Kattsnack #8

Lägger till: målet är att han ska kunna gå ut sen under kontrollerade former med gps typ, sen hur väl man kan styra det får vi väl se.. blir promenader i koppel först hur som. Så tänker att man klipper klorna lite i början till det eventuellt är dags att gå ut själv?

Jag klipper Isis klor fast hon studsar runt ute. Det gör så ont på mig annars :angel: Givetvis inte jättekorta.
 
Även i samband med flytt? Läst på en del sidor att man kan behöva "börja om" när man fått hem den..?
Hänt mig, han bajsade i hörn, så fick köpa en del extra lådor och sätta ut i huset. Gick över efter några veckor när stressen över flytt och nytt hem försvann, han har aldrig bajsat utanför lådan efter det, är 6 nu :)
 
Juno är som ett barn. När jag gör någonting som inte riktigt passar henne, som att pussa henne på huvudet när hon egentligen sitter och väntar på mat, så knorrar hon upprört, inte olikt ett barn som bestört uttrycker "mammaaa/pappaaa" när deras förälder är så där pinsam som bara föräldrar kan vara. :rofl: Hon är alltid väldigt noggrann med att få fram sina åsikter.
 
Jag är dissad :cautious: När jag satt på toa kom Lilla herrn och var så kelsjuk, ensam och övergiven :cry: När jag väl var klar och satt mig bekvämt i soffan lockade jag på honom för gosstund och han kom som ett skott! Sen fick jag klia han typ 5 sekunder innan han stack igen :grin: Spana på grannen tillsammans med Lillkatten är tydligen mer intressant helt plötsligt.
 
Jag är dissad :cautious: När jag satt på toa kom Lilla herrn och var så kelsjuk, ensam och övergiven :cry: När jag väl var klar och satt mig bekvämt i soffan lockade jag på honom för gosstund och han kom som ett skott! Sen fick jag klia han typ 5 sekunder innan han stack igen :grin: Spana på grannen tillsammans med Lillkatten är tydligen mer intressant helt plötsligt.
Morris tycker det är perfekt att passa på att hoppa upp i knät och gosa när jag är på toa… :laugh:
 
Asså min jäkla mistlur till kattskrälle :laugh: kom precis hem från jobbet och försöker såklart smyga upp i trapphuset av hänsyn till grannarna. Halvvägs upp så ekar det ”MAAAAO. MAOOOO. maaAAAao” 🙈😂 Iom att jag har stealth mode activated så är det BARA hon som hörs, låter som om hon varit ensam en vecka och maten tog slut för tre dagar sen 🙉 får börja gå normalt kanske så jag slipper skämmas i alla fall :laugh:
 
Asså min jäkla mistlur till kattskrälle :laugh: kom precis hem från jobbet och försöker såklart smyga upp i trapphuset av hänsyn till grannarna. Halvvägs upp så ekar det ”MAAAAO. MAOOOO. maaAAAao” 🙈😂 Iom att jag har stealth mode activated så är det BARA hon som hörs, låter som om hon varit ensam en vecka och maten tog slut för tre dagar sen 🙉 får börja gå normalt kanske så jag slipper skämmas i alla fall :laugh:
Hur 17 hörde hon dig? O_o:cautious::rofl:
 
I morgon ska uppfödaren ringa om den katt vi är intresserade av.
Är flera intresserade så jag vet inte hur stor chans vi har. Vi bor ju inte i ett palats med enorm kattgård 🙃
Men vi får se, hopas gör vi iaf både jag och sambon 😊
 
Min fundering på kattunge går vidare. Har kollat runt efter huskatt först utan resultat och vill inte köpa via blocket.
Så är inne på raskatt och då seriösa uppfödare etc.
Funderar kring ras. Jag har tidigare haft en birma som har den personligheten som jag tror kan passa. Och många birmahonor jag träffat har ett lugn och vänlighet som jag letar efter.

Men finns det andra raser som är lite liknande dvs lite lugnare och inte den som far runt allra mest, vänlig, sällskaplig.

Sen beror det förstås på personlighet och jag har fått kontakt med några uppfödare nu som verkar bra. Men funderar även på vilka andra raser som kan finnas.
 
Min fundering på kattunge går vidare. Har kollat runt efter huskatt först utan resultat och vill inte köpa via blocket.
Så är inne på raskatt och då seriösa uppfödare etc.
Funderar kring ras. Jag har tidigare haft en birma som har den personligheten som jag tror kan passa. Och många birmahonor jag träffat har ett lugn och vänlighet som jag letar efter.

Men finns det andra raser som är lite liknande dvs lite lugnare och inte den som far runt allra mest, vänlig, sällskaplig.

Sen beror det förstås på personlighet och jag har fått kontakt med några uppfödare nu som verkar bra. Men funderar även på vilka andra raser som kan finnas.
Ska tilläggas att hon kunde vara bestämd så inte bara mild. Tex kunde man bli lite biten i näsan om man tog sovmorgon.
 
Min fundering på kattunge går vidare. Har kollat runt efter huskatt först utan resultat och vill inte köpa via blocket.
Så är inne på raskatt och då seriösa uppfödare etc.
Funderar kring ras. Jag har tidigare haft en birma som har den personligheten som jag tror kan passa. Och många birmahonor jag träffat har ett lugn och vänlighet som jag letar efter.

Men finns det andra raser som är lite liknande dvs lite lugnare och inte den som far runt allra mest, vänlig, sällskaplig.

Sen beror det förstås på personlighet och jag har fått kontakt med några uppfödare nu som verkar bra. Men funderar även på vilka andra raser som kan finnas.
Ragdoll är ju lugna också :) och liknar ju birman till utseendet, om du nu gillar maskade katter.
 
Ragdoll är ju lugna också :) och liknar ju birman till utseendet, om du nu gillar maskade katter.
Ja jag har funderat mkt på ragdoll också. Tänker att de kan vara lite lika i temperament.
Det jag funderar på är storleken- ragdoll är enligt min uppfattning ngt större än birma. Och mina, speciellt den ena är rätt liten. Kan det vara en nackdel om de är lite olika i storlek?
 
Ja jag har funderat mkt på ragdoll också. Tänker att de kan vara lite lika i temperament.
Det jag funderar på är storleken- ragdoll är enligt min uppfattning ngt större än birma. Och mina, speciellt den ena är rätt liten. Kan det vara en nackdel om de är lite olika i storlek?
Jag har två ragdoll och en birma och visst är birman mindre, men han är också lite tuffare än raggisarna
De flesta raggisar är trots allt inte gigantiska, vår hane väger 6,6 - är fet! Honan 4,6, men hon ser liten ut - måste vara enormt kompakt 🤷🏻‍♀️

Kort sagt: vi upplever inte att det är ett bekymmer :)
 
Megara har blivit så avig på sista tiden, vill inte umgås (förutom när hon är hungrig) sover inte längre hos mig utan i trädet. Hon äter och dricker och går på lådan och har inte ont tror jag (iofs när jag klämmer så bits hon men det gör hon alltid). Funderar på om jag ändå inte ska ta henne till vet, men vad ska jag säga, hon är surare än vanligt. Kollat tänderna och de är inte röda vad jag kan se.
 
Megara har blivit så avig på sista tiden, vill inte umgås (förutom när hon är hungrig) sover inte längre hos mig utan i trädet. Hon äter och dricker och går på lådan och har inte ont tror jag (iofs när jag klämmer så bits hon men det gör hon alltid). Funderar på om jag ändå inte ska ta henne till vet, men vad ska jag säga, hon är surare än vanligt. Kollat tänderna och de är inte röda vad jag kan se.
Säg att hon inte beter sig som sig själv och du är orolig därför? Beteendeförändring?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 796
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp