Kattsnack #8

Bra att man får sms från Agria när katten fyller år så att man slipper behöva komma ihåg det, nästan så att man har dem bara för det :rofl:
Alice fyllde åtta år igår, min lilla dam :love:

Hon skulle ha vaccinerats i början på juni men när jag kollade på veterinärmottagningarnas hemsidor så stod det att de mest/helst bara tog emot akuta fall nu när det är sommar. Läste även något om att ena vaccinet inte behövdes ta varje år eller något sånt.. Bestämde mig att det kunde vänta till hösten, det går nog bra.
Senast vi vaccinerade våra innekatter sa veterinären att de bara behövde vaccineras var 3e år. Men det kan säkert skilja mellan olika vaccin också.
 
@Asko nu när jag var och vaccinerade så sa de att en strikt innekatt kan vaccineras var tredje år. Men är de ute i koppelpromenader eller liknande så bör de vaccineras en gång per år.
 
@Asko nu när jag var och vaccinerade så sa de att en strikt innekatt kan vaccineras var tredje år. Men är de ute i koppelpromenader eller liknande så bör de vaccineras en gång per år.

Min vet sa vartannat år om det är kattsnuva + pest. Verkar vara lite olika bud som gäller. Megara har inte blivit vaccinerad på ett och ett halvt år pga corona. Men vi ska dit nu när det har lugnat ner sig lite - förhoppningsvis
 
Ja det verkar ju vara lite olika bud. Jag läste också det om var tredje år. Men i vilket fall som helst så tänkte jag att det betyder iallafall att det är nog lugnt att vänta med det till hösten :)
 
Mattan som jag köpte för att lägga ovanpå "kuddmadrassen" på bänken så att hon skulle lägga sig på den istället för direkt på madrassen pga det inte går att tvätta den.
Gav upp pga ointresse hos katten, noll intresse visad under dessa ca tre år.
Nu bestämde jag mig för att använda dem som matta på golvet istället efter ha slängt min gamla trasiga. Hon vill ju uppenbarligen inte ligga på dem.

:cautious:
Gissa vad hon har börjat göra?
20210709_011540.jpg

:meh:


Och den nya klöspelaren är fortfarande helt oanvänd.
Givetvis.
 
Kattens halsband har börjat släppa lite färg så jag tittar efter något nytt läderhalsband för katter, och jösses vilka fina det finns på Etsy! :love:
 
C59961DF-F4F3-4703-961B-7488E22E9BBA.jpeg
Morris gillar husbilslivet! Men…hon har börjat bli besvärlig att åka med. Vi har åkt rätt mkt bil, buss och tåg tidigare och det har i 9,5 fall av 10 gått jättebra och hon har tagit det med ro. När jag hämtade hem husbilen förra månaden var hon med och sov sig igenom resan på 25 mil hem. Nu har vi varit ute tre helger med husbilen och det började första resan med att jag satte henne i baksätet, hon blev stressad av nåt och det fortsatte även när hon fick komma till framsätet och hon nervösbajsade. Resterande resor har hon inte känts nervös/stressad alls, men däremot missnöjd/kränkt och varit väldigt jamig. Så fort vi stannar är hon helt sig själv igen. Det har tagit mig lite på sängen när jag trodde att själva resandet skulle vara det lilla problemet. Min vilda gissning är att hon anser att hon inte ska behöva vara instängd i buren i husbilen, där ska hon få vara fri. Nån som har tips på lösning?
 
Visa bifogad fil 73429Morris gillar husbilslivet! Men…hon har börjat bli besvärlig att åka med. Vi har åkt rätt mkt bil, buss och tåg tidigare och det har i 9,5 fall av 10 gått jättebra och hon har tagit det med ro. När jag hämtade hem husbilen förra månaden var hon med och sov sig igenom resan på 25 mil hem. Nu har vi varit ute tre helger med husbilen och det började första resan med att jag satte henne i baksätet, hon blev stressad av nåt och det fortsatte även när hon fick komma till framsätet och hon nervösbajsade. Resterande resor har hon inte känts nervös/stressad alls, men däremot missnöjd/kränkt och varit väldigt jamig. Så fort vi stannar är hon helt sig själv igen. Det har tagit mig lite på sängen när jag trodde att själva resandet skulle vara det lilla problemet. Min vilda gissning är att hon anser att hon inte ska behöva vara instängd i buren i husbilen, där ska hon få vara fri. Nån som har tips på lösning?
Kanske prova med säkerhetssele? Min avskyr att vara instängd också, men så länge dörren är öppen så att hon kan ta en sväng ut då och då så ligger hon mest i buren :D
 
Är jag en hemsk matte som är ganska lättad över att Juno har tappat sitt svarta morrhår och ögonbryn? :bag: :o Det var ju ytterst kosmetiskt, men lite störigt på en röd katt. :p
 
Kanske prova med säkerhetssele? Min avskyr att vara instängd också, men så länge dörren är öppen så att hon kan ta en sväng ut då och då så ligger hon mest i buren :D
Har nu ikväll beställt både sele till bilen och Feliway. Buren i sig brukar inte vara ett problem och hon brukar sova i den så och då här hemma. Kanske funkar om hon har sele och slipper ha gallret. 🤔
 
Alltså min katt.
Jag älskar honom så att det gör ont i hjärtat. Jag håller på att gå igenom en skilsmässa efter 16 år tillsammans med min man (12 år som gifta) och jag katten har aldrig betytt så mycket för mig som nu ❤️

Kingen är bara bäst i hela världen och han gör mig så lycklig. Tänk (fast det visste jag sedan innan) att en liten lurvig (nåväl) katt kan betyda så mycket och jag tror hur mycket min första britt än betydde för mig så kommer K betyda allt för mig när jag är på andra sidan denna skilsmässa.
A8CFD7CC-37D6-4C76-B39D-843222777A9D.jpeg
 
Ssshhhh, tala tyst, men hör ni ... erm. Jag kan ha råkat bestämma att vi ska åka till sommarstugan på fredag 😱
Alice har inget emot stället. Men ... ssshhhh, det finns en hund där och så innebär det (ve och fasa) en bilresa 🤫😬

Åh nu kom hon in i rummet. Måste gå :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 751
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 395
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 663
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp