad och saknar skogen och de långa skogspromenaderna hemikring:D
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
21
· Visningar
632
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 501
Senast: snorp
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 036
Senast: Mabuse
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp