Kattsnack #8

Tro mig, kisse hittar dit så det är ingen fara :) Jag visade Isis lådan en gång här hemma och en gång hos särbon, sedan litade jag på att hon hade koll. De är betydligt behändigare än valpar :D

Tar man hem en kattunge som är frisk (dvs inte någon räddningskatt) är det sällan problem. Klart att det alltid kan bli något men ingen av katterna vi haft under mitt snart 48-åriga liv (6 st som alla blivit gamla och nuvarande galenpannan) har behövt veterinärvård förrän de blev äldre.

Undantaget var Tina men hon lekte med Storsnurrans svans när hon var ungkatt och då fick hon skylla sig själv att hon fick bölder som vet fick öppna efter närkontakt med Storsnurrans klor :laugh:

Njut av fluffbollen och ta det lugnt :heart
Stoppa pressarna! Vi har fått en :turd:! :D Dock även denna gången med mig sittande bredvid och lockar dit honom.. Men nu vet jag ju att han kan så ska våga vänta nu tills han blir tillräckligt nödig för att gå dit själv. 😅
 
Kissarna är lite griniga, och ligger i varsitt rum. Det brukar vara så om jag haft kattvakt en vända.

Skönhetsmissen har varit framme och hejat och nosat in sig sen jag kom hem, men Brunetten är för fin i kanten får sådant bjäfs. Jag har smågullat med henne och kliat mage men fick inget spinn den här gången. Vi får se om hon är på bättre humör imorgon.
 
Jag var ute med Juno ikväll. Vid dammen stötte vi på en annan katt och dennes matte, så vi stod och pratade katt en bra stund. :D När Juno och jag sedan var på väg hem så gick det förbi en liten familj där ena dottern ropar efter oss, "Åh, din katt är jättefin! Verkligen jättefin!" :love:
 
Någon, jag nämner inga namn, hade lagt ut snubbeltråd i hallen i natt
IMG_20210705_061940.jpg


Skrälle.. jag hittar garnnystan lite överallt nu. Fattar inte var hon hittar dem! Jag trodde allt garn låg i en låda på vinden men tydligen inte.
 
Megara är försäkrad för FORL/TR misstänker att hon kan ha det, är det någon som vet om man tar in henne för röntgen och undersökning och sedan inte hittar FORL att man kan få ut på försäkringen eller om det bara gäller när man måste dra tänder?
 
Megara är försäkrad för FORL/TR misstänker att hon kan ha det, är det någon som vet om man tar in henne för röntgen och undersökning och sedan inte hittar FORL att man kan få ut på försäkringen eller om det bara gäller när man måste dra tänder?
Det är olika beroende på villkoren i försäkringen. Vissa ersätter fram till diagnos men ej behandling, om sjukdomssymtom finns. Vissa ersätter allt. Bäst är att prata med handläggare på ditt försäkringsbolag för att vara säker.
 
Kissekatten trampar om natten.

Kissen trampar natten ner i djupet.

Kissekatten ser den falla över stupet.

Kissen stampar på magar.

Kissekatten gör det alla dagar.

Kissekatten är ute och jagar.

Från fönstret utövas makten.

Kissen tillfreds med fågelslakten.

Kissekatten morrar väser och trivs.

Kissekatten biter och rivs.

Kissekatten i lådan skiter.

Kissekatten i döda kaniner biter.

Kissekatten ankan i bitar sliter.

Kan väsa och fräsa, kallas alltid för söt.

Bevisar att människan är ett djur, ett nöt.


Kusindikt anno 2021-07-06
 
Suck. Dags att bada katter igen. Allergi-tvätt, jag har slarvat med det och får lida för det.

Började med Lina. Hon skrek och gnällde så mycket att de andra två gick och gömde sig. Maggan, som är den som är mest akut att bada, har gömt sig och vägrar komma fram. Jag får väl haffa henne ikväll istället. Inte bra för vår relation men vad ska jag göra?
 
Katterna roar sig kungligt i trädgården. Lilla herrn njuter av uppmärksamhet från alla och Lilltjejen har fått byta namn till Fröken Stropp då hon vägrade komma in igår kväll :meh: Hon gick in i högt gräs med brännässlor, tittade på mig och började nonchalant tvätta tassen :meh: Så jag gick in och stängde ytterdörren, en halvtimme senare när mamma släppte in henne stod hon utanför och var snabb in utan gnäll :D Hon är inte så modig ensam :p
 
Någon som haft hosta på sin katt någon gång?

Elvis 10 år har hosta. Nyser lite också. Inget snorig. Ser fräsch ut. Inspekterade hans mun idag så gott jag kunde och jag såg inget avvikande (läste på nätet att det kunde vara pga tänderna). Han äter som vanligt och är normal i sitt allmäntillstånd.
Kattsnuva kan det vara… men han är inte snorig eller dan runt nosen. Kanske har nått klegg vid ögat nångång ibland. Men de är inte rinniga.

Funderar på mask. Avmaskades för ett par månader sen. Inte sett någon mask i ändan (svart långhårig katt så tidigare för några år sen såg jag mask i pälsen).
Är bra i hullet.
 
Bra att man får sms från Agria när katten fyller år så att man slipper behöva komma ihåg det, nästan så att man har dem bara för det :rofl:
Alice fyllde åtta år igår, min lilla dam :love:

Hon skulle ha vaccinerats i början på juni men när jag kollade på veterinärmottagningarnas hemsidor så stod det att de mest/helst bara tog emot akuta fall nu när det är sommar. Läste även något om att ena vaccinet inte behövdes ta varje år eller något sånt.. Bestämde mig att det kunde vänta till hösten, det går nog bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 361
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 562
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp