Kattsnack #8

Asså min jäkla mistlur till kattskrälle :laugh: kom precis hem från jobbet och försöker såklart smyga upp i trapphuset av hänsyn till grannarna. Halvvägs upp så ekar det ”MAAAAO. MAOOOO. maaAAAao” 🙈😂 Iom att jag har stealth mode activated så är det BARA hon som hörs, låter som om hon varit ensam en vecka och maten tog slut för tre dagar sen 🙉 får börja gå normalt kanske så jag slipper skämmas i alla fall :laugh:
🙂🙃🙂🙃
 
Pratat med uppfödaren, så himla trevlig 😍
Lite kul när hon pratade om rasen, de är så trevliga katter, snälla, lugna och tysta.
Ehum, min är totalt galen, högljud och sover max 5 timmar per dygn 🙄
Ja, det finns några såna, brukar kalla dem vildperser 😁

Vi ska åka dit och hälsa på helgen efter midsommar, då är lillkatten fem veckor.
Svart smoke med lite längre nos, helt underbart söt 😍
 
Alice blev lite lös igår och jag fick möjlighet till att använda de våtservetter jag köpt som är anpassade efter djur (jag tror att det hade funkat lika bra med våtservetter för underliv som jag provat förut men för säkerhets skull..) och jag skulle vilja påstå att det gick bra :up: så länge man inte frågar katten alltså... :p

Men en lite mysko grej hände ... (kräsmagade läs inte vidare!) när jag hade hållit på som mest med den plågade katten så sprutade det plötsligt ut lite grann, typ brunt vatten (på golvet i badrummet tackolov) :o Först tänkte jag att det var pga hon var nervös eller något, men lite konstigt då det inte hänt förut. Men kom sedan plötsligt tänka på förra året då hennes analkörtlar blev lite svullna (fick åka med henne till veterinären, den ena hade spruckit men den andra klämde de).
Jag masserade ju lite henne i baken när jag torkade henne där så jag undrar om det kan ha tömt en av dem..? 🤔 Och att hon kanske blivit lös i magen pga dem? (Vätska från dem som följer med eller lite trångt pga lite svullna körtlar..?)

Jag har dock ingen aning om hur det ser ut när man klämmer dem så jag vet inte riktigt om det kan ha varit så...
 
Hur vanligt är det egentligen med katter som knappt sover?
Har aldrig träffat någon med så litet sömnbehov som Prada 😅
Hon sover max fem timmar per natt och knappt något dagtid. Kan ta någon nap på en halvtimme kanske men inte mer än så. Leker, sitter i fönstret, ligger på något ställe och spanar.
En dag i veckan brukar hon ha en sovdag, då sover hon hela natten och ytterligare några timmar på dagen.
Trodde hon skulle sova mer som vuxen men icke 😅
 
Hur vanligt är det egentligen med katter som knappt sover?
Har aldrig träffat någon med så litet sömnbehov som Prada 😅
Hon sover max fem timmar per natt och knappt något dagtid. Kan ta någon nap på en halvtimme kanske men inte mer än så. Leker, sitter i fönstret, ligger på något ställe och spanar.
En dag i veckan brukar hon ha en sovdag, då sover hon hela natten och ytterligare några timmar på dagen.
Trodde hon skulle sova mer som vuxen men icke 😅
Jag hade en underbar katt av skogkattesläkt. Hon sov också lite för att vara katt. Ungefär kl 23-04 och sen ett tag nu o då, ungefär som din. En rastlös, väldigt energisk katt men inte nervös. Låg på rygg i soffan och blev kliad på magen för att nästa stund kila ut... oj, det regnade men strunt i det. En revirkoll o en mus o in och torka lite och så ut igen... Gillade att rusa uppför trappan o ner igen. Hon blev 19 år. Den mest älskade av alla jag haft 😻
 
Vad är era erfarenheter av kyldyna till katterna? Har de använt den?
Jag har sett yngsta katten ligga på en kyldyna ett fåtal gånger. Jag tror dock att det är mer kartong-effekten a la "någonting fyrkantigt som ligger på golvet, måste testa" snarare än att hon kopplat att den kyler.

IMG_20210615_215441.jpg
 
Fasiken, nu är jag orolig för Sessan igen :( Hon har betett sig konstigt nu på kvällen, låg på sidan mitt på golvet och jamade oroligt och slickade sig om nosen. Har klämt och känt på henne och gosat massor, nu är hon lugnare tack och lov. Men verkar rätt loj. Får se hur hon verkar imorgon...
 
Fasiken, nu är jag orolig för Sessan igen :( Hon har betett sig konstigt nu på kvällen, låg på sidan mitt på golvet och jamade oroligt och slickade sig om nosen. Har klämt och känt på henne och gosat massor, nu är hon lugnare tack och lov. Men verkar rätt loj. Får se hur hon verkar imorgon...

Påverkad av värmen? Har hon druckit ordentligt?
 
Tio år gammalt klipp, men wow! :love: Att så innerligt kunna säga att "I have everything in the world now" medan man står i ruinerna av ens hem... Det är kärlek, det!

Varning: Biverkning av klippet är dimmig syn och ett starkt behov av att gå och krama sin egen katt/er.

 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 781
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp