Jordskott?

Och du störs inte av att replikerna blir buskis ibland?

Jag gillar storyn mer och mer. Men de är en pärs att klara sig igenom dålig filmning, en usel attributör och dålig regi.

Nä, jag väljer att blunda för det, drömmer mig bort och funderar i egna banor :)
 
Det här var en intressant tråd undrade just vad "Jordskott" var såg en artikel om att ITV köpt in den, tydligen första gången de visar en dramaserie som inte är engelskspråkig. Har också insett att jag inte behöver lägga nån tid på att se denna då jag avskyr serier åt det övernaturliga hållet och stod ut med ett halvt avsnitt av Twin peaks på den tiden den gick.
 
Jag gillar Jordskott! Tycker jämfört med många andra svenska serier och filmer att den har riktigt bra skådespelare. Eva känns tuff och självständig utan att vara överdriven.

Dock börjar det bli lite väl förvirrande med allt övernaturligt? Skulle vilja ha lite klarhet i vad det där trädviruset är för något...
 
Jag gillar Jordskott! Tycker jämfört med många andra svenska serier och filmer att den har riktigt bra skådespelare. Eva känns tuff och självständig utan att vara överdriven.

Dock börjar det bli lite väl förvirrande med allt övernaturligt? Skulle vilja ha lite klarhet i vad det där trädviruset är för något...

Oj så olika man kan uppleva saker å ting, jag tycker skådespeleriet är det näst värsta i hela serien och att Eva är sjuukt överdriven.
 
Oj så olika man kan uppleva saker å ting, jag tycker skådespeleriet är det näst värsta i hela serien och att Eva är sjuukt överdriven.

Haha ja där ser man :) Tycker det börjar bli lite överdrivet med att hon får hjärnsläpp och springer efter allt som rör på sig dock.. Jag hade inte lämnat ungen i bilen och sprungit utan åkt raka vägen tillbaka i dagens avsnitt :eek:
 
Jag är hundvakt och har kollat ikapp. Jag skäms fortfarande rätt ofta över dialogen och vet inte vilken av karaktärerna som jag tycker är mest pinsam. Men däremot har jag blivit nyfiken så jag kommer säkert se mer.
 
Precis, nyfikenblir man över själva upplösningen, hur ska dom få till det på ett (o)naturligt sätt :)
 
Jag tycker om serien. Kollar typ aldrig på svenska serier och filmer då det inte brukar falla mig i smaken så började kolla på Jordskott bara för att många av vyerna är inspelad härifrån så då "måste" man ju kolla. Men Jag har blivit positivt överaskad, visst kan skådespeleriet va si så där men inte alls katastrofalt som många här tycker här.

Sedan kanske jag missar mycket för jag sitter "titta titta titta - där är elefantberget, där är hammarforsen, där är dödafallet och det där måste va de som spelades in hos grannen" osv osv. Haha inte ett dugg nördigt :p men i en liten by som detta händer de inte så mycket så de är bäst att uppskatta de små sakerna ;)
 
@Is - viljen by är du ifrån? Min kille är från Sala som också är inspelningsplats och han sitter också och fäller sådana kommentarer :)
 
...Sedan kanske jag missar mycket för jag sitter "titta titta titta - där är elefantberget, där är hammarforsen, där är dödafallet och det där måste va de som spelades in hos grannen" osv osv. Haha inte ett dugg nördigt :p men i en liten by som detta händer de inte så mycket så de är bäst att uppskatta de små sakerna ;)

Jag var lika dan när jag insåg att en del Dalziel and Pascoe avsnitt var inspelade i Birmingham, och på Lapwortmuseet vid universitetet. Det hade förvandlats till något rättslabb, med Trex skalle i bakgrunden. Det var där jag bodde i tre år när jag doktorerade. :angel::o
 
  • Gilla
Reactions: Is
@Is - viljen by är du ifrån? Min kille är från Sala som också är inspelningsplats och han sitter också och fäller sådana kommentarer :)

Är från Ragunda-Hammarstrand, dem har inte spelat in några riktiga scener här utan endast filmat vyer/bilåkarsenarion/kraftverk.

Helt ärligt ha jag inte riktigt tänkt på att vattenkraftverken (de har visat minste tre av våra kraftverk) och reningsverket i serien ska föreställa en och samma byggnad som någon påpekat tidigare i tråden :p
 
Är från Ragunda-Hammarstrand, dem har inte spelat in några riktiga scener här utan endast filmat vyer/bilåkarsenarion/kraftverk.

Helt ärligt ha jag inte riktigt tänkt på att vattenkraftverken (de har visat minste tre av våra kraftverk) och reningsverket i serien ska föreställa en och samma byggnad som någon påpekat tidigare i tråden :p

Aha! Jo man ser ju tydligt att vyerna inte är filmade i södra Sverige :).

Jag gillar f.ö. Jordskott men är lite rädd för att upplösningen ska bli ett antiklimax av dåliga (eller inga) förklaringar. Bästa svenska TV-serien med övernaturliga inslag är och förblir dock "De drabbade" från 2002 (finns att se i Öppet Arkiv).
 
Aha! Jo man ser ju tydligt att vyerna inte är filmade i södra Sverige :).

Jag gillar f.ö. Jordskott men är lite rädd för att upplösningen ska bli ett antiklimax av dåliga (eller inga) förklaringar. Bästa svenska TV-serien med övernaturliga inslag är och förblir dock "De drabbade" från 2002 (finns att se i Öppet Arkiv).

Ah, ska nog ta och kolla in den serien då :p
 
Jag tycker den är riktigt bra! Göran Ragnestam gör ett bra jobb och blir sådär mystiskt släpig som jag antar karaktären ska vara.
Och TP flirtandet gör mig knäsvag. Jag avgudade den serien och mina syskonbarn i tonåren älskar den nu. Så jag tror absolut att kopplingen uppskattas av många.
 
Det kom ju lite förklaringar i senaste avsnittet i alla fall.

Vad tror ni om Esmeralda?

Hon måste ju vara något annat väsen än "trollen"? Synd på den fina vovven.

Jag tycker knasigheterna angående det övernaturliga är helt ok men varför kör man en skottskadad människa till ett skjul och opererar henne lite sådär på måfå.
Är läkaren så inblandad så dom inte vågade köra henne till sjukhuset?
 
Jag kollar också på Jordskott, och jag är egentligen absolut inget fan av övernaturliga program/filmer. Men jag kan inte låta bli att titta, trots att jag inte förstår hälften, men nu vill man ju veta hur det kommer sluta! Att jag sen blundar minst tre gånger i varje avsnitt (otroligt lättskrämd och kan tycka att en vanlig kriminalare, typ Beck är skitläskig) behöver ju kanske inte gå in på... :o
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
Svar
12
· Visningar
478
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 498
Senast: snorp
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 018
Senast: Mabuse
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp