Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Igår var min pappa, farmor och ena syster på besök så en mycket lycklig Lilla herrn var och gosade hos allihopa och svansade runt, äntligen var all uppmärksamhet på honom :D Lillkatten var avvaktande men kom fram och nosade på farmor, kul att se! Sen upptäckte hon yngsta syrran och de röjde runt en stund, så kul :D

Jag tänkte försöka vänja Lillkatten lite mer vid nya människor så har frågat en kollega med en kattälskande dotter på 6-7 år om de vill hälsa på någon dag. Lilla herrn älskar när barn beundrar honom, ger godis och klappar så tänker att Lillkatten kan få välja själv om hon bara vill gömma sig/titta på eller kommer fram. Lilla herrn blir bara nöjd om han får all uppmärksamhet själv 😅
 
Senast ändrad:
Min bortskämda princessa
Hon har just nu snott min varma kudde och sover så gott så.
Man kan inte missa när hon vill nåt :D
 

Bifogade filer

  • 20210728_143355.jpg
    20210728_143355.jpg
    173,9 KB · Visningar: 35
När katten (Ebba) vet att man inte får lov att bita i sladdar men kan inte låta bli att låtsas bita
https://vm.tiktok.com/ZMR21fHWy/ (ha ljudet på)

Hon tuggar i luften och är helnöjd för då biter hon ju nästan i sladden. Det är ett otroligt irriterande ljud. Hon anser ju att hon inte gör nått fel för hon biter ju inte i sladden….
Lille skrutt blev väldigt nyfiken på vem som tuggade, och på vad. :)
 
Ojoj, nu har katterna surat till rejält på en av grannhundarna :rofl: Hundens brott? Skällde på fåglarna som katterna spanade på så fåglarna flög iväg :rage: Ett hemskt brott enligt katterna :mad: den stackars hunden, liten och ungefär lika stor som katterna, fick onda ögat ända tills de inte kunde se den längre 😅
 
När katten (Ebba) vet att man inte får lov att bita i sladdar men kan inte låta bli att låtsas bita
https://vm.tiktok.com/ZMR21fHWy/ (ha ljudet på)

Hon tuggar i luften och är helnöjd för då biter hon ju nästan i sladden. Det är ett otroligt irriterande ljud. Hon anser ju att hon inte gör nått fel för hon biter ju inte i sladden….

Men vilken duktig katt. Hur lyckades du lära henne det?! :confused:

Skulle gärna ta ljud över söndertuggade sladdar och kablar :meh:
 
Idag var det första gången jag såg nån av dom klättra i nätet i rastgården. Och nog fasiken var det Malla som hängde typ 1,7 m ovan mark och såg skitnöjd ut. 10 år!! Malla, du är för gammal för sånt!!
Hon planerar väl lära upp de andra :angel: 10 är väl ingen ålder :D

Lilla herrn är också 10, världens skötsammaste... fram tills Lillkatten flyttade in och jag kom på honom med att lära henne hoppa upp på allt möjligt, knata på diskbänken m.m... han är tydligen mer ögontjänare än skötsam :rofl:
 
Hon planerar väl lära upp de andra :angel: 10 är väl ingen ålder :D

Lilla herrn är också 10, världens skötsammaste... fram tills Lillkatten flyttade in och jag kom på honom med att lära henne hoppa upp på allt möjligt, knata på diskbänken m.m... han är tydligen mer ögontjänare än skötsam :rofl:

De andra är för gamla de med 😇 Men jag blev lite glad, Malla har alltid varit lite speciell och jag tycker det är jobbigt att hon blir äldre och slutar med sånt 😔
 
Idag fick jag mailsvar från veterinären som gjorde Bonnies seniorkoll. Hon ville att jag skulle vända mig till henne direkt Bonnie visade smärta så hon kunde skriva ut nått "starkare". Det utan att jag behövde åka dit. Så himla skönt! Det är inte länge sen vi var där och hon kände ju igenom Bonnie ordentligt då. Då vet jag att jag har en "Bonnievänlig" plan b om hon behöver nått mer än Onsior innan vi ska till Albano 20/9.
 
Paisley är så underbar 😻
Så social, gosig och framåt. Bara lek och bus när hon inte sover eller äter 😁
Är en riktig liten tjockis och är större än kattungarna i den andra kullen som är en vecka äldre 😅
Sover i sängen med oss hela nätterna, så go.
Hon kommer jättebra överens med Ruben, leker med hans svans, stryker sig mot honom och tycker det är helfestligt om hon lyckas få honom att jaga henne 😁

Med Prada går det framåt även om det fortfarande är en del fräsande från bägge två. När den ena är glad och vänligt inställd är den andra sur och tvärtom, katter 🙄
Men bägge två är väldigt lekfulla, Paisley är bra sugen på att vara med när Prada drar igång så förhoppningsvis kan de börja leka tillsammans snart 😊
IMG_20210824_190056.jpg
 
Ojoj, nu har katterna surat till rejält på en av grannhundarna :rofl: Hundens brott? Skällde på fåglarna som katterna spanade på så fåglarna flög iväg :rage: Ett hemskt brott enligt katterna :mad: den stackars hunden, liten och ungefär lika stor som katterna, fick onda ögat ända tills de inte kunde se den längre 😅

Lillebror gjorde samma tabbe en gång.. Lillan spanade tyst och stilla på fåglar på balkongräcket, när Lillebror fick syn på dem och kom rusande tvärs genom lägenheten med ett "nu jagar vi, allihopa!"-vrål. Fåglarna flög iväg. Blicken som Lillebror fick talade tydligt om vad lilla fröken tycker om dumskallar.. :rofl::D:devil:
 
Jag har sett videos på den här gremlinkullen, jag tror han hoppar! :D
Kajsa Morrhoppa hänger heller i gardinerna eller upp och ned under sängen 💁 Haha skämt och sido vi hade kompostgallret för balkongdörren i början och konstigt nog har hon haft respekt för de hela tiden. Hon vet att när de är framställt får man inte gå dit 🤨 Antingen väldigt väluppfostrad eller så fattar hon bara inte att man kan hoppa över 🤣
 
Kajsa Morrhoppa hänger heller i gardinerna eller upp och ned under sängen 💁 Haha skämt och sido vi hade kompostgallret för balkongdörren i början och konstigt nog har hon haft respekt för de hela tiden. Hon vet att när de är framställt får man inte gå dit 🤨 Antingen väldigt väluppfostrad eller så fattar hon bara inte att man kan hoppa över 🤣
Det kanske gjorde något läskigt ljud när hon försökte klättra eller något. Händer ju ofta att valpar råkar välta dem En gång sådär. Läskigt värre! 😅
Praktiskt för er hur som helst! :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
120 402
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 055
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 803
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
102 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp