Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

voltis

Trådstartare
På lördag kör vi igen, Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!
:banana: :banana:

Ser vi årets vinnare då kanske?
Kom med era tankar, önskningar och tips!

De tävlande på lördag 8/2 är;

1. JEM – Love Trigger
Låtskrivare: Peter Boström, Julimar ”J-Son” Santos och Thomas G:son

2. The Refreshments – Hallelujah

Låtskrivare: Joakim Arnell

3. Manda – Glow
Låtskrivare: Charlie Mason, Joy Deb, Linnea Deb och Melanie Wehbe

4. Panetoz – Efter solsken
Låtskrivare: Daniel Nzinga, Pa Modou Badjie, Johan Hirvi, Njol Badjie och Nebeyu Baheru

5. Pink Pistols – I Am Somebody
Låtskrivare: Susie Päivärinta, Nestor Geli, Diztord, Joakim Törnqvist och Frost Per Hed

6. Sanna Nielsen – Undo
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och Hamed ”K-One” Pirouzpanah

7. Little Great Things – Set Yourself Free

Låtskrivare: Charlie Grönvall, Cristoffer Wernqvist, Felix Grönvall och Adam Dahlström

8. Martin Stenmarck – När änglarna går hem

Låtskrivare: Martin Stenmarck, Alexander Bard, Andreas Öhrn och Peter Boström



Och som senast så är det ett par namn som nog de flesta känner igen, men det är nog också många frågetecken.
Så här är lite info om dom alla:

Jem- sattes i hop i svenska X-factor och kom på fjärdeplats, så är nog kända hos vissa. Har en riktig partylåt säger de, och det är ju aldrig fel.
The Refreshments - rockband som tydligen hållit på i 25 år! Inga jag hört innan tror jag, och det är väl kul med lite blandad musik.
Manda - varit med i både X-factor, Talang och Idol, men ingen jag lagt märke till tidigare. Inspirerad av Katy Perry, så kanske lite udda?
Panetoz - först kände jag inte igen namnet på gruppen, men så läste jag att de gjort sommarplågan Dansa - Pausa. Så gissar på mkt show och party på scenen. Kul!
Pink Pistols - medlemmar ut After dark, Straight up och Diamond dogs. Hoppas på glitter och glamour! Härligt! Göad att det är på engelska!
Sanna Nielsen - behöver väl ingen presentation egentligen. Sjunde gången gillt? Hon var nära att vinna 2008 när hon fick flest poäng av tittarna, men juryn valde Charlotte Perelli. Den låten tyckte jag var hennes bästa, så får se hur denna låt står sig mot Empty Room. På ett sätt trist med artister som bara kommer igen och igen, och Sanna är ingen jättefavorit för mig, men hon stör mig inte!
Little great things - poprockgrupp där några av medlemmarna är arvingar till Benny Andersson. Vet inget mer om dom, men tycker att det är lite väl rockigt redan i delfinalen?
Martin Stenmarck - att han vågar sig tillbaka efter fiaskot 2005 ;-) Modigt! Dock hade han turen att efter Las Vegas få ett par hits som gick hem i stugorna (Tex 7milakliv). Han känns dock i mina ögon mkt ospännande!


Och tillsist: vad ska ni smaska på framför tv:n på lördag då?
Vi gick all in förra lördagen så denna gången får jag nog hålla mig till en sorts snacks, återkommer med vad det blir hehe.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Kul, har tittat efter en sån här tråd!

De enda jag vet vilka de är i denna delfinal är då Panetoz, Sanna Nielsen och Martin Stenmarck... Och ja, mina känslor för samtliga av dem är väl blandade, men jag håller på Sanna Nielsen.

Övriga kan jag inte uttala mig om. Vet inte heller ifall vi kommer se denna delfinal då vi kanske hör och häpna ska gå på bio då (men isf får vi väl titta på reprisen, det går väl i repris på söndagsförmiddagen om jag inte misstar mig?).

//r
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Sist gick reprisen sent på söndag kväll och mitt på dagen på måndagem (helknas!)

Nästa helg är vi bortbjudna på lördagen :O
Dick bara hos goda vänner aka grannar som vet om mitt intresse så de låter mig nog se på MF ;) dock börjar jag jobba kl 6 på söndagen, och vi har ej barnvakt så kanske "måste" gå hem tidigt ;)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

På lördag ska jag se Melodifestivalen på plats för första gången! Efter att ha följt detta jippo hela mitt liv ska det bli jättekul att uppleva det på riktigt. Platser på parkett och ett glatt humör ska nog göra grejen.

Jag hoppas Sanna Nielsen kan komma med något bra iår. Hon är värd det tycker jag. I övrigt tror jag på fiasko av Martin (känns så tafatt på något sätt) och skräll av någon av dessa som jag inte hört talas om. Panetoz tror jag blir årets Jean Banan :).
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Kul att se det live! Det har jag faktiskt aldrig gjort, rädd att jag missar ngt då om jag inte tittar på tv:n :p Har liksom tradition hemma (förr var det att alltid se det med farmor, och nu för tiden hemma i soffan med utvalda snacks och facebookande hehe)

Men sagt att jag någongång SKA se det live! Hade sett ESC förra året om det gått i stockholm.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Jag kommer sitta bänkad den här helgen. I Lördags var jag på fest så då kollade jag igenom bidragen och kolla vilka som gick vidare när jag kom hem.

Jag tycker det ska bli spännande att höra J.E.M och panetoz, det kan nog bli riktigt svängigt!
Annars tror jag att Sanna går vidare på ren rutin, dom andra har jag ingen koll på så det blir spännande.

Har inte bestämt vad vi ska äta på dock så det får jag allt fundera på!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Har aldrlg haft något till övers för Sanna Nielsen men - vilken sjukt snygg låt hon fått till. Och som hon sjunger!

Ställ in resten av deltävlingarna och finalen och skicka henne. Bättre blir det inte.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Har som vanligt inte tjuvlyssnat men kul att höra era kommentarer :D
Hur verkar Sannas låt stå sig mot Empty Room, som jag tycker än hennes bästa hittils?
Gillar ju när hon kör stora ballader, framför det där klämkäcka :p
Det är dock såå svårt med ballader, de måste verkligen ha ngt speciellt och extra för att gå långt.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Snacksproblem...... var på bio i går och då vart det lite för mkt gott för mig hehe.
Så vet inte vad jag ska slå till med ikväll! O_o
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Jag tyckte att Empty room var något av det mest vedervärdiga jag hört:o

Undo är något helt annat. Modernare, snabbare (nästan på gränsen för att vara ballad, skulle jag säga). Känslan i den är mer Molly Sandéns Why am I crying än Empty room, i mina öron (och jag gillade alltså Molly).

Sedan sjunger hon ruggigt bra. En liten reservation dock för att jag bara hört en enda minut av den. Jag hoppas att inte hela låten blir för mycket, en övertaggad Sanna Nielsen är precis det jag inte gillar.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Jag ska kolla :) Startfältet verkar mer lovande än förra veckan, men man ska inte ropa hej ;) Snacks blir nog några överblivna hallon/nöt/chokladbollar.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Tycker inte EMpty Room i sig är en toppenlåt, men min favorit av hennes bidrag ;) Så din beskrivning av Undo låter mkt lovande!
Känn lite som nu eller aldrig för henne? Eller kommer det en 8: de, 9: de.....?

Ser fram emot ikväll, känns lite mer öppet än förra veckan då iaf Yohio och Helena kändes klara redan innan, och efter alla sjungit var det rätt klart vilka 4 det kulle bli som gick vidare.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Förra lördagen var jag i Thailand så jag försökte titta ikapp under veckan. Men jeeez så uselt det var. Programledarna hade VM i läsa innantill och artister/låtar var hemska. Där var nån "käre bror" som jag blev tvungen att snabbspola. Yohio hade som vanligt allt utom en röst, Elena Paparizou hade rösten men inte låten och den enda jag fastnade för var Ellen Benediktson. Vackert.

Jag tror det blir väsentligt bättre ikväll, med ledning av enminutarna jag sett.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Chips och dip redo, blåbärspaj till efterrätt på gång och så lite coca cola på det, det blir min Melodifestivalkväll!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

kl
Jag sitter med en tvåring som vägrar somna, ingen höjdare! Men har skickat mejl (högteknisk kommunikation i detta hus;)) om att klockan 19.55 är barnet hans!
Men till mellon har jag köpt ost och lökchips och så får vi se vad det blir av låtarna
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Jag skulle vilja spå att jem kommer vi höra mer av även utanför detta forum
Dock spelar min son gitarr och sjunger själv till så jag kan ha missat något
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Jag tyckte inte att JEM lät helt bra. Men visst, jag är tondöv så jag skulle inte ta gift på det :p Dock gillade jag låten som helhet, lite party och bumpbump :D
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Kl

Var inte Jems låt ett riktigt plagiat i refrängen? Kan inte riktigt placera, men kanske David Lindgrens låt som han framförde i melodifestivalen? Någonting med sky.
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 398
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 552
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 004
Senast: voltis
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 238
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp