Karensavdraget

Jag kunde inte riktigt släppa detta, så nu har jag undersökt det. Om du får ett fullt karensavdrag för att du går hem sjuk kl.16 istället för 17, och kommer tillbaka dagen efter, dvs du har en timmes sjukfrånvaro, så gör din arbetsgivare fel.
Det står inte uttryckligen i lagen, men framgår av Regeringens proposition 2017/18:96 som du hittar här:
https://www.regeringen.se/4933fb/co...en-mer-rattvis-sjalvrisk-prop.-2017_18_96.pdf

På sid 35 står dettaVisa bifogad fil 77571

Får du ett större karensavdrag än vad du får sjuklön så protestera. Propositionen ligger till grund för hur lagen ska tolkas.
I mitt exempel så handlade det inte om att komma tillbaka nästa dag utan att man går hem och fortsätter vara sjuk nästa dag.
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 136
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 276
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp