KLARA BESKED VÄNSTER SIDA GÄLLER

Jo just där får vi vara på trottoaren.

Det gäller lite olika beroende på var man är och vad kommunen har sagt.

Jag är rätt säker på att de hellre har oss på trottoaren än på den ganska smala 70vägen med tung (långtradare) trafik.
 
Bilisterna SKA stanna!!!
Om du går på vänster sida och ska över vid ett övergångsställe ska det gå likadant som om du stod där utan häst!!! :mad: Så är det!!! Stå på er!!!
 
Trafik reglerna säger ju så att bilisten ska ta häsnsyn till dig med häst . Händer det något så är det bilföraren som får stå för allt. Men det är inte många som gör det. De vet kanske inte om detta. Jag bor vid en större väg. De kör som galningar. De har varit 2 gånger som de kört om mig och varit på väg att krocka med mötande bil aldeles framför mig .
En galning körde upp i rumpan på hästen hängde sig på tutan . Körde om oss 2 ryttare och tutade hela tiden.
Tur att vi hade lugna hästar.
De skulle ta upp detta med vilken sida man ska gå på i programmet TV4+ Hästliv torsdagar kl 2000 Jag pratade med Lotta jankell :banana:
 
Det jag har lärt mig är att det klassas som att "föra boskap" eller "leda kreatur" när man leder sin häst, och därför ska man hålla till höger. Precis som Ylva nämner i sitt inlägg.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 205
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 548
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 061
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan 1. Jag "ska bara" rida femtio meter längs stora vägen för att komma till bättre ridväg, så jag rider på vänster sida. Det känns bättre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 765
Senast: Diabetikern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp