Kattsnack #8

2e2ab80e644d034580100e3166d97bb1.jpg

Ah, nu känner jag igen mig! :idea:

Relaterar väldigt mycket 😂
IMG_20211106_165122.jpg
 
Jag har precis kommit på ett genidrag för att få en gnällig S att äta. Kör de trista torrisarna i ugnen i 5-10 min för att värma upp dem! Det börjar helt klart lukta mer (tom för en okunnig människonäsa) och värmen måste skakat igång fettmolekylerna så maten kanske även smakar mer. Nu står hon och tuggar i sitt träd iaf.

Ny kunskap att ta med sig in i framtiden. :idea::love:
 
Hjääälp jag shoppar lite för mycket inför min katts ankomst (är annars INTE en shoppingmänniska). Kan någon antingen säga åt mig att sluta, eller säga att det är OK?!

Exempel på saker: såpbubblor med kattmynta, kattvippa med jultema. Så GULLIGT!!😻 Och: de två katter jag tidigare ägt som vuxen hade FÖRAKTAT det.
Shoppa på du bara! Det är helt OK. Jag är i samma läge, kissungarna hämtas om fyra veckor.
 
Okej. Åka tåg med katt.
Jag pendlar ju till och från Sthlm från min bostadsort varje dag med pendlarkort från Movingo.
Nu ska katten till Sthlm och jag funderar på om katten kostar extra eller om det räcker med att vi sätter oss i djuravdelningen? 🤔

Kolla vad lycklig han är i sin vandrarryggsäck :D
247B9905-684D-4B5A-811E-4B7F6996729A.jpeg
 
Okej. Åka tåg med katt.
Jag pendlar ju till och från Sthlm från min bostadsort varje dag med pendlarkort från Movingo.
Nu ska katten till Sthlm och jag funderar på om katten kostar extra eller om det räcker med att vi sätter oss i djuravdelningen? 🤔

Kolla vad lycklig han är i sin vandrarryggsäck :D
Visa bifogad fil 79204
Kostar inget extra! Bara att sätta sig i djuravdelningen. Håll koll bara när du ska av och på, det finns ju dörrar i bägge ändar av vagnen men åt ena hållet är det allergi-anpassat.
 
Kostar inget extra! Bara att sätta sig i djuravdelningen. Håll koll bara när du ska av och på, det finns ju dörrar i bägge ändar av vagnen men åt ena hållet är det allergi-anpassat.
Jag tänker mig att de tågtyperna jag använder förutsätter jag att det bara finns ”en väg att gå”. Iaf vad jag har sett och i ena varianten kliver man ju rakt in i djuravdelningen och i den andra är det en liten trapp upp till avdelningen närmast dörren. Har inga planer på att springa runt med honom på tåget mer än nöden kräver :D
 
Jag tänker mig att de tågtyperna jag använder förutsätter jag att det bara finns ”en väg att gå”. Iaf vad jag har sett och i ena varianten kliver man ju rakt in i djuravdelningen och i den andra är det en liten trapp upp till avdelningen närmast dörren. Har inga planer på att springa runt med honom på tåget mer än nöden kräver :D
De tåg jag tänkte på var mälartåg, eller vad de heter, där det just varit movingo. Man kan från djurvännen gå ut åt två håll, men ena sidan är allergi-anpassad. Lite underlig utformning, men så har de valt det.
 
De tåg jag tänkte på var mälartåg, eller vad de heter, där det just varit movingo. Man kan från djurvännen gå ut åt två håll, men ena sidan är allergi-anpassad. Lite underlig utformning, men så har de valt det.
Jag reser med SJ 😊 och jag kan ju välja gå igenom en hel vagn så jag förstår hur du menar men det blir bara krånglig. Får se om jag kommer iväg med det lilla livet på tåg senare i veckan 😄
 
Skönt med tre små värmeelement under duntäcket nu när det är kallt. Jag har fortfarande bara på ett element i vardagsrummet där de har en hängmatta på elementet att sova i men i sovrummet är det kallt och skönt för mig att sova i och sen kommer de tassande, tripp, trapp, trull och kryper ner på bägge sidorna. 😀🥰
 
Jag har precis kommit på ett genidrag för att få en gnällig S att äta. Kör de trista torrisarna i ugnen i 5-10 min för att värma upp dem! Det börjar helt klart lukta mer (tom för en okunnig människonäsa) och värmen måste skakat igång fettmolekylerna så maten kanske även smakar mer. Nu står hon och tuggar i sitt träd iaf.

Ny kunskap att ta med sig in i framtiden. :idea::love:

Känner B också lukten?
 
Fick hem paket från zooplus med bl.a. en Kong kickeroo kitten till Lillkatten. Glad i hågen började hon undersöka den men så kom Lilla herrn och körde iväg henne. Inget intresse av att faktiskt leka med den utan han slickade på den tills den blev blöt och sen gick han 🙄 Lillkatten tycker nu att den är äcklig eftersom den är blöt :(
Troligen leker hon med den när den torkat men så onödigt av Lilla herrn :meh:
 
Tror Disa råkade rädda mig från en potentiell brand igår :laugh: håller på att förrådsstäda så hela vardagsrummet är belamrat, vi snackar hinderbana och 1,5 m högar liksom. Jag har vattenfontänen vid klösträdet i ena änden och satt vid datorn i andra änden. Disa dunsade ner från klösträdet på ett okaraktäristiskt sätt, jag reser mig för att kolla så hon är okej. Hittar konfunderad katt vid fontänen som inte porlar fast sladden är i. Inser att en hög med handdukar vält bredvid den så ett hörn av en handduk hamnat i den. Den har alltså sakta men säker sugit åt sig allt vatten i hela fontänen :laugh: det måste ganska precis ha tagit slut för den var inte bränd/överhettad och funkar fint nu när den fått nytt vatten, men vilken jävla tur att hon dunsade ner så konstigt. Hade liksom ingen anledning att titta på den förrän nu i natt när det var dags för påfyllning.

(När jag tog isär den i köket råkade jag lägga locket på skärbrädan så det hamnade vitlök i tanken, när jag diskade om hällde jag hälften av vattnet på golvet och höll på att sumpa ett vinglas när jag klev i det kalla vattnet för det glömde jag ju på 15 sekunder att jag spillt :up: kanonkväll helt enkelt)
 
Labaradorgrabben är här. Glad och regnblöt med svängande svans och slickande tunga har han härjat runt och skapat ilska och frustration i Fröknarnas värld. S har snattrat åt honom och principvägrar nu komma ut från sovrummet. B har blivit knuffad och sedan ordentlig slickad trots fräsförsök. Hon har isolerat sig uppe på köksbordet för tillfället.

Ingen respekt eller reson! Hund har slocknat i en labradorkringla i soffan efter promenad och spännande kattupplevelser.
 
Jag sitter och jämför kattförsäkringar och funderar på det här med TR/FORL. I en av försäkringarna jag kikar på ingår det, men ersättningsbeloppet är max 4 000 kronor per år efter att självriskerna dragits. I den andra måste man lägga till det, men kan då välja ett högre ersättningsbelopp.

Jag tycker att 4 000 låter ganska lite när det gäller just tandåtgärder. Å andra sidan är premien på den försäkringen rejält mycket lägre än premien för alternativet, så då kanske det är bättre att välja den billigare och ha större buffert?

Ni som har katter med FORL, har ni några råd?
 
Jag sitter och jämför kattförsäkringar och funderar på det här med TR/FORL. I en av försäkringarna jag kikar på ingår det, men ersättningsbeloppet är max 4 000 kronor per år efter att självriskerna dragits. I den andra måste man lägga till det, men kan då välja ett högre ersättningsbelopp.

Jag tycker att 4 000 låter ganska lite när det gäller just tandåtgärder. Å andra sidan är premien på den försäkringen rejält mycket lägre än premien för alternativet, så då kanske det är bättre att välja den billigare och ha större buffert?

Ni som har katter med FORL, har ni några råd?

Jag hade själv valt en försäkring med högre ersättning för forl/TR. Tex gick min katts senaste tandbesök på 19 000kr. Tidigare besök har legat på 12 000kr, 4000kr och 7000kr.
 
Jag hade själv valt en försäkring med högre ersättning för forl/TR. Tex gick min katts senaste tandbesök på 19 000kr. Tidigare besök har legat på 12 000kr, 4000kr och 7000kr.
Oj WOW. Ja, det var det jag misstänkte, att 4 000 inte räcker någonstans. Lite känns det som om det försäkringsbolaget gör det som en symbolhandling eftersom de vet att det inte ingår hos största konkurrenten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 782
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp