Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du menar att vi behåller Kalkatraz OCH tar Norge et al? Me like :up:

Men vi har ju inte direkt något lejon från Norden eller Karl XII att leda oss... bara någon fransk marskalk :(
Äh, vi kan slänga in Calle-Phille som en joker. Om det skiter sig totalt kan han ju bara trampa gasen i botten och köra ifrån slagfältet nu när han ändå är ute och leker rallyförare på allmänna vägar :idea:
 
Men vänta lite är inte Ukraina svenskt från allra första början
Rurik en nordisk väring en varjag från Sveas rike grundade Kievriket ;)
Jag lyssnade på Historiepoddens nästsenaste avsnitt och om jag inte minns fel så är större delen av det moderna ryssland från Rurik (Rörik). Namnet Vlad kunde tydligen härstamma från Valdemar. Så nu tycker jag vår kung tar och sätter ner foten och kräver sin rätt :D
 
Jag lyssnade på Historiepoddens nästsenaste avsnitt och om jag inte minns fel så är större delen av det moderna ryssland från Rurik (Rörik). Namnet Vlad kunde tydligen härstamma från Valdemar. Så nu tycker jag vår kung tar och sätter ner foten och kräver sin rätt :D
Fransosen, död år monarkin, är inte rätt person att kräva det, måste finnas någon närmare bärsärk om jag ska rösta på honom. Hail till Mora stenar!
 
klicka på twitter och se den stora bilden längst upp. Delvis under det ljusbruna skärpet hon har över axeln.

1646774530965.png
 
klicka på twitter och se den stora bilden längst upp. Delvis under det ljusbruna skärpet hon har över axeln.

Visa bifogad fil 87084
Ok. Bilden var beskuren på annat sätt när jag såg den i inlägget. Jag såg inget nedanför buffen/kragen. Vet inte hur det blir så?

Jag vill inte klicka på Twitter. Om det är en diskussion på Buke föredrar jag att följa den här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det finns redan en tråd för diskussioner om kriget i Ukraina (den tråden hittas här). Men för att den ska få fortsätta ha sitt syfte...
14 15 16
Svar
315
· Visningar
40 508
Senast: Rosett
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 768
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 069
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp