Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska vara med i ett reportage i tidningen, och nu funderar jag på om jag borde uppdatera min sminkväska något, har ju inte sminkat mig på år känns det som. De skulle skicka fotograf så man vill ju se halvvettig ut på bild iaf.
 
Ska vara med i ett reportage i tidningen, och nu funderar jag på om jag borde uppdatera min sminkväska något, har ju inte sminkat mig på år känns det som. De skulle skicka fotograf så man vill ju se halvvettig ut på bild iaf.
Oj va spännande! Vad ska de skriva om? Alla detaljer, please!
Och vad gäller smink, jag är sämst på smink. Men svart eller brun mascara å lite neutralt brunrosa läppbalsam är väl en bra början? Om jag var du, skulle jag gå in på typ Kicks och fråga om tips.
 
Jag fick upp en reklam från Impecta. De säljer visst frön av Mammutträd. Den största av alla levande organismer på jorden. Då funderar jag direkt på: Hur många såna påsar säljer egentligen Impecta per år? Och VEM köper det? Finns det ens några Mammutträd i Sverige? I så fall var? Jag vill se ett riktigt rejält!
 
Oj va spännande! Vad ska de skriva om? Alla detaljer, please!
Och vad gäller smink, jag är sämst på smink. Men svart eller brun mascara å lite neutralt brunrosa läppbalsam är väl en bra början? Om jag var du, skulle jag gå in på typ Kicks och fråga om tips.
De har ett reportage om olika livsstilar kring barn typ. Jag deltar som barnfri och ger mitt perspektiv på saken :)
 
Gjorde det förut. Tog 1 1/2 liter. 3,5 minuter tog det... en gammal bosch...
Nytt försök.
1 liter, 3 min 50 sekunder.
Den här vattenkokaren köptes för 4-5 månader sen. På Ica. Den har varit lika seg sen start. Inte blivit ett dugg bättre fast den tränat ett par gånger om dan, med ca 0.5 liter vatten.

@Krålus Din kokare är ju en räserkokare! Min tar längre tid för 1 liter än vad din tar för 1,5 !

Måste vara bra andrahandsvärde på den! Hur många sjömil har den gått? Vad vill du ha för den?
 

Bifogade filer

  • 20230223_224328.jpg
    20230223_224328.jpg
    79,8 KB · Visningar: 15
Nytt försök.
1 liter, 3 min 50 sekunder.
Den här vattenkokaren köptes för 4-5 månader sen. På Ica. Den har varit lika seg sen start. Inte blivit ett dugg bättre fast den tränat ett par gånger om dan, med ca 0.5 liter vatten.

@Krålus Din kokare är ju en räserkokare! Min tar längre tid för 1 liter än vad din tar för 1,5 !

Måste vara bra andrahandsvärde på den! Hur många sjömil har den gått? Vad vill du ha för den?
Många mil... skall ta tid på spisen..
 
Emblasalva. Förra gången jag var hos frissan och gjorde bryn hade jag emblasalva på då jag har extremt grova strån och det gör galet ont. Det gick ifrån olidligt till hanterbart. Jag smetade på krämen men sen har jag funderat på dom för förbanden det står att man ska ha över. Gör det ngn skillnad?
 
Emblasalva. Förra gången jag var hos frissan och gjorde bryn hade jag emblasalva på då jag har extremt grova strån och det gör galet ont. Det gick ifrån olidligt till hanterbart. Jag smetade på krämen men sen har jag funderat på dom för förbanden det står att man ska ha över. Gör det ngn skillnad?
Ingen aning, men xylocain, kan det funka? Det behöver man inte ha nånting över, bara smeta på. :)
 
Funderar på lönenivåerna i Storbritannien.
Expressen har en artikel där det står att kung Charles III söker en chef/arbetsledare som ska leda det dagliga arbetet och ansvara för alla arrangemang på tre slott.
Enligt expressen är månadslönen motsvarande 25 000 kr. O_o Det måste väl ingå bostad och fler förmåner?
25 000 är väl ungefär vad en kassörska eller lokalvårdare har i månadslön i Sverige?
 
Jag funderar på hur mycket det kommer att kosta samhället när människor inte har längre råd att äta frukt och grönsaker. Vad kommer det kosta när människor blir sjuka? Varför hör jag ingenting om de konsekvenserna?
Bra fundering! Vi äter nästan bara frysgrönsaker nu, nån morots och broccoliblandning för 22 kr kg Jag funderar på att börja odla själv för att spara pengar. Vi kommer att få skörbjugg allihopa. På Ica kostade tomaterna 80 kr kilot.
 

Bifogade filer

  • 20230217_210250.jpg
    20230217_210250.jpg
    109,8 KB · Visningar: 14
Bra fundering! Vi äter nästan bara frysgrönsaker nu, nån morots och broccoliblandning för 22 kr kg Jag funderar på att börja odla själv för att spara pengar. Vi kommer att få skörbjugg allihopa. På Ica kostade tomaterna 80 kr kilot.
Fast frysgrönsaker är väl egentligen något av det bästa man kan äta i grönsaksväg? De skördas när de är på topp och fryses in direkt. Näringen bevaras. Det är i alla fall vad jag har förstått... :)
 
Fast frysgrönsaker är väl egentligen något av det bästa man kan äta i grönsaksväg? De skördas när de är på topp och fryses in direkt. Näringen bevaras. Det är i alla fall vad jag har förstått... :)
Det är inget fel på fryst, men det skulle ju vars gott med en fräsch sallad ibland. Med en gurka för 18 kr styck och tomaterna... Ja, det blir inte mycket sallad i det här huset.
 
Hur går en föreningsstämma till? Kommer alla gamlingar döma mig för att jag inte vet vart jag kan sitta?
Jag har varit på föreningsstämmor hela livet tror jag. Från tonåren till nu. Senast i söndags. Lokala, regionala och nationella.

Var jag ska sitta har jag aldrig ens tänkt skulle vara nåt man bedömer :confused:

Hur den går till? Den följer en dagordning precis som vilket möte som helst. Något mer formalia bara - runt röstlängd, rösträknare, kallelsen etc.
 
Jag har varit på föreningsstämmor hela livet tror jag. Från tonåren till nu. Senast i söndags. Lokala, regionala och nationella.

Var jag ska sitta har jag aldrig ens tänkt skulle vara nåt man bedömer :confused:

Hur den går till? Den följer en dagordning precis som vilket möte som helst. Något mer formalia bara - runt röstlängd, rösträknare, kallelsen etc.
Lite sent svar men det gick bra. Jag dog inte och ingen dömde mig öppet 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
7 324
Senast: Lilla
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
9 577
Senast: tuaphua
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
9
· Visningar
385
Senast: em76
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 345
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp