Kattsnack #8

Eftersom vi är sjuka har jag bett mamma köpa hem mush till lillkatten. Han äter som en häst och sover som en björn i ide. De andra två är redan bortskämda och hopplösa fall när det gäller mush så jag tänkte passa på medans han är liten och äter allt. Igår fick han smaka lite rå köttfärs och jösses vad han åt.
 
Paisley har kommit på att det är jättekul att apportera 😁
Hon lekte med en mus i soffan, jag tog den och kastade iväg den genom rummet, vi har ett stort vardagsrum.
Hon kutade iväg, hämtade och sprang tillbaka till mig. Släppte den framför mig och tittade förväntansfullt på mig 😁
Gjorde det kanske 20 gånger, sen var hon helt slut och somnade platt på sidan bredvid mig ❤️
P
Under tiden satt Prada på soffbordet och tittade på med en min som tydligt visade hennes förakt för den sortens lekar 😂
 
När jag vaknade upptäckte jag att katternas godispåse låg på sovrumsmattan, uppfläkt och tom. Fattar verkligen inte hur de kom åt den, jag la den ovanpå ett 1,5 meter högt skåp och det finns ingenting de kan klättra på för att ta sig upp! Den påsen tog slut onödigt fort :meh:
 
Var tvungen att svänga förbi jobbet för ett kort ärende, så jag bestämde mig för att göra en utflykt av det hela med Juno. Så jag tog med henne i vagnen och fortsatte sedan till Kungsparken. Juno blev tyvärr omedelbart missnöjd, då hon såg en hund på avstånd. Efter alla okopplade hundar som sprungit fram till henne så har hon blivit väldigt rädd för hundar, även de som inte bryr sig ett skvatt om henne. Så under hela vår parkvistelse så bestämde sig Juno för att morra nu och då, om någon jäkla hund skulle råka finnas på andra sidan buskagen. Trots detta verkade hon ha det väldigt roligt när vi tog oss till Slottsträdgården, för svansen var rätt upp och hon jagade fåglar och travade runt på de smala gångarna bland växterna. Hon fick många beundrare som var nyfikna på vem hon var. :)
 
Och lilla Älvisen blev lämnad ensam hemma. Hon tycker ju inte att det är så kul att vara ute bland folk och när det är ljust, så det kändes snällast så. Men hon hade minsann saknat Juno. 😭❤️ Älva såg till att dränka Juno i kärlek i form av tvätt, flera gånger. Jag trodde faktiskt inte att hon skulle visa så tydligt att hon saknade sin syster. :heart
 
Mina katter har äntligen (!) fått flytta med mig till min lägenhet. Jag har tidigare hoppat från andrahand till andrahand och har inte kunnat ha med katterna. Äldsta är nu 12 år :angel: och yngsta 8 år, så de har fått bo hos mina föräldrar ett bra tag om man säger så :p Men nu äntligen bor de hos mig! Och verkar ändå ha anpassat sig rätt bra från hus och trädgårdsliv till lägenhetsliv. De ska få en inhägnad balkong också, inom sinom tid.

Enda tråkiga som hänt gällande katterna är att min äldsta har FORL och årligen behöver sövas för att kontrollera tänderna. Förra tisdagen var det årliga besöket, men veterinären ringde och sa att hon hört förändringar på hjärtat... Så misstänkt hjärtfel. Han ska på ultraljud på torsdag, men jag vet inte hur jag ska ställa mig till det om han har hjärtfel. Då kan han inte sövas utan att riskera att dö. Och sövas måste han för att kontrollera tänderna.

Mina föräldrar tyckte att jag kan skippa denna tandkontroll (och alla framtida) då, "för han äter ju och då kan han inte ha (så) ont". Men hur troligt är det att han kan leva x år till utan dåliga tänder? Hittills har det vid varje tandkontroll dragits/slipats tänder. Och han ska inte behöva ha ont alls bara för att jag vill ha honom kvar. Äh, orkar inte skriva mer om detta. Det är några dagar kvar till jag vet om han har hjärtfel eller inte, och jag vet att jag tar ut saker i förskott, men vill även förbereda mig på det värsta.
 
Igår var vi då in, Bonnie och jag. Jättebra rörlighet, mjuk och fin i musklerna, bra muskelmassa. Visade ingen smärta. Allt toppen. Fortsätta med Onsior till december, då avbryta och boka tid hos fysioterapeut för att se om hon blir sämre igen.

Sen var det lite annat som gick tvärtemot vad samma veterinär sade för 3 år sen. Ingen röntgen behövdes och Bonnie muttrade nått om att hon därmed blev utan frukost helt i onödan.

Matte är väldigt ställd. Men kisse verkar ju må bra, så...
 
Och jag måste säga att hjärtat svämmade över lite. Hon har varit väldigt stressad hos veterinären senaste åren. Kryper ihop till en boll och försöker smyga in i magen på den som är närmast.
Igår gick hon runt i rummet och tittade. Hon brukar krypa, men inte igår. Hon måttade för att hoppa upp på en bänk, vilket jag avbröt. Hon gick inte in i ett hörn och gömde sig. Visst kröp nära när hon undersöktes, men det var inga problem att få henne att sträcka på bakbenen eller att ställa ner dom när de lyfte upp för att se hur hon höll bakbenen. Hon är alltid världens snällaste, hur ont hon än har. Men medan hon undersöktes igår, tittade hon ut genom fönstret och kollade på saker som rörde sig där. Inte alls blockerad.

Så himla glad 🥰
 
Igår var vi då in, Bonnie och jag. Jättebra rörlighet, mjuk och fin i musklerna, bra muskelmassa. Visade ingen smärta. Allt toppen. Fortsätta med Onsior till december, då avbryta och boka tid hos fysioterapeut för att se om hon blir sämre igen.

Sen var det lite annat som gick tvärtemot vad samma veterinär sade för 3 år sen. Ingen röntgen behövdes och Bonnie muttrade nått om att hon därmed blev utan frukost helt i onödan.

Matte är väldigt ställd. Men kisse verkar ju må bra, så...
Det är ju verkligen bra nyheter ändå att veterinären tyckte att hon var i så bra skick ❤️
Stackars Bonnie dock som blev utan frukost, det är inte lätt att vara katt ibland 😅
 
Ja, det var ju toppen! Det var ju 3 till som fick vänta på frukosten, inte poppis matte 🙃
Aj då, ja det är illa när man hamnar på minus hos katterna. Viktigaste målet på hela dagen ju 😁
DFE587C9-CC89-409F-9C3E-CE147F40D141.jpeg
 
Aj då, ja det är illa när man hamnar på minus hos katterna. Viktigaste målet på hela dagen ju 😁
Visa bifogad fil 77272

Jag går upp tidigt, vaknar runt 5. Åkte 8. Nästan 3 h när jag gick runt hemma. LÄGG MAT I SKÅLEN hojtade Malla varje gång jag gick förbi den 😆 Seven var så svältfödd att hon bara kunde ligga på golvet, Chloe dog svältdöden ganska tidigt och Bonnie sprang efter Malla.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 417
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 952
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 602
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp