Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är att det inte är tankningen som sådan som stödjer Ukraina, utan de extra pengarna går till någon trevlig människovän och demokratiförespråkare nere vid Gulfen.

Utbudet minskar med fortsatt hög efterfrågan - det är jättesvårt att stötta utan att ytterligare öka efterfrågan. Resultatet av skattesänkningar eller subvention blir lätt ännu högre efterfrågan och därmed ännu högre priser - möjligtvis kan de bli så höga att OPEC öppnar kranarna något mer. Stöd resulterar så lätt i att vi bara föröver ännu mer pengar något oljeproducerande land och det finns många av dem som jag inte vill kalla demokratier. (Kasta inte bara ut Ryssland ur fotbolls-VM - bojkotta skiten helt! :rage:) Det är ganska talande att USA inte slutade köpa rysk olja innan de hade ett avtal med Venezuela.

Tyvärr är en ransonering sannolikt en mer framkomlig väg - men en sådan vore sannolikt politiskt självmord.

(PS stöd skulle naturligtvis funka om Sverige var ensamma om att införa det - eller om vi återtog vårt förlorade område i väst :idea:)

Tror Norge (och NATO) blir lite tjuriga om vi invaderar sagda land...

Edit: Kanske fråga jänkarna om det är ok att de får Gotland om vi invaderar Norge :angel:
 
eller om vi återtog vårt förlorade område i väst :idea:)

Tror Norge (och NATO) blir lite tjuriga om vi invaderar sagda land...

Edit: Kanske fråga jänkarna om det är ok att de får Gotland om vi invaderar Norge :angel:

Om vi ändå håller på med Putinska metoder så anser jag vi kan kräva tillbaka Finland, delar av Ryssland, Polen mm nere på kontinenten. :angel::idea:
Tror ni att nån verkligen skulle märka det just nu? :angel:
 
Det jag befarar är att Putin antingen förbereder ett 'anakondakrig'

https://news.sky.com/story/ukraine-...-his-options-for-ending-the-conflict-12560079

Alternativt beslutar sig för om det inte finns något annat alternativ för att 'vinna' ignorerar hela, broderfolkets befrielse från den store Satan i väst, och kör en 'scorched earth taktik och helt enkelt jämnar Ukraina med marken som de gjort historiskt sett i Ryssland/SU, tex under WWII och Napoleon. De har ju även gjort det i Tjetjenien som ändå aldrig givit sig iofs. Ukraina kommer inte heller att göra det utan kommer gå över till guerillakrig om de förlorar militärt men det kommer att kosta i människoliv, ffa civila. Och så länge det pågår en väpnad konflikt kommer Ukraina aldrig att komma längre än en ansökan till både EU och NATO.
 
Om vi ändå håller på med Putinska metoder så anser jag vi kan kräva tillbaka Finland, delar av Ryssland, Polen mm nere på kontinenten. :angel::idea:

Bra idé! Jag tycker vi tar tillbaka en del av Ryssland som producerar mycket gas och olja, även om den inte råkade tillhöra Sverige förut så får det vara ränta för lånetiden. Vi har ju ändå lånat ut Ingermanland i typ trehundra år nu, nu får vi sätta ner foten. :idea:
 

Bifogade filer

  • B9A91DD0-642E-4A48-8A4C-D381B9A2FB81.png
    B9A91DD0-642E-4A48-8A4C-D381B9A2FB81.png
    211,1 KB · Visningar: 101
Bra idé! Jag tycker vi tar tillbaka en del av Ryssland som producerar mycket gas och olja, även om den inte råkade tillhöra Sverige förut så får det vara ränta för lånetiden. Vi har ju ändå lånat ut Ingermanland i typ trehundra år nu, nu får vi sätta ner foten. :idea:
Men vänta lite är inte Ukraina svenskt från allra första början
Rurik en nordisk väring en varjag från Sveas rike grundade Kievriket ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 508
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 764
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 065
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Bärstol
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp