Kattsnack #8

Jag får väl skaffa kyldyna till mina fluffar. :laugh:

Fick provsvaret för Iris ögontest imorse och man hade inte hittat klamydia. Tydligen kan det vara svårt att upptäcka men veterinären trodde ändå att det var det. Gav sista antibiotikan idag och ögat är mycket bättre men inte helt ok. Får se vad veterinären tycker att vi ska göra nu.
 
Jag får väl skaffa kyldyna till mina fluffar. :laugh:

Fick provsvaret för Iris ögontest imorse och man hade inte hittat klamydia. Tydligen kan det vara svårt att upptäcka men veterinären trodde ändå att det var det. Gav sista antibiotikan idag och ögat är mycket bättre men inte helt ok. Får se vad veterinären tycker att vi ska göra nu.

Jag har två kyldynor. Varken Mini eller Lukas gillar värme direkt. Ingen har använt kyldynorna. Alls..
 
Älskade lilla gumman kräktes just upp all sin mat i flera omgångar. Inget hulkande utan hon bara satte sig upp och kräktes. Allt som fanns i hennes lilla mage :cry: Tryckte på hennes mage och hon väste, så nu vet jag inte riktigt om jag borde ringa FirstVet. Hon åt lite ampellilja direkt efter att hon slutat kräkas.

Hon har iofs inte kräkts på några månader och vill ha godis. Så jag kanske ska avvakta. Förbaskat också, jag vet att jag har skonmousse någonstans som jag köpte förra gången hennes mage var i olag. Hon skulle få Sheba filéer ikväll till nyårsmiddag. Dessutom har hon kräkts ner mattan, suck, så den får åka direkt i tvätten. Tack och lov så kunde jag boka tvättid imorgon.

Varför händer sånt här alltid på helger?
 

Megara är fruktansvärt jobbig :meh: hon har inte kräkts eller hulkat mer och när jag klämde på magen så väste hon inte. Hon fick ingen mat för att magen skulle lugna sig och nu får hon en rågad tesked skonmousse varje halvtimme som jag köpte när hon var dålig senast (kollade att den inte gått ut) så nu är hon riktigt hungrig och kutar runt, runt, klättrar och biter mig i fötterna och gnager på allt som kan gnagas på och försöker bryta sig in i skåpet under diskhon där jag har soppåsen och är uppe på diskbänken.

Samt klättrar upp för bokhyllorna för att nå godislådan och trillar ner och låter mycket. Det är svårt att äta när man har en katt som man med milt våld behöver hålla borta och surt biter en i armen man håller upp. Det låg rejäla klumpar och en bra korv i lådan.

Så det blir inget samtal med FirstVet :D
 
Megara är fruktansvärt jobbig :meh: hon har inte kräkts eller hulkat mer och när jag klämde på magen så väste hon inte. Hon fick ingen mat för att magen skulle lugna sig och nu får hon en rågad tesked skonmousse varje halvtimme som jag köpte när hon var dålig senast (kollade att den inte gått ut) så nu är hon riktigt hungrig och kutar runt, runt, klättrar och biter mig i fötterna och gnager på allt som kan gnagas på och försöker bryta sig in i skåpet under diskhon där jag har soppåsen och är uppe på diskbänken.

Samt klättrar upp för bokhyllorna för att nå godislådan och trillar ner och låter mycket. Det är svårt att äta när man har en katt som man med milt våld behöver hålla borta och surt biter en i armen man håller upp. Det låg rejäla klumpar och en bra korv i lådan.

Så det blir inget samtal med FirstVet :D
Vad skönt! :heart Då var det nog bara år 2020 som skulle lyckas få in ett sista litet jäkelskap innan vi säger farväl i natt. Här är avskedsgåvan att hissen har gått sönder. :meh:
 
Denna exklusiva nyårskväll har det varit räkor på menyn. Älva är en katt som ALDRIG tigger... förutom när det kommer till räkor. Hon verkligen älskar räkor. :love: De har även fått särskild blötmat kvällen till ära, men Älva hade nog föredragit fler räkor. :p Junos mage har ingen botten - hon borde rulla fram...

Utomhus har det smällt nästan oavbrutet sedan mörkret började falla. Både Älva och Juno är helt oberörda, till och med när det small till precis utanför fönstret så att till och med jag ryckte till. Vi ska nog ut på balkongen vid 12-slaget för att kolla om det går att se några fyrverkerier. Jag ogillar egentligen fyrverkerier skarpt, och känner mig lyckligt lottad att mina katter inte bryr sig om oljuden för fem öre. :heart
 
Verkar bara varit en granne som sköt lite raketer. Agda kollade ut genom fönstret men såg inget så hon sprang till andra sidan huset för att kolla i fönsterna där. Det är dock så grått ute så jag kunde inte ens se nått men man hör ju ljudet.
Ebba är på övervåningen och sover gissar jag på. Stina sover i trädet som vanligt. =)
Så mycket bryr dom sig
 
20210101_000728.jpg

Det Alice verkade reagera på mest var att jag var utomhus, och vågade vara borta i en halvtimme :rage::p tittar upp när det smäller nära och sedan lägger sig platt på golvet utan problem :love:
 
De började skjuta vid åtta. Maggan blev så rädd att hon kissade på mattan. Nu vid tolvslaget började varenda granne skjuta.. Men det gick bra ändå, jag serverade lite tonfisk och låtsades som om det regnade.
IMG_20210101_001037_726.jpg

Givetvis serverade jag med silversked.

Nu ligger alla tre hos mig i sovrummet och verkar nöjda.
 
Morrisen struntade helt i allt galet skjutande runt 12-slaget. Hon fick lite godis och lite klapp och tyckte att livet var precis som vanligt.
när jag försöker uppfostra henne stör det ihjäl mig att hon är som en gås/har ludd i öronen. Vid 12-slaget på nyår är det en väldigt bra egenskap. 😄
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 374
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 938
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 562
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp