Kattsnack #8

Jag förstår dig! Det var långa tio månader utan katt eftersom vi först inte skulle ha någon ny katt men jag kunde inte hålla mig utan fyra månader efter sista katten började jag söka efter en ny katt ändå ❤️

Samma här. Kisse dog i mars, och vi skulle av olika orsaker inte ha någon ny. Men det gick ju inte. Åtta kattlösa månader, känns mycket längre än så.
 
Måste ringa veterinären. Holgers markerande inne blir bara värre och värre. Han är så otroligt nervös och stressad. Är värst när husse är hemma. Då markerar han mitt framför ansiktet på honom. Igår på ett par byxor. Något är ju fel. Han kommer bra överens med Mini, om än lite less på honom ibland men inte mer än så. Han är dock mycket upprörd över att han inte får gå ut på kvällarna. Så ska börja ta ut honom mer på kvällen så han får kika runt och markera in sitt revir i koppel ute.

Men veterinären först och främst. Så får vi se.
 
Samma här. Kisse dog i mars, och vi skulle av olika orsaker inte ha någon ny. Men det gick ju inte. Åtta kattlösa månader, känns mycket längre än så.

Och nu är kattlösa tiden över 🥰 Igår hämtade vi henne. Jag är imponerad av hennes nyfikna lugn! Hittills har hon gjort sig hemmastadd i femtonåringens rum och sov lugnt på hennes kudde hela natten. Nu på morgonen har hon vågat sig ut i huset och håller just nu på att bestämma sig för om det här med hundar är en bra grej eller inte. (Vi har utlokaliserat den lite mer kattskeptiska hunden och har bara den kattälskande hunden hemma i veckan.)
 
Och nu är kattlösa tiden över 🥰 Igår hämtade vi henne. Jag är imponerad av hennes nyfikna lugn! Hittills har hon gjort sig hemmastadd i femtonåringens rum och sov lugnt på hennes kudde hela natten. Nu på morgonen har hon vågat sig ut i huset och håller just nu på att bestämma sig för om det här med hundar är en bra grej eller inte. (Vi har utlokaliserat den lite mer kattskeptiska hunden och har bara den kattälskande hunden hemma i veckan.)
Grattis!
Och den obligatoriska bilden är vart då? :D ;)
 
Idag fyller Tuva tio år!
IMG_20210907_183012.jpg

Vi firar med Thrive frystorkad kyckling, som är typ det bästa som någonsin uppfunnits enligt katterna här hemma. Dreamies gå och göm er, liksom.
 
Beställt en himla massa katt grejer. Ett klösträd stort som sjutton som ska stå nere i källaren bredvid vitrinskåpet. Vi är i källaren mest så känns som en naturlig plats. Feliway optimum, zylkene och en massa leksaker. Här ska jobbas på att få en lycklig Holger igen.
 
Megara har fått spunk och rasar runt som en galning. Hon bara måste vara precis med mig och kliva i datorn och äta på kablar och sitta och granska mig närgånget. Har nog ägnat för mycket tid till datorbyggande och för lite med en liten brun katt.
 
Visade sig att kattungen hade en kraftig infektion, så ska nu gå på antibiotika.
Tycker fortfarande att det är märkligt att veterinären inte kände hur tjockt benet var.
Jättekonstigt verkligen. Kan det ens bli den effekten av en infektion? Intressant men supermärkligt på alla sätt.
 
Jättekonstigt verkligen. Kan det ens bli den effekten av en infektion? Intressant men supermärkligt på alla sätt.
Det var min första reaktion också, för svullnaden var verkligen stenhård, så var så säker på spricka eller benbrott eftersom katten hängde med benet i luften när hon satt ned.
Tycker att det är märkligt att det ”bara” är en infektion.
 
Vet någon hur tidigt en katt kan få Forl, har en katt som har dålig andedräkt och kollade nu att hon var röd i tandköttet på sidan men hon är endast 7 månader?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 795
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp