Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om folk som lever själva pratar med sig själva hemma?
Jag svär till om jag tex slår i foten eller kan säga ”uh va äckligt” om jag äter ngt som smakar dåligt men i övrigt är jag tyst.
Jag pratar inte högt med mig själv. Men jag pratar med hundarna hela tiden. Fast de förstår ju vad man säger så det räknas kanske inte. 😂
 
Vi var på husvisning i helgen, mest för att vi om något år ska börja kika på hus är tanken, och börja se lite vad saker är värda. Huset i fråga behöver blåsas ur fullständigt. Det finns inga köksluckor, spis, kyl/frys... Elen behöver dras om, stambyte behöver göras ALLA ytskikt behöver bytas pga kraftig rökning inomhus. Trädgården är uppriven så det är bara geggamojja, inte ett grässtrå eller en enda frisk rot som håller ihop det. Bara lera. Huset har stått tomt hur länge som helst och är i dagsläget inte beboligt.

1,6 miljoner. Budgivningen har börjat, och den började på utgångspriset.

Vi kommer aldrig ha råd att köpa något, det blir bara tydligare och tydligare. Och det känns så tråkigt.
 
Funderar på om folk som lever själva pratar med sig själva hemma?
Jag svär till om jag tex slår i foten eller kan säga ”uh va äckligt” om jag äter ngt som smakar dåligt men i övrigt är jag tyst.
Jag pratar med mig själv. Varför inte? Bra svar (oftast) och sällskap på köpet. :D
Trodde alla gjorde det. :angel:
Tydligen småpratar jag med mig själv när jag och fd kollega satt på kontoret också. Hon hade rätt så roligt åt det. :D
 
Funderar på varför det är popcorn på golvet i badrummet 🍿
Av tidigare erfarenhet så är popcorn magiska. Även fast man dammsugit upp minsta smula så finns det mer sen när man minst anar. Så är inte alls förvånad om dom magiskt skulle teleporta sig in i badrummet också.
Förvisso. Kanske där dom uppehåller sig när dom är "borta" på andra ställen?🤔
 
Hur förökar sig orcher (lord of the Rings)? Det verkar ju finnas oändligt många.
Och finns det alv-bebisar?

Enligt Tolkien så härstammar orcherna från skymningsalver som aldrig nådde Valinor. Så jag antar att de aldrig dör om de inte blir dödade och eftersom alver kan få barn kan även orcher få det. Enligt Peter Jackson så odlas de i någon slags lavapöl.

Jodå, det finns alvbebisar men eftersom alver är odödliga behöver de inte föröka sig som människor och andra dödliga.
 
Enligt Tolkien så härstammar orcherna från skymningsalver som aldrig nådde Valinor. Så jag antar att de aldrig dör om de inte blir dödade och eftersom alver kan få barn kan även orcher få det. Enligt Peter Jackson så odlas de i någon slags lavapöl.

Jodå, det finns alvbebisar men eftersom alver är odödliga behöver de inte föröka sig som människor och andra dödliga.
Men de dör ju i mängder i alla krig. Hur många alver finns det egentligen?
 
Jag bor ensam och pratar för mig själv och ffa med katten. Med Nikita som pratade konstant brukade jag jama och hon jamade tillbaka och vi hade lång konversationer. Vad jag sa är lite av ett mysterium men uppenbarligen hade vi någon slags kommunikation.

Med Megara kör jag mer brrp samtal. Och en hel del, Neeej! Megara! Sluta, ner från diskbänken, fy! Sluta bitas. Fäkta inte med tassen och riv mig när du sitter parkerad mellan mig och tangentbordet. Sluta! Hojtar jag så människor jag pratar i telefon med hoppar till, liksom deras djur. Megara blir selektivt döv.

Men också, mammas älskade gosegoss, älsklingskatten. Och, om du bara sitter stilla i en minut så jag kan klippa dina klor så vet du att du får Dreamies.
 
Men de dör ju i mängder i alla krig. Hur många alver finns det egentligen?
"Mängder i alla krig"? Vilka krig förutom de två mot Sauron tänker du på?
Det dog många (nån siffra anges aldrig) i första kriget mot Sauron men sen går det ju nästan 3000 år till nästa krig, så det kan ju mycket möjligt ha fötts ett helt gäng därimellan sas.

Men det är absolut färre alver efter första kriget. Thranduil tex återhämtar sig ju aldrig mentalt efter det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
9 467
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
4 180
Senast: SiZo
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
11 936
Senast: tuaphua
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
20
· Visningar
1 066
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp