Köp och sälj - gnälltråd II

Jag har också två negativa. Samma sak, köparen kontaktade mig aldrig. Den ena kan jag förstå, jag hade dumt nog använt tidningspapper att slå in ett klädesplagg i, så det behövde en tvätt när det kom fram. Den andra hade inte ens läst annonsen och var därför missnöjd med varan... Puckon finns överallt.
Det är ju så trist ☹️ varför hör de inte av sig ifall de är missnöjda liksom?

Men varför för skulle tidningspapper vara dåligt?
Man vill väl tvätta kläder man köpt begagnat oavsett?
 
Det är ju så trist ☹ varför hör de inte av sig ifall de är missnöjda liksom?

Men varför för skulle tidningspapper vara dåligt?
Man vill väl tvätta kläder man köpt begagnat oavsett?
Det kan färga av sig, vilket jag borde tänkt på, men går bort i tvätten. Jo, man kan tycka att man börjar med att tvätta begagnat.
 
Jag är lite lätt frustrerad och ledsen.
Har fått ett negativt omdöme på tradera utan att köparen kontaktat mig innan eller skrivit varför affären var negativ.
Så nu har jag 1400+ positiva och ett negativt. Det röda sticker verkligen ut och jag tycker det är jättetrist för jag försöker verkligen vara en bra säljare och köpare.
Jag som köpare struntar fullständigt i om säljaren har ett eller två negativa omdömen om de flesta är positiva. Jag har själv två negativa omdömen som säljare pga av missförstånd, så vet hur lätt det går.
 
Jag har bestämt mig för att ge upp att köpa häst tills vidare. För jag blir så less på säljare som inte skriver namn/stam. Eller när de gör, så är hästen inte registrerad. :arghh:

För att inte tala om alla som inte svarar när jag skriver. Ett enkelt ”hästen är såld” eller ”tror tyvärr inte ni passar ihop” är helt ok. Men svara åtminstone!

Droppen blev den töltsäkra islänningen som hade en film på när den gick grisepass längs en grusväg. :banghead:
 
Jag är lite lätt frustrerad och ledsen.
Har fått ett negativt omdöme på tradera utan att köparen kontaktat mig innan eller skrivit varför affären var negativ.
Så nu har jag 1400+ positiva och ett negativt. Det röda sticker verkligen ut och jag tycker det är jättetrist för jag försöker verkligen vara en bra säljare och köpare.
Ett eller två brukar jag inte ta någon notis till om de andra är positiva och det inte är två negativa i rad på senaste affärerna. Ibland har dessutom har den som fått negativa omdömet skrivit en kommentar tillbaka. Ibland står det ”du svara ej på mejl/sms” och då tänker man att den ena parten försökt.
 
Kickar igång en gammal tråd.

Köpte ett beg flugtäcke i storlek 145 av ett märke där jag vet att hästen behöver storlek 145.

Får hem ett täcke i strl 125 och säljaren tycker inte att det är några problem eftersom täcket är rymligt. :banghead::meh:

Påminn mig om fördelarna med att köpa begagnat ..
 
Köpte en dyr sadelgjord för några månader sedan. Frågade specifikt om det var trasigt någonstans. Priset var ganska lågt jämfört med andra, men enligt säljaren skulle den vara sliten men hel. Fick hem en sadelgjord som knappt hängde ihop. Sömmarna var trasiga och resåren hade börjat släppa. Sjukt drygt att ha lagt ut de pengarna.
 
Köpte ett begagnat micklem multi och frågade specifikt om alla remmar var med för de bettlösa alternativen och ja, allt skulle vara med. Inte ett skit stämde! Plus att ena nosremmen gick sönder efter en månad. Påminn mig om att inte köpa begagnat igen, oavsett hur bra det än är för miljön!
 
Ofta är det folk som själva köpte grejen begagnad men som SJÄLVA inte använt den :banghead:
Så var det nog när jag köpte en begagnad tävlingskavaj. ”Väldigt lite använd” eller liknande stod det i annonsen, men det stämde såklart inte. Nu visste jag innan att det var många år sedan just den modellen såldes ny och priset var billigt så det gör inte så mycket. Den är inte trasig men var rätt noppig och sliten på vissa ställen.
 
Kickar igång en gammal tråd.

Köpte ett beg flugtäcke i storlek 145 av ett märke där jag vet att hästen behöver storlek 145.

Får hem ett täcke i strl 125 och säljaren tycker inte att det är några problem eftersom täcket är rymligt. :banghead::meh:

Påminn mig om fördelarna med att köpa begagnat ..
Undrar hur svårt det är att skriva ”storlek 125 men rymligt, mäter 145 längs ryggen” eller whatever. 🤯
Ofta har man ju koll själv på specifika märken och vill ha den storlek man vet passar. Inte den storlek som säljaren tycker att grejerna är 🙄
 
Jag har bestämt mig för att ge upp att köpa häst tills vidare. För jag blir så less på säljare som inte skriver namn/stam. Eller när de gör, så är hästen inte registrerad. :arghh:

För att inte tala om alla som inte svarar när jag skriver. Ett enkelt ”hästen är såld” eller ”tror tyvärr inte ni passar ihop” är helt ok. Men svara åtminstone!

Droppen blev den töltsäkra islänningen som hade en film på när den gick grisepass längs en grusväg. :banghead:
Jag svarade tyvärr inte alla när vi sålde vår ponny. Kort meddelande fick ett kort svar, långt meddelande- och jag tänkte att jag skriver "sedan". Då kunde det tyvärr dröja.

Det var faktiskt bara telefonsamtal som prioriterades för min del.
 
Jag svarade tyvärr inte alla när vi sålde vår ponny. Kort meddelande fick ett kort svar, långt meddelande- och jag tänkte att jag skriver "sedan". Då kunde det tyvärr dröja.

Det var faktiskt bara telefonsamtal som prioriterades för min del.

Förstår det mtp vilket tryck det varit på hästmarknaden senaste två åren. När jag skrev var det ju inte alls många som köpte.
 
Kickar igång en gammal tråd.

Köpte ett beg flugtäcke i storlek 145 av ett märke där jag vet att hästen behöver storlek 145.

Får hem ett täcke i strl 125 och säljaren tycker inte att det är några problem eftersom täcket är rymligt. :banghead::meh:

Påminn mig om fördelarna med att köpa begagnat ..
Kontaktade Traderas kundtjänst, de skickar info till säljaren om att beskrivna egenskaper ska stämma med vad som levereras, så vi får se om säljaren går med på återköp.

Som tur var handlar det inte om mer än tre hundra kronor, och om säljaren vägrar så att jag får sälja det vidare kanske jag kan få tillbaka någon slant. Men jag har ingen lust, tycker sånt här är drygt och tar energi. Dessutom är täcket i ett sånt skick att jag kommer vilja tvätta det innan försäljning.

Är iallafall glad att Tradera har omdömessystem så jag kan få sätta ett negativt omdöme ifall det inte klarar upp sig.
 
Var just i kontakt med en säljare som säljer en luva, svart otvättad, märkesklös för 50kr. Undrade om hon kunde skicka. Jo då, men hon skickar bara spårbart. Jag skrev att det inte behövs för att jag inte vill betala mer i frakt än vad luvan kostar. Men hon vägrar skicka utan spårningsnummer så det blev ingen luva 😲
Då köper jag hellre en ren och oanvänd för några kronor till.
 
Inser att jag är en riktig snåljåp som vill köpa saker nästintill gratis om jag köper begagnat :D Älskar att göra fynd och försöker ofta pruta.
Men till mitt försvar så lägger jag ofta ut saker billigt själv då jag hellre blir av med det snabbt till ett lågt pris.
 
Inser att jag är en riktig snåljåp som vill köpa saker nästintill gratis om jag köper begagnat :D Älskar att göra fynd och försöker ofta pruta.
Men till mitt försvar så lägger jag ofta ut saker billigt själv då jag hellre blir av med det snabbt till ett lågt pris.
Jag är likadan 😅. Rätt kräsen när jag köper begagnat.

Nu har jag jättemycket grejer att sälja efter att jag fått ta bort min ena häst. Jag tänker mest "vem vill köpa den här skiten?". Det är ju hela och fina grejer, men det känns som mycket besvär att sälja. Jag själv skulle troligen aldrig köpa ett begagnat träns eller fleecetäcke om det inte var något speciellt märke eller modell jag suktat efter. Kanske får skänka bort mina 🙈
 
Jag är likadan 😅. Rätt kräsen när jag köper begagnat.

Nu har jag jättemycket grejer att sälja efter att jag fått ta bort min ena häst. Jag tänker mest "vem vill köpa den här skiten?". Det är ju hela och fina grejer, men det känns som mycket besvär att sälja. Jag själv skulle troligen aldrig köpa ett begagnat träns eller fleecetäcke om det inte var något speciellt märke eller modell jag suktat efter. Kanske får skänka bort mina 🙈

Frakten ställer ju till det endel prismässigt. Köper man en vara till ett bra pris så går ofta frakten på minst 60kr. Helt plötsligt var inte den där grejen så billig längre…
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 758
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 441
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 772
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vem hjälper hjälparen?
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp