Kan nya ägaren ångra köp?

Sv: Kan nya ägaren ångra köp?

Jag frågade Agria varför jag fått en reservation på min häst och de svarade att de alltid satte en reservation på hästar som har haft fång. Så enkelt är det! Om din häst är försäkrad i Agria och får fång så sätter de en reservation på det. Så sa dom till mig. Dom sa till mig att de inte kunde se att jag gjort några ändringar i försäkringen.
 
Sv: Kan nya ägaren ångra köp?

Men nu måste jag fråga, läser överallt att du säger hon aldrig haft fång tidigare.

Men år 2005 när vi hade hästarna på betet bredvid som kom ju du och din familj och bad mig låta min häst gå med er ponny och beta av markerna då ert sto fick fång av det kraftiga gräset!

Så är väldigt intressant hur du kan få det till att hon aldrig haft fång innan när hon hade det 2005.
 
Sv: Kan nya ägaren ångra köp?

Wilma har aldrig haft fång innan hon hade det i maj förra året. Hon var däremot smällfet och jag ville inte att hon skulle riskera att få det. Det är viss skillnad! :idea:
 
Sv: Kan nya ägaren ångra köp?

Konstigt, du måste ha glömt.. det var ju ett tag sedan! Minns knappt själv att du ens hade hästarna hos oss. Dement som man är! Men fång det har hon ALDRIG haft innan! Däremot har hon väldigt lätt för att bli smällfet.. ja, bara hon tittar på gräs.. :rofl:
 
Sv: Kan nya ägaren ångra köp?

Glömt har jag inte gjort. Har den sommaren i starkt minne.
Men kan va så du har glömt som du själv säger så kommer du knappt ihåg det ju.

Men men...
 
Sv: Kan nya ägaren ångra köp?

Fortfarande ställer jag mig frågande till att du inte ifrågasätter Agrias hantering. Att sätta reservation under löpande försäkring innebär ju att man i praktiken inte har någon nytta av försäkringen, annat än som engångsutbetalning.

Varför accepterar du detta, utan att fråga dem var i villkoren detta framgår; att de har rätt att sätta reservationer i en befintlig försäkring utan att hävda att skadan funnits sedan innan försäkringens tecknande.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För några veckor sedan köpte jag en hästtransport, ett Ifor Williams 1,5-hästars, årsmodell -14. Köpte den från ett dödsbo, en kvinna...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 689
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 180
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 589
Ridning Först. En varning för risk för långt och kanske svamligt inlägg. Men nu undrar jag igen om det är dags att kasta in handduken, sälja...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 467
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp