Kattsnack #8

Oj WOW. Ja, det var det jag misstänkte, att 4 000 inte räcker någonstans. Lite känns det som om det försäkringsbolaget gör det som en symbolhandling eftersom de vet att det inte ingår hos största konkurrenten.
I min katts fall var det inte bara de nio tänder som drogs ut som kostade, utan man misstänkte även en tumör med biopsi och operation som följd. Nu var det en långt gången inflammation från en skadad tand som inte läkte som det skulle. Då valde försäkringsbolaget att inte täcka de ingreppen heller eftersom allt som går att eventuellt härleda till TR/FORL inte heller ersätts, även om min katts besvär påverkade nos och öga.
 
F1B23D14-5B8B-48E1-BE0E-880ED3687816.png






😂😇

**sneglar på labradorgrabben 😌
 
....hmmm. Nu har jag ju nyligen skaffat hund och har (såklart) en katt som kräver att bli ut-/insläppt när helst han behagar under natten, som den kung han är... Vilket resulterar i att valpen givetvis vaknar när jag går ner för trappen och vill ut och toaletta...
Och nu trynar de små gynnarna sött efter avklarade bestyr medan jag ligger här klarvaken och kollar Buke.... Sååå exakt hur galen är då jag...?...:angel:
 
....hmmm. Nu har jag ju nyligen skaffat hund och har (såklart) en katt som kräver att bli ut-/insläppt när helst han behagar under natten, som den kung han är... Vilket resulterar i att valpen givetvis vaknar när jag går ner för trappen och vill ut och toaletta...
Och nu trynar de små gynnarna sött efter avklarade bestyr medan jag ligger här klarvaken och kollar Buke.... Sååå exakt hur galen är då jag...?...:angel:
Inte galen, bara väldresserad. ;)
 
HUR MAN KLÄR GRANEN MED EN KATT I NÄRHETEN.....
Hämta lådan med julgranspyntet på vinden.
Gå ner från vinden.
Gå tillbaka upp på vinden och hämta ner katten.
Bär in pyntet till vardagsrummet. Ta bort katten från lådan.
Ta bort nätet som är virat runt granen. Sätt i granen i julgransfoten.
Ta ifrån katten nätet som satt runt granen och släng det. Plocka fram ljusslingan till granen.
Hämta en stege så du når upp till toppen av granen. Börja sätta fast ljusen på grenarna högst upp och gå sedan neråt.
Ta bort katten från granen och klipp av den fula, sönderbitna grenen med en sekatör. Packa upp de röda julgranskulorna ur lådan.
Gå upp på stegen igen och börja hänga upp julgranskulorna på de översta grenarna och gå neråt. Knuffa ner katten från stegen innan den orsakar granen för mycket skada.
Gå på toaletten. När du kommer tillbaka sopar du upp skärvorna av de två julgranskulorna och ta fram sekatören igen och knipsa av fyra av de nu slokande och barrlösa grenarna som katten orsakade när den försökte klättra i granen.
Gå upp på stegen och sätt fast stjärnan i toppen. Snubbla på katten som satt sig på det andra steget, fall baklänges och landa på arslet.
Ligg och kvid och jämra dig på golvet i några minuter. Kontrollera sen att röven är hel. Konstatera att den är det och återgå till arbetet.
Ta fram det andra julpyntet och häng det på alla olika grenar. Plocka fram glitterslingan som ska viras runt granen som ljusslingan.
Ha dragkamp med katten om glitterslingan. Slit slingan ifrån katten och inspektera skadorna på den. Konstatera att den är för sliten efter dragkampen och släng den i sophinken.
Vänd sophinken rätt och lägg tillbaka skräpet i den. Ställ tillbaka den i skåpet under diskbänken och stäng dörren.
Ta ut katten från sopskåpet och återgå till att klä granen. Leta efter en ny glitterslinga i pyntlådan. Kom på att den fick slängas förra julen för att katten ville ha dragkamp då också.
Åk till affären och köp nytt glitter. Åk sedan tillbaka hem.
Snubbla på katten i hallen och gå in till julgranen. Sopa upp ännu en julgranskula och ställ upp stegen igen. Kontrollera hur skadad granen är och knipsa av fem slokande, barrlösa grenar med bitmärken.
Vira glitterslingan runt granen som du gjorde med ljusen. Gå en bit ifrån granen och beskåda ditt arbete.
Plocka undan stegen, sekatören, sopborsten och allt pynt som blev över. Lobba upp katten i soffan för att den inte ska bita mer i granen. Mata katten och sätt dig i din favoritfåtölj och slappna av...
 
Lyckan blev kortvarig :( Vi hämtade hem en kattunge idag, besiktad utan anmärkning.
På kvällen uppmärksammade jag att kattungen ”svänger ut” med ena benet när hon går. När hon sitter håller hon samma ben i luften. Jag klämde och kände. Hon har en stor hård knöl i armbågen. Det är tydlig skillnad på benen, det vänstra är smalt medan det högra är tjock men hårt (?). Hon verkar inte ha ont. Jag blev såklart orolig och hörde av mig till uppfödaren. Hen har erbjudit sig hämta kattungen och boka tid på klinik direkt efter helgen.

Jag är såklart super orolig och nedstämd. Tänk om det är något som påverkar katten och hennes framtida liv? Jag har köpt katten som avelskatt.
Vad ledsamt det blev nu!
 
Lyckan blev kortvarig :( Vi hämtade hem en kattunge idag, besiktad utan anmärkning.
På kvällen uppmärksammade jag att kattungen ”svänger ut” med ena benet när hon går. När hon sitter håller hon samma ben i luften. Jag klämde och kände. Hon har en stor hård knöl i armbågen. Det är tydlig skillnad på benen, det vänstra är smalt medan det högra är tjock men hårt (?). Hon verkar inte ha ont. Jag blev såklart orolig och hörde av mig till uppfödaren. Hen har erbjudit sig hämta kattungen och boka tid på klinik direkt efter helgen.

Jag är såklart super orolig och nedstämd. Tänk om det är något som påverkar katten och hennes framtida liv? Jag har köpt katten som avelskatt.
Vad ledsamt det blev nu!
Så tråkigt. Jag håller tummarna för att det går bra med lilla kissen.
 
Lyckan blev kortvarig :( Vi hämtade hem en kattunge idag, besiktad utan anmärkning.
På kvällen uppmärksammade jag att kattungen ”svänger ut” med ena benet när hon går. När hon sitter håller hon samma ben i luften. Jag klämde och kände. Hon har en stor hård knöl i armbågen. Det är tydlig skillnad på benen, det vänstra är smalt medan det högra är tjock men hårt (?). Hon verkar inte ha ont. Jag blev såklart orolig och hörde av mig till uppfödaren. Hen har erbjudit sig hämta kattungen och boka tid på klinik direkt efter helgen.

Jag är såklart super orolig och nedstämd. Tänk om det är något som påverkar katten och hennes framtida liv? Jag har köpt katten som avelskatt.
Vad ledsamt det blev nu!
Så tråkigt! Har ni någon teori om vad det kan vara? Bra att hon inte verkar ha ont, åtminstone.
 
Så tråkigt! Har ni någon teori om vad det kan vara? Bra att hon inte verkar ha ont, åtminstone.
Uppfödaren har inte uppmärksammat knölen men var snabb att svara och agera.
Jag kan bara relatera till hästar och överben, det känns nämligen som brosk/ben. Benet är tjockt men hårt. Katten är inte halt men jag ser att hon har ett annorlunda rörelsemönster när hon travar.

Jag hoppas att det kan klassas som ett ”skönhetsfel” och att det inte är något som påverkar henne i framtiden.
 
Uppfödaren har inte uppmärksammat knölen men var snabb att svara och agera.
Jag kan bara relatera till hästar och överben, det känns nämligen som brosk/ben. Benet är tjockt men hårt. Katten är inte halt men jag ser att hon har ett annorlunda rörelsemönster när hon travar.

Jag hoppas att det kan klassas som ett ”skönhetsfel” och att det inte är något som påverkar henne i framtiden.
Håller tummarna för er! Jag hämtar ju hem en av samma ras snart. Visserligen bara till sällskap, men det skulle ändå vara väldigt ledsamt om det vore något trassel.

Men det är ju skönt när man har seriösa uppfödare som hjälper till med sånt här, åtminstone.
 
Uppfödaren har inte uppmärksammat knölen men var snabb att svara och agera.
Jag kan bara relatera till hästar och överben, det känns nämligen som brosk/ben. Benet är tjockt men hårt. Katten är inte halt men jag ser att hon har ett annorlunda rörelsemönster när hon travar.

Jag hoppas att det kan klassas som ett ”skönhetsfel” och att det inte är något som påverkar henne i framtiden.
Låter som hon kanske haft ett brott där och kroppen har byggt på flr att kompensera,
 
Lillkatten har kommit på att det går snabbare om man gör en sorts volt över fåtöljens rygg när man leker istället för att hoppa ner på "framsidan". Höll på att ge mig en hjärtattack första gången :nailbiting: Hon är fullständigt obrydd dock, ingen sak ju!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 231
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 817
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 542
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp