Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Wilma tuggar på mig! :eek:

I morse kröp hon ner under täcket och först tänkte jag att det var rackarns vad hennes klor behöver klippas, tills jag insåg att hon bet mig överallt! Jag klev upp och gav dem mat, var sen ute större delen av dagen och handlat, varit till hästarna och kommer hem frusen.

Lägger mig en stund i sängen och drar på mig täcket, katterna kommer och kryper ner hos mig i vanlig ordning. Mobilen ringer och jag snackar med en av vildsvinsjägarna jag sms:at tidigare att grisarna är i farten igen borta vid stallet.

Vad händer? Jo, Wilmis börjar tugga mig på armen, biter mig i benet och biter mig på magen! Säger i fånen att om jag hittas död en dag hemma är det hon som ätit av mig! 😬

Kliver upp, matar katterna, går ut i regnet och stänger åt hönsen och lägger mig igen eftersom jag fortfarande fryser. Stänga fönstret, nån? :angel: Nu ligger hon under täcket igen, utan att tugga på mig, får se hur länge det håller. Vaknar väl upp i morgon i mitt eget blod med en uppäten arm. :cautious:
 
Blev noggrant tillsagd häromdagen :rofl: Jag har undrat ett bra tag om det är bara jag som projicerar på Alice att hon tycker att kycklingen är godare än oxköttet (gourmet blötmat) då jag personligen tycker bättre om kyckling och funderat ibland om hon skulle trivas bättre med variation så jag har försökt med det (kycklingen är dock lättast att få tag i).
Men förrigår så öppnade jag en med bara oxkött och hon jamade ivrigt, satte ned tallriken och hon nosade. Paus. Tittade över till mig. Vände om och gick.
Jag: :eek:
Hon har typ aldrig vägrat sin middag, förutom ett fåtal gånger (byte från gourmet till Mjau :angel:).
Senare på kvällen klagade hon lite mera intensivt om sin mat (hon får torrfoder innan jag lägger mig), inte undra på när jag kollade tallriken - helt orörd.
Fnissade för mig själv och slängde blötmaten.

Nästa dag: hällde upp en påse kyckling.
Hon nosade - ah, c'est bon!

Jag tror att jag bestämt vet nu vilken smak hon föredrar :rofl:
 
Sant, fast det skuttar ju kissekatt lätt över. :) Förhoppningsvis ska det inte vara några problem, men känns det knepigt hittar vi säkert en lösning!
Jo, men jag tror inte att en kattunge gör så stor skada på en större hund. Tänkte om katten behövde komma undan.
Men för övrigt så är den ju fortfarande en unge, jag tror inte att en unge hoppar över ett kompostgaller så lätt.

Isåfall klättrar den :D:rofl:
 
Haha de har inte våran kattunge fattat ännu att man kan hoppa över kompostgallret 🤣 Ställer de framför ytterdörren så hon inte ska kunna smita rakt ut när man öppnar 😅
Min katt är en vuxen ragdoll. Hon är 8 år gammal och under de senaste par åren så har vi haft ett kompostgaller för att dela av lägenheten (pga hund) och då var vi tvungna att ha stol och klösträd på varsin sida för att hon skulle övht komma över den :rofl:
Jag kan ställa ett galler i öppet fönster för att hindra henne. Lätt.

Jag skulle vilja påstå att det är olika från katt och katt, speciellt ras och ras. Ragdolls är inte en hoppande ras :angel::rofl:
 
Wilma tuggar på mig! :eek:

I morse kröp hon ner under täcket och först tänkte jag att det var rackarns vad hennes klor behöver klippas, tills jag insåg att hon bet mig överallt! Jag klev upp och gav dem mat, var sen ute större delen av dagen och handlat, varit till hästarna och kommer hem frusen.

Lägger mig en stund i sängen och drar på mig täcket, katterna kommer och kryper ner hos mig i vanlig ordning. Mobilen ringer och jag snackar med en av vildsvinsjägarna jag sms:at tidigare att grisarna är i farten igen borta vid stallet.

Vad händer? Jo, Wilmis börjar tugga mig på armen, biter mig i benet och biter mig på magen! Säger i fånen att om jag hittas död en dag hemma är det hon som ätit av mig! 😬

Kliver upp, matar katterna, går ut i regnet och stänger åt hönsen och lägger mig igen eftersom jag fortfarande fryser. Stänga fönstret, nån? :angel: Nu ligger hon under täcket igen, utan att tugga på mig, får se hur länge det håller. Vaknar väl upp i morgon i mitt eget blod med en uppäten arm. :cautious:

Välkommen till mitt liv. Jag vågar inte gå till VC pga av empatiska, mjuka frågor om hemförhållanden och självskadebeteende. Näh, jag försöker klippa klorna eller Megara är på allmänt dåligt humör, ofta pga olika åsikter om storleken på portioner mat. :meh:
 
Fast hon bet inte utan tuggade! 😱
Inga sår, inga märken utan hon tuggade med sina små fram- och huggtänder. 😼
Test av matte, för att se hur länge man kan överleva på din kropp om nöden kräver det. Din katt är en s.k. prepper :cool:
prepper-4.jpeg
 
Nu håller det här på att spåra ut till en kattråd, men vildaste kattungarna tycker jag är bondkatter, mina orientaler/siameser har aldrig varit i närheten. De är små kärlekstörstande varmvattenflaskor som vill vara nära, nära och helst tätt intill. Förutom Wilma då, som tuggar på matte när hon är hungrig. 😸
En av anledningarna till att det inte blev bondkatt som innekatt. :D
 
Nu håller det här på att spåra ut till en kattråd, men vildaste kattungarna tycker jag är bondkatter, mina orientaler/siameser har aldrig varit i närheten. De är små kärlekstörstande varmvattenflaskor som vill vara nära, nära och helst tätt intill. Förutom Wilma då, som tuggar på matte när hon är hungrig. 😸

Jag som fodde upp siameser i min ungdom uppfattar dem snarare precis som @athena_arabians Isis. Fyllda med asikter om det mesta har i varlden och de talar inte bara om vad de tycker ... De framhardar tills man ger upp och gor som de sager. Kattungarna satt garna hogst upp pa gardinstangen, snodde allt fran smycken till kaffe skedar och var i storsta allmanhet mycket kravande.
Den possitiva sidan med dem ar att om man bara ar lite envis och har bra mutor ar de ganska latta att trana. Gardinstangen var ett no-no, (kanske de tranade sig sjalva, jag har for mig att den ramlade ner:angel:) likasa spisen, men det hande att en biff eller kotlett forsvann ur stekpannan ibland. :cautious: Min forsta hona foljde mig overallt, vi var ute och gick och hon foljde med ... tills hon sag en fagel hon trodde sig kunna fanga,.
Vansinnigt roliga katter, men de ar kravande.:p
 
Efter att Morris lärt sig ta sig ur sin Tre Ponti-sele gick jag till djuraffären och bad om den mest rymningssäkra selen de hade.
Älsk på säljarens kommentar ”blir katten flytande och backar ur?” Sam tidigt som hon gjorde en rörelse som illustrerade perfekt. :D Japp, Morris blir flytande.
Idag fick nya selen visa om den levde upp till rymningssäker, och det var den! Morrisen tänkte vid ett tillfälle backa ur selen, hon backade och backade men kom inte loss. Hurra!
 
Efter att Morris lärt sig ta sig ur sin Tre Ponti-sele gick jag till djuraffären och bad om den mest rymningssäkra selen de hade.
Älsk på säljarens kommentar ”blir katten flytande och backar ur?” Sam tidigt som hon gjorde en rörelse som illustrerade perfekt. :D Japp, Morris blir flytande.
Idag fick nya selen visa om den levde upp till rymningssäker, och det var den! Morrisen tänkte vid ett tillfälle backa ur selen, hon backade och backade men kom inte loss. Hurra!

Vad heter den?
 
Nu håller det här på att spåra ut till en kattråd, men vildaste kattungarna tycker jag är bondkatter, mina orientaler/siameser har aldrig varit i närheten. De är små kärlekstörstande varmvattenflaskor som vill vara nära, nära och helst tätt intill. Förutom Wilma då, som tuggar på matte när hon är hungrig. 😸
Jo haha, när våra busungar till bondkattungar höll på att välta huset brukade jag bara öppna dörren så for de ut som skott för jag tyckte de kunde rasa av sig ute :D
 
Tjejerna behöver gå ner i vikt. Köpte RC's Appetite Control som fått bra recensioner. Det skulle inte göra katterna mer hungriga och de skulle gå ner i vikt. Nog äter de mer allt. Och Seven går runt och fiser, tror det var därför Malla försökte flytta hemifrån häromdan. Och jag med snart. Får återgå till Acana och regroup. Önskar så att de åt mer blötmat 😭
 
Det har säkert kommit upp tidigare tråden, men eftersom jag är för lat för att läsa igenom över femtio sidor - vad har folk för selar? Jag kikar runt på olika väst-typer till min nya lilla. En oriental, för den som inte redan vet det. :D Han är ju så himla späd liksom, måste jag köpa en iller-sele? 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
120 404
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 058
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 805
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
102 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp