Bukefalos 28 år!

Kattsnack #8

Ibland kan man ju inte annat än skratta. Det började spöregna och helt plötsligt for Lillkatten in som skjuten ur en kanon hela vägen in i hallen :rofl: Sen stod hon och spanade från hallen innan hon gick och la sig på sängen i sovrummet :rofl: Det är ju blött och kallt, så hemskt :arghh:

Så sent som igår kväll var hon ute på balkongen när det regnade, den har dessutom tak :rofl:
 
Vi blev med kattunge idag. Inte helt planerat om man säger så. Var ju liiite rädd hur Holger skulle ta det, det behövde jag inte. Han är fantastisk med den. Svarar när den ropar, tvättar den och låter den lilla ligga och mysa med honom. Mycket korta stunder än så länge men ändå.

Lillith då. Hon tyckte mest att den var superkonstig och fräste och hade sig. Så hon håller sig på sin kant. Inte elak eller så mest skeptisk.

Milou heter han. Från början skulle han bo hos min mamma men hennes ena hund försökte äta upp den. Det kunde jag bara inte tillåta så jag sa vi provar, går det inte så tar vi det då. Mycket kan fortfarande hända. Men jag tror det kommer gå bra ändå.
 
Vi blev med kattunge idag. Inte helt planerat om man säger så. Var ju liiite rädd hur Holger skulle ta det, det behövde jag inte. Han är fantastisk med den. Svarar när den ropar, tvättar den och låter den lilla ligga och mysa med honom. Mycket korta stunder än så länge men ändå.

Lillith då. Hon tyckte mest att den var superkonstig och fräste och hade sig. Så hon håller sig på sin kant. Inte elak eller så mest skeptisk.

Milou heter han. Från början skulle han bo hos min mamma men hennes ena hund försökte äta upp den. Det kunde jag bara inte tillåta så jag sa vi provar, går det inte så tar vi det då. Mycket kan fortfarande hända. Men jag tror det kommer gå bra ändå.
Men var är bilden? :confused: Obligatoriskt ju :D
 
IMG_20210909_163504.jpg


Inte den bästa bilden kanske.
 
Stackars Alice är mycket riktigt typ blåslagen på frambenen idag :cry: Men hon hoppar åtminstone ganska normalt. Lilla gumman :heart

Och fick ett sms från veterinären. Siffrorna på njurarna var lite för höga, som förra gången, så de vill ultraljuda njurarna och ta ett urinprov innan tandbesöket. Så .. Jag får boka en till tid hos veterinären, yay... 😬
Jag har inget emot det men jag vet att Alice kommer att ha något att säga om det, högt och tydligt 😅 inget kul stackaren! :heart
 
Lillfisen kraschade i soffan halv nio igår efter sin första lilla lekstund med en da bird. Jag hade sovrumsdörren lite öppen ifall han ville sova med oss men varken såg eller hörde honom under natten.

Nu har han busat lite med min dotter som verkligen ser till att han mår bra. Ger honom mat, busar med honom och ser till att han går på toa då och då. Han följer henne överallt så hon behöver bara gå till kattlådorna så hänger han på och passar på att kissa då. Kommer ihåg Holger som liten. Han hade fullt upp med att busa så blev lite felkiss då och då eftersom han inte hade tid.

Holger och Lillith ska vaccineras i oktober. Då passar jag på att ta med Minou så får de chippa och vaccinera honom också. Ska kika efter en sele när jag är där också då han så fort han blir kastrerad ska få gå ut i sele. Vågar inte riskera det innan ifall han skulle smita ur selen eller nåt. Vill att han ska bli van selen inne först också. Guld värt de gånger Holger skadat sig att de är selvana så de ändå kan få komma ut.
 
Har ni några bra tips på sele? Vi har ju två stycken men vill ha något bättre. De vi har är såna där tvådelade och jag tycker inte de sitter särskilt bra eller känns direkt säkra.
 
Nu har Holger börjat leka med Minou. Herregud så gulligt. Han är jätte försiktig än så länge.

Jag är fortfarande lite förvånad över att Holger tog det så bra men otroligt glad också. Han är en speciell katt. Lillith ser vi knappt :cry: jag hoppas det blir bättre snart. Hon är inne och äter och sen raka vägen ut igen. Ser till när jag väl ser henne att klappa och ge henne godis så hon känner sig som den prinsessa hon är.
 
Ni kanske är trötta på mig vid det här laget men måste bara berätta att Lillith äntligen kom in och hälsade på den lilla samt la sig ner en stund i källaren och tvättade sig medans Minou röjde runt omkring henne utan ett enda fräs, han fick till och med stryka sig lite försiktigt mot henne :D :heart
 
Ni kanske är trötta på mig vid det här laget men måste bara berätta att Lillith äntligen kom in och hälsade på den lilla samt la sig ner en stund i källaren och tvättade sig medans Minou röjde runt omkring henne utan ett enda fräs, han fick till och med stryka sig lite försiktigt mot henne :D :heart
Härligt hon börjar acceptera honom :D
 
Idag är det ett år sedan Kingen flyttade hem till oss 🤎 kommer fortfarande ihåg känslan när jag äntligen skulle få hämta honom och hur mysigt det var. Och hur orolig jag var för hur det skulle gå och hur han skulle ta det. Men det har ju gått bra alltihopa ❤️
Han var så liten 😍
E97677A6-7249-4538-B4B6-ACD627CCB44B.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 885
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 517
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 701
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
101 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp