Kattsnack #8

Låter som hon kanske haft ett brott där och kroppen har byggt på flr att kompensera,
Ja jag gissar också på det. Benställningen ser inte helt korrekt ut pga knölen i armbågen. Jag skulle vilja att veterinären röntgar henne, för att se att det läkt ihop på ett okej sätt. Det kommer trots allt bli en stor katt, så att benet ”håller” för hennes vikt.

Men borde inte veterinären sett det här vid besiktningen??
 
Ja jag gissar också på det. Benställningen ser inte helt korrekt ut pga knölen i armbågen. Jag skulle vilja att veterinären röntgar henne, för att se att det läkt ihop på ett okej sätt. Det kommer trots allt bli en stor katt, så att benet ”håller” för hennes vikt.

Men borde inte veterinären sett det här vid besiktningen??
Verkligen
Kan inte ha missat det
 
Vad är en boink?
02A54655-AD2B-4CBE-9AEC-F15BBD12E60E.png

Om man trycker ihop dom får dom en jäkla fart när man släpper :D
 
Känner mig vilsen i mina tankar.
Uppfödaren hämtar kattungen idag för att ta den till veterinär snarast nog. Min man tycker att vi häver köpet idag (uppfödaren har gett det som alternativ) men jag velar mellan att hålla med till att vilja avvakta och se vad veterinären säger.

Jag har köpt katten som avelskatt och kommer vilja ställa ut. Det är såklart en familjemedlem men har ju stamnamn och vill kunna ta en kull, om katten skulle visa sig var av gott material.

Hur skulle ni göra?
 
Känner mig vilsen i mina tankar.
Uppfödaren hämtar kattungen idag för att ta den till veterinär snarast nog. Min man tycker att vi häver köpet idag (uppfödaren har gett det som alternativ) men jag velar mellan att hålla med till att vilja avvakta och se vad veterinären säger.

Jag har köpt katten som avelskatt och kommer vilja ställa ut. Det är såklart en familjemedlem men har ju stamnamn och vill kunna ta en kull, om katten skulle visa sig var av gott material.

Hur skulle ni göra?
Jag hade hävt köpet, är man uppfödare får man nog tyvärr var lite hård mot sig själv. Är själv uppfödare, och minsta defekt så backar man. Man vill ju ha bra honor och hanar. :heart
 
Känner mig vilsen i mina tankar.
Uppfödaren hämtar kattungen idag för att ta den till veterinär snarast nog. Min man tycker att vi häver köpet idag (uppfödaren har gett det som alternativ) men jag velar mellan att hålla med till att vilja avvakta och se vad veterinären säger.

Jag har köpt katten som avelskatt och kommer vilja ställa ut. Det är såklart en familjemedlem men har ju stamnamn och vill kunna ta en kull, om katten skulle visa sig var av gott material.

Hur skulle ni göra?
Jag tycker iallafall inte att du ska ha minsta dåligt samvete om du väljer att häva köpet direkt. Du ville ju ha en avelskatt. Men finns det några nackdelar med att vänta och se vad veterinären säger? Är det i veckan som den ska till klinik? I så fall kan du ju lika gärna avvakta så vet du säkert sen (förhoppningsvis).

Med det sagt så förstår jag att det är svårt. Försöker tänka mig in i situationen om det skulle vara några konstigheter på besiktningen av kattungen jag ska hämta. Å ena sidan känner man ju inte individen än, och vill ha en frisk och hel katt. Å andra sidan kan man ju inte låta bli att fästa sig vid tanken på just den här kattungen :heart
 
Jag hävde köpet - så nu är hon hämtad och återlämnad :cry:
Barnen är ledsna och besvikna.
Men det blir bäst såhär, som några av er skrivit, som uppfödare måste man var kritisk om man ska avla framöver.
Har kikat på lite annonser, en till hona ska vi ha, oavsett.
 
Holger har fått vara ute med oss lös på dagen när vi är ute med Minikatten. Igårkväll smet han ut snabbt som tusan, jag hann inte med alls och kolsvart var det. Jag ropade och ropade men ingen katt nånstans. Var uppe ett par gånger till men han kom inte.

Sa till maken att kolla efter honom men i morse var det ingen katt inne. Jag gick ut och ropade. Då kom han från altanen, låg, tuffsig med ett nytt sår på örat :banghead:
Han gick in och stensov långt in på eftermiddagen. Nu är han sitt vanliga jag förutom såret på örat.

Blir så trött, mest på mig själv, att jag inte var mer försiktig igår :cry:
 
Jag hävde köpet - så nu är hon hämtad och återlämnad :cry:
Barnen är ledsna och besvikna.
Men det blir bäst såhär, som några av er skrivit, som uppfödare måste man var kritisk om man ska avla framöver.
Har kikat på lite annonser, en till hona ska vi ha, oavsett.
Så tråkigt, men det var nog absolut rätt beslut. Får du veta sen hur det går på kliniken, vad besiktigande veterinär säger om det som missades osv? Vore så intressant att få höra.

Hoppas du hittar en fin hona snart!
 
Så tråkigt, men det var nog absolut rätt beslut. Får du veta sen hur det går på kliniken, vad besiktigande veterinär säger om det som missades osv? Vore så intressant att få höra.

Hoppas du hittar en fin hona snart!
Hon skulle åka till en annan veterinär. Funderar själv på att ta kontakt med veterinären som besikta beroende på vad ”felet”.
Uppfödaren klämde och kände på katten, hens magkänsla var inte god efter att få se katten med egna ögon.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 784
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp