Kattsnack #8

Ska skjuta på vetbesöket på måndag.
Jag hostar så inibänken.
ska se om jag kan få tid om ett par veckor
 
Här sköts ingenting. Så skönt. Nu sov jag iofs, men brukar vakna. Tjejerna blir ofta stressade och springer runt, även om de inte gömmer sig. Men skönt att slippa det.

11 januari ska Chloe in på munröntgen. Var in på koll av astman och veterinären såg att det var rött och ömt runt vissa tänder. Förhoppningsvis bara tandsten, men jag blir inte förvånad om det är TR. Hoppas de kan ta tänderna direkt i så fall, vore skönt att slippa söva 2 ggr. Hennes syster har tappat 4 tänder utan att visa symptom alls, vilket min plånbok och mitt hjärta gillade.

Tyvärr täcker deras försäkring inte TR alls. Så jag antar att mitt eget planerade tandläkarbesök får skjutas på framtiden 😎
 
Här sköts ingenting. Så skönt. Nu sov jag iofs, men brukar vakna. Tjejerna blir ofta stressade och springer runt, även om de inte gömmer sig. Men skönt att slippa det.

11 januari ska Chloe in på munröntgen. Var in på koll av astman och veterinären såg att det var rött och ömt runt vissa tänder. Förhoppningsvis bara tandsten, men jag blir inte förvånad om det är TR. Hoppas de kan ta tänderna direkt i så fall, vore skönt att slippa söva 2 ggr. Hennes syster har tappat 4 tänder utan att visa symptom alls, vilket min plånbok och mitt hjärta gillade.

Tyvärr täcker deras försäkring inte TR alls. Så jag antar att mitt eget planerade tandläkarbesök får skjutas på framtiden 😎
Nej det gör inte Ijas heller.
Men det är ju nödvändigt att kolla upp så.
Kollar 2 ggr om året
 
1609603351234.png
 
Ibland funderar jag på om Seven borde få flytta till nån annan. Hon är rädd för och grinig på britterna rätt ofta. Men inte mer än att de kan sitta bredvid varandra och äta och till och med pussa varandra på huvudet. Men Seven leker igång Malla och blir sen livrädd när Malla springer efter. Seven kan sitta och vakta och morra och skrika åt dom när de vill gå in genom kattluckan och blir jätterädd när de gör likadant. Seven och Chloe var bundsförvanter länge, men numera kan inte dom heller leka utan att Seven skriker, morrar och fräser.

Seven är genomgången av veterinär ska tilläggas, utan fynd.
20170223_112304.jpg
 
Fick en rakapparat i julklapp men har inte gett mig på att försöka mig på Alice ännu, jag samlar krafter för oss bägge 😅

Dock upptäckte jag just att en av hennes bröstvårtor ser lite knasig ut, den är mörk och ser lite ut som att hon kliat sig så att den lossnat lite? Men den sitter lite mitt i linjen så jag undrar hur hon kunde ha nått den (om hon nu inte bitit i den). Känns inte knöligt i övrigt, bara själva vårtan är lite lös typ. Torrt iallafall så det kan inte vara så färskt.
20210103_234009.jpg

Knasbubbla :heart mentalt mår hon dock bättre än på länge!
 
Fick en rakapparat i julklapp men har inte gett mig på att försöka mig på Alice ännu, jag samlar krafter för oss bägge 😅

Dock upptäckte jag just att en av hennes bröstvårtor ser lite knasig ut, den är mörk och ser lite ut som att hon kliat sig så att den lossnat lite? Men den sitter lite mitt i linjen så jag undrar hur hon kunde ha nått den (om hon nu inte bitit i den). Känns inte knöligt i övrigt, bara själva vårtan är lite lös typ. Torrt iallafall så det kan inte vara så färskt.
Visa bifogad fil 62720
Knasbubbla :heart mentalt mår hon dock bättre än på länge!
Hade en katt som såg ut att ha liknande, på honom var det bara smuts, och när jag pillat bort det såg jag att den bröstvårtan var bra mycket mindre än de andra, och satt lite insjunken i huden, så det samlades lätt smuts just där, som liksom byggdes på och såg verkligen ut som en bröstvårta 😅
Kanske kan vara något sånt..?
 
Jag har varit bortrest 4-5 dagar, kom hem igår kväll.
Möttes av ivrigt spinnande Humla, som sen somnade tätt intill mig. Idag har vi redan tagit igen en veckas uppfostringstjat tror jag... Blivit nerlyft från spis/bord/köksbänk X antal gånger, mördat en kartong, jagat snöflingor genom fönstret (men ville inte gå ut), klättrat på mina ben och kollat på film bredvid sonen, sittandes på samma stol... Och jodå, husse och andra katten har varit hemma.
Lite gråa hår men är så glad i henne, hon behövs. :heart
 

Bifogade filer

  • 20210104_073222.jpg
    20210104_073222.jpg
    196,9 KB · Visningar: 13
Bokat om kattens vettid på grund av min hosta.
Tyvärr blir det först om en månad då de var rätt fullbokade
 
Orolig matte, tänker om nån här har erfarenhet innan jag ringer vet. Morris kastrerades för en vecka sedan och har fått Metacam tom igår. Såret på magen har hela tiden varit fint men det är lite svullet. Hon är dock pigg som tusan och far runt som en vettvillig, så tänker att det inte är nån fara. Men nu idag såg jag att hon har fått som ett blåmärke vid såret. Är det nåt jag ska vara orolig för? Lika pigg som vanligt och äter som hon ska.
 
Orolig matte, tänker om nån här har erfarenhet innan jag ringer vet. Morris kastrerades för en vecka sedan och har fått Metacam tom igår. Såret på magen har hela tiden varit fint men det är lite svullet. Hon är dock pigg som tusan och far runt som en vettvillig, så tänker att det inte är nån fara. Men nu idag såg jag att hon har fått som ett blåmärke vid såret. Är det nåt jag ska vara orolig för? Lika pigg som vanligt och äter som hon ska.

Jag tror inte det är någon fara men ring vet och kolla (du kan ju skicka en bild om de vill). Isis var svullen rätt länge men idag hittar jag inte ens ärret.

Och ja, hon studsade runt som en idiot direkt när narkosen släppt :rofl:
 
Om en vecka är det Junos tur att kastreras. Lite tidigare än ursprungligen planerat kanske, men hon blev könsmogen i julas och jag är korttidspermitterad i januari, så det blir ju bra ändå. Det är ju knappt så att hon är för liten storleksmässigt, direkt. :angel: Sedan får hon ha en body på sig, så att inte Älva hjälper till att slicka på såret.
 
Hade en katt som såg ut att ha liknande, på honom var det bara smuts, och när jag pillat bort det såg jag att den bröstvårtan var bra mycket mindre än de andra, och satt lite insjunken i huden, så det samlades lätt smuts just där, som liksom byggdes på och såg verkligen ut som en bröstvårta 😅
Kanske kan vara något sånt..?
Hm kanske det 🤔 vågar inte riktigt chansa, hon är inte så glad när jag pillar där och när jag tittade idag så tyckte jag att det såg bättre ut. Får fortsätta hålla ett öga öppet och se om hon tvättar av sig 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 368
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 934
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 562
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp