Kattsnack #8

Jag kliver in här i tråden med min fina katt Georgina men lyssnar till Gina. Hon är en tjej på snart två år och är 50% ragdoll, 25% Maine Coon och 25% norsk skogskatt. Köpte henne februari 2020 som kattunge veckan efter att jag och sambon flyttade ihop. Väldigt tillgiven och älskar uppmärksamhet :love:
2EA85CB4-3CA9-4B72-B085-74A612019D2E.jpeg
 
Lilla Minou fortsätter att vara en fantastisk liten katt. Idag kom dotterns kusin på besök. Trots två aktiva ungar som sjöng, dansade och förde liv låg han i mitten och tittade på dom. Hade det varit Holger som ung hade han försvunnit och inte kommit fram på några timmar. Minou är helt orädd och väldigt framåt. Vill alltid vara mitt i smeten.

Och han har redan lärt sig att man som katt ligger mitt i pusslet :D
 
Jag har lite dåligt samvete för att jag inte ringde First Vet när Megara kräktes över hela sängen. Men tänkte att jag skulle vänta lite. Hon har mått prima hela dagen, har fått små portioner skonmat (Hills mousse) som jag hade kvar sedan hon var dålig i magen. Den ska inte bara vara snäll mot magen utan också extra smaklig och aptitretande. Det senare är mycket sant. Megara puffade och buffade för att få mer. När det inte hjälpte bet hon slaven och stirrade argt :meh:

Hennes allmäntillstånd är bra, hon har ätit(!) och druckit och gått på lådan. Så ringde inte även om jag tror de redan har en notering i Megaras journal om en CCL.
 
20210912_110016.jpg

Lillkatten har charmat in sig hos Lilla herrn igen :rofl: Lilla herrn(helsvarta) skulle minsann inte låta henne ligga bredvid i HANS fåtölj men nu kom jag på de :D Han är som en vresig liten farbror som alltid ger med sig i slutändan.

Och Lillkatten/Freja har 2 öron, det ena har en tendens att vika sig så är därför hon ser enörad ut 😅
 
Igår bytte jag sängkläder - vilket är en höjdpunkt i Ginas liv. Sällan skådar man en katt som blir helt hyper, jagar lakan och fortsätter att gömma sig på täcket när alla sängkläder är bytta :rofl: Hon tycker dessutom att vi människor är dumma som blir sura när hon hänger sig i ett påslakan med klorna :angel:
616F8956-47FE-4B22-9FA9-4758F743834D.jpeg

Två timmar senare däckade hon i sängen :love: jaga lakan är väldigt utmattande…
 
Med katt kommer en del fix och lösningar :angel: Vi byggde en nätbur på vår trall, en slags sluss kopplat till altandörren. Drömmen var ju såklart inglasad altan men en nätbur fick det bli så länge :rofl:
Nu har lilla damen funnit intresse för vår entrédörr, hon kommer som ett skott, omöjlig att parera. Så idag fick jag komma på en nödlösning helt enkelt..
07BC8B91-4066-47A5-B896-DEF4C959487D.jpeg


Och inte nog med detta - jag fick göra en akut höjning av staketet pga ena hunden hoppade över. Med vad? Jo reglar och stängseltråd till hästar - kul med djur! :D
 
Stackars Alice jamar lite förvirrat efter sin matskål, men den är undanplockad sedan några timmar. Hon är på fasta inför besöket hos veterinären imorgon :nailbiting:

Jag är inte så jätteorolig över njurarna, jag räknar liksom med att de drabbas på något vis hos katter - alla jag haft hittills har haft problem med dem. Men jag hoppas och tror att det inte är allvarligt, eller så får jag byta till ett torrfoder som är anpassat efter det :heart
 
Äntligen börjar det närma sig veterinärbesök för chokladpricken. Jag testade ta bort Onsior, men satte tillbaka nästan direkt. Såg ut som om hon blev klart värre. Så hon får det fortsatt och på måndag ska vi in till en av de 2 som haft hand om henne tidigare på Albano. Antar att det blir röntgen och ordentlig genomgång av muskler och leder.
Annars är hon pigg och glad, tack och lov. Min Bonnie-prick 🥰
 
Jamen en bäckenfraktur känns väl rimligt detta år när det känns som om jag ensam ser till att Agria höjer sina premier.

När jag kom hem i tisdags kunde inte lille Stina gå på sina bakben - i ilfart till Albano där det igår kunde konstateras att hon har en bäckenfraktur. Ingen jävla aning om vad som hänt. Idag operation.
 
Jamen en bäckenfraktur känns väl rimligt detta år när det känns som om jag ensam ser till att Agria höjer sina premier.

När jag kom hem i tisdags kunde inte lille Stina gå på sina bakben - i ilfart till Albano där det igår kunde konstateras att hon har en bäckenfraktur. Ingen jävla aning om vad som hänt. Idag operation.

Men fy vad trist. Det är väl inte en helt ovanlig diagnos när katter blir påkörda av bilar?

Hoppas det blir bra ❤
 
Behöver er expertis IGEN! Inte lätt att vara med katt för första gången..:down:

Vår sibirkille är 5,5 månad och är helt fantastisk! Men! Denna veckan har han börjat jama nåt så sjukt mycket på morgnarna. Vi har stängt till sovrummet på nätterna, då han försökte få igång oss att leka med bit i tårna osv förut. Det har funkat jättebra att ha stängt. Men nu börjar han runt 5.30 (runt den tiden sambon brukar gå upp) att jama vid dörren. Sambon får då vänta tills han blivit tyst en stund innan han går ut så inte kisse tror att det funkar. Sen är han sååå jobbig med sambon när han ska göra och äta frukost osv. Han jamar typ oavbrutet, högt och lite klagande. Vad vill han?? Han har inga problem med lådan, får den städad på morgonen, han är inget matvrak direkt så det är inte att han vill ha nåt att äta. Jamar ju knappt nåt resten av dagen så borde ju inte vara smärta eller liknande? Tänker att han känner sig understimulerad efter natten. Vi leker med honom på kvällen och han är trött när vi lägger oss.

Han blev kastrerad förra veckan, allt gick bra och har läkt jättefint. Kan det spela in? Planen är att han ska få börja gå ut (med GPS, hoppas man kan få till det lite "kontrollerat"), men jag är lite feg..vi bor på landet med bara en bilväg en bit bort så bra förutsättningar.. Men när vågar man börja släppa ut? 5,5 månad som sagt, väger knappt 3,5 kg. Går koppelpromenader nu några dagar/vecka. Hjälp! :heart
 
Behöver er expertis IGEN! Inte lätt att vara med katt för första gången..:down:

Vår sibirkille är 5,5 månad och är helt fantastisk! Men! Denna veckan har han börjat jama nåt så sjukt mycket på morgnarna. Vi har stängt till sovrummet på nätterna, då han försökte få igång oss att leka med bit i tårna osv förut. Det har funkat jättebra att ha stängt. Men nu börjar han runt 5.30 (runt den tiden sambon brukar gå upp) att jama vid dörren. Sambon får då vänta tills han blivit tyst en stund innan han går ut så inte kisse tror att det funkar. Sen är han sååå jobbig med sambon när han ska göra och äta frukost osv. Han jamar typ oavbrutet, högt och lite klagande. Vad vill han?? Han har inga problem med lådan, får den städad på morgonen, han är inget matvrak direkt så det är inte att han vill ha nåt att äta. Jamar ju knappt nåt resten av dagen så borde ju inte vara smärta eller liknande? Tänker att han känner sig understimulerad efter natten. Vi leker med honom på kvällen och han är trött när vi lägger oss.

Han blev kastrerad förra veckan, allt gick bra och har läkt jättefint. Kan det spela in? Planen är att han ska få börja gå ut (med GPS, hoppas man kan få till det lite "kontrollerat"), men jag är lite feg..vi bor på landet med bara en bilväg en bit bort så bra förutsättningar.. Men när vågar man börja släppa ut? 5,5 månad som sagt, väger knappt 3,5 kg. Går koppelpromenader nu några dagar/vecka. Hjälp! :heart
Skaffa en till katt? Han vill nog ha sällskap även nattetid och är glad när sambon kliver upp och då pockar han på uppmärksamhet från honom.
 
Skaffa en till katt? Han vill nog ha sällskap även nattetid och är glad när sambon kliver upp och då pockar han på uppmärksamhet från honom.
Är inte aktuellt med en till just nu..däremot får vi kanske göra nytt försök att ha öppet i sovrummet så småningom..han kanske har lugnat ner sig mer nu än när vi började ha stängt.. och när vi varit borta dagtid på jobb båda två beter han sig ju inte alls såhär när vi kommer hem?
 
Det är så kul med katternas olika personligheter 😍
Prada är en prinsesskatt, det ska vara mjukt och ombonat. Sover på min kudde, ligger bara i soffan om hon kan ligga på en filt, ligger på dynan på köksbordet osv.
Paisley är tvärtom, hon vill absolut inte ligga på någon filt, ligger på köksbordet bredvid dynan och på nätterna när hon sover i sängen får vi dra undan täcket på hennes sida så hon kan ligga på lakanet.

IMG_20210917_125409.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 417
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 606
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp