Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det för smak på denna? Dricker men funderar på vad som är speciellt med denna?
F6FD4EB6-92BD-4C36-88F4-59083587335B.jpeg
 
Hur får man egentligen rent de där små dukarna jag gör rent glasögonen med?

Jag har liksom 7 st nu för att jag aldrig får dem helt rena och hatar när det blir fettränder på glasögonen. Känns inte hållbart att köpa nya helatiden.
 
Hur man ska göra om man behöver fatta beslut där alla beslutsalternativ är dåliga, eller i alla fall inget är bra. Lottar? 😲
 
Hur får man egentligen rent de där små dukarna jag gör rent glasögonen med?

Jag har liksom 7 st nu för att jag aldrig får dem helt rena och hatar när det blir fettränder på glasögonen. Känns inte hållbart att köpa nya helatiden.
Tvättmaskin?

le7jb423boonuowmcaw.png
"Att tvätta putsduken med jämna mellanrum hjälper dig att hålla glasögonen rena i längden. Tvätta den i maskin över 40 grader för att säkerställa att smuts och partiklar försvinner som annars kan orsaka repor på glaset. Använd aldrig mjukmedel på putsduken, mjukmedel kan nämligen lämna spår på glasögonen."
https://www.allas.se/hushall/sa-rengor-du-dina-glasogon-bast-och-tvattar-putsduken/247677
 
Hur går en föreningsstämma till? Kommer alla gamlingar döma mig för att jag inte vet vart jag kan sitta?
 
Tvättmaskin?

le7jb423boonuowmcaw.png
"Att tvätta putsduken med jämna mellanrum hjälper dig att hålla glasögonen rena i längden. Tvätta den i maskin över 40 grader för att säkerställa att smuts och partiklar försvinner som annars kan orsaka repor på glaset. Använd aldrig mjukmedel på putsduken, mjukmedel kan nämligen lämna spår på glasögonen."
https://www.allas.se/hushall/sa-rengor-du-dina-glasogon-bast-och-tvattar-putsduken/247677
Jag tycker tyvärr inte att det funkar så bra. Sist slutade det med att jag tvättade samtliga med diskmedel eftersom tvättmaskinen inte riktigt gjorde sitt jobb.
 
Kan man skicka sms från Sverige till en svensk mobil som befinner sig utomlands? Kostar det extra för någon part? Inte inom EU.
 
Jag funderar på om jag ska baka chokladbollar eller göra chokladsås till glass eller bara gå och lägga mig.
 
Enligt smset jag fick från min operatör när jag anlände till England så var det 0kr för att ta emot. Men det kostade att skicka svar då.
Okej, tack 😊
Och @Tranan !

Nu ska jag ju helst låta bli men blev nyfiken ändå. Landet är Sydafrika så det känns dyrt bara för det är så långt bort! Sen om det är logiskt vet jag inte 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
5 372
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 628
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp