Kattsnack #8

Igår flyttade då detta lilla fluff in i våra liv! :love::heart vår första katt, ställde en del frågor här några sidor tillbaka och fick jättebra tips! :bow:

Han är SÅ cool! Sov hela resan hem, 1 timme. Äter, dricker, leker, sover. Sovit i sängen mellan oss hela natten. Ibland går han runt nåt varv och jamar lite ynkligt, men sen glömmer han det. Väldigt kontaktsökande och ska vara med oss hela tiden.

Det här med lådan var jag så osäker över..har lett dit honom några gånger, imorse kissade han! Men de andra gångerna gräver han runt på ett busigt sätt liksom och småpratar typ haha sen lägger han sig i sanden och tittar på mig. Varför gör han så? Inte bajsat än..hur många gånger per dag borde han kissa/bajsa?
Snapchat-1923775604.jpg
 
Igår flyttade då detta lilla fluff in i våra liv! :love::heart vår första katt, ställde en del frågor här några sidor tillbaka och fick jättebra tips! :bow:

Han är SÅ cool! Sov hela resan hem, 1 timme. Äter, dricker, leker, sover. Sovit i sängen mellan oss hela natten. Ibland går han runt nåt varv och jamar lite ynkligt, men sen glömmer han det. Väldigt kontaktsökande och ska vara med oss hela tiden.

Det här med lådan var jag så osäker över..har lett dit honom några gånger, imorse kissade han! Men de andra gångerna gräver han runt på ett busigt sätt liksom och småpratar typ haha sen lägger han sig i sanden och tittar på mig. Varför gör han så? Inte bajsat än..hur många gånger per dag borde han kissa/bajsa? Visa bifogad fil 72739

Grattis till att vara kattägd :love: En sådan liten fluffgodbit :heart

Så länge han är pigg och glad hade jag inte oroat mig. Har han inte bajsat imorgon hade jag börjat hålla koll på allmäntillståndet. Mina katter har inte alltid bajsat varje dag (kissat varje dag dock).

Nuvarande katt har jag inte koll på, hon dissar lådan inne :laugh: men har sett henne bajsa mitt på gräsmattan flera gånger :cautious: :p
 
Grattis till att vara kattägd :love: En sådan liten fluffgodbit :heart

Så länge han är pigg och glad hade jag inte oroat mig. Har han inte bajsat imorgon hade jag börjat hålla koll på allmäntillståndet. Mina katter har inte alltid bajsat varje dag (kissat varje dag dock).

Nuvarande katt har jag inte koll på, hon dissar lådan inne :laugh: men har sett henne bajsa mitt på gräsmattan flera gånger :cautious: :p
Tack! :love::D

Han verkar må toppen annars. Har nyst några gånger, men fick vaccinet i förrgår så beror väl på det förhoppningsvis. Läste att det kunde vara så. Okej, då ska jag försöka ha is i magen..vill ju inte att han tycker jag är jobbig som vill ha honom till lådan nu och då, men vet inte om han hittar den själv än..har inte hittat nåt på nåt oönskat ställe än iaf hehe

Tack för tips!:heart
 
Tack! :love::D

Han verkar må toppen annars. Har nyst några gånger, men fick vaccinet i förrgår så beror väl på det förhoppningsvis. Läste att det kunde vara så. Okej, då ska jag försöka ha is i magen..vill ju inte att han tycker jag är jobbig som vill ha honom till lådan nu och då, men vet inte om han hittar den själv än..har inte hittat nåt på nåt oönskat ställe än iaf hehe

Tack för tips!:heart

Tro mig, kisse hittar dit så det är ingen fara :) Jag visade Isis lådan en gång här hemma och en gång hos särbon, sedan litade jag på att hon hade koll. De är betydligt behändigare än valpar :D

Tar man hem en kattunge som är frisk (dvs inte någon räddningskatt) är det sällan problem. Klart att det alltid kan bli något men ingen av katterna vi haft under mitt snart 48-åriga liv (6 st som alla blivit gamla och nuvarande galenpannan) har behövt veterinärvård förrän de blev äldre.

Undantaget var Tina men hon lekte med Storsnurrans svans när hon var ungkatt och då fick hon skylla sig själv att hon fick bölder som vet fick öppna efter närkontakt med Storsnurrans klor :laugh:

Njut av fluffbollen och ta det lugnt :heart
 
Tro mig, kisse hittar dit så det är ingen fara :) Jag visade Isis lådan en gång här hemma och en gång hos särbon, sedan litade jag på att hon hade koll. De är betydligt behändigare än valpar :D

Tar man hem en kattunge som är frisk (dvs inte någon räddningskatt) är det sällan problem. Klart att det alltid kan bli något men ingen av katterna vi haft under mitt snart 48-åriga liv (6 st som alla blivit gamla och nuvarande galenpannan) har behövt veterinärvård förrän de blev äldre.

Undantaget var Tina men hon lekte med Storsnurrans svans när hon var ungkatt och då fick hon skylla sig själv att hon fick bölder som vet fick öppna efter närkontakt med Storsnurrans klor :laugh:

Njut av fluffbollen och ta det lugnt :heart
Hihi tack för lugnande ord! 😊 han har ju aldrig gått dit självmant, men kanske inte varit nödig helt enkelt.. 😅

Tack snälla, ska försöka släppa alla nojor! :heart
 
Hihi tack för lugnande ord! 😊 han har ju aldrig gått dit självmant, men kanske inte varit nödig helt enkelt.. 😅

Tack snälla, ska försöka släppa alla nojor! :heart

Jag är skitnojig som kattägare... men tvingar mig själv att släppa det.

Har dock halvt tvingat i Missia messmör en gång när jag tyckte det gått för länge utan bajs i lådan... hon bajsade kort efter det men om messmöret hade med det hela att göra vet jag inte :laugh: Hon var då en äldre katt som gjort två tandoperationer och matte är som sagt nojig...
 
Jag är skitnojig som kattägare... men tvingar mig själv att släppa det.

Har dock halvt tvingat i Missia messmör en gång när jag tyckte det gått för länge utan bajs i lådan... hon bajsade kort efter det men om messmöret hade med det hela att göra vet jag inte :laugh: Hon var då en äldre katt som gjort två tandoperationer och matte är som sagt nojig...
Jaa man blir ju så orolig för de små liven! Får typ ont i hjärtat varje gång han låter också och vill liksom förstå vad han vill och hjälpa :heart
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 329
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 882
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 558
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp