Bukefalos 28 år!

Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu borde jag verkligen sy på min ovve men jag har ont i lederna och är sjukt trött så jag ser inte direkt fram emot det...
 
Kom precis på bästa idéen när det gäller min utbildning och framtida arbetsliv. Varför ska jag alltid bli såhär inspirerad när klockan blir efter 22 på kvällen och jag egentligen borde gå och lägga mig?!
 
@LadyCovergirl Jag blir alltid så fruktansvärt inspirerad av att kolla på dokumentärer och liknande som handlar om kockar som öppnar restauranger och som verkligen brinner för sitt hantverk. Jag håller just nu på att utbildar mig till föremålsantikvarie men min kandidat kommer att vara i kulturvård. Just nu håller jag på att filar på bästa sättet att kombinera dessa två för att antingen kunna forska inom ämnet eller på något sätt kunna livnära mig på det. En musei-gård eller liknande med maten som kulturarv i centrum kanske? Brukandet av kulturarvet är någonting som ligger mig varmt om hjärtat, matlagning lika så :)

___
"Är ni sådana här som auktionsknarkar på internet?" - citat av en av våra gästföreläsare denna kurs och jag kan inte mer än att svara ja på den frågan..
MVH Masqueradee som sitter med tio flikar Tradera just nu..
 
@LadyCovergirl Jag blir alltid så fruktansvärt inspirerad av att kolla på dokumentärer och liknande som handlar om kockar som öppnar restauranger och som verkligen brinner för sitt hantverk. Jag håller just nu på att utbildar mig till föremålsantikvarie men min kandidat kommer att vara i kulturvård. Just nu håller jag på att filar på bästa sättet att kombinera dessa två för att antingen kunna forska inom ämnet eller på något sätt kunna livnära mig på det. En musei-gård eller liknande med maten som kulturarv i centrum kanske? Brukandet av kulturarvet är någonting som ligger mig varmt om hjärtat, matlagning lika så :)

Det låter iaf väldigt intressant! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
9 504
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 955
Senast: Marita73
·
Svar
1 665
· Visningar
89 114
Senast: sthu
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 136
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp