Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Louis är den skallige, ja.

hmm....

saknar ord, tror jag. Anledningen till att jag blev kär i honom var att andra tyckte om Richard och jag tyckte han var för gammal. Själv var jag 12-13 år.

Skrev till och med "fan-brev" till honom.... guuuuud..... så pinsamt, när jag tänker efter....
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

kl

Då var andra deltävlingen över! Här är mina tankar först, sen läser jag igenom alla era kommentarer :D


Otroligt nöjd över finalisterna!!

Sanna - fantastisk röst och låten var det bästa hon gjort! En ballad som ändå hade ngt speciellt och gillade även scenen. Tror den skulle funka fint i ESC också! (fast det är inget jag brukar lägga vikt på redan nu).

Panetoz - vilken fest! Härligt sound, killar som är säkra i tonen, dans och leenden, det kan inte bli bättre! Låten är medryckande och sätter sig! Härligt!


Sen var faktiskt inte resten mkt att hänga i julgranen... Jem var väl dom som kändes helt ok, gillade låten men tyckte inte riktigt om den blondes röst, den förstörde lite faktiskt.
Stenmark var dötrist med en dötrist låt... Att komma tillbaka efter Vegas vad modigt, men denna låt var ju ingen höjdare! Gick vidare pga sitt namn och att det var på svenska tror jag...

Resten, nä jag ids inte ens nämna dom!

Mellanakten vad nog bäst ändå! Dotterns idol Sean Banan tolkade mina första idoler Herreys, sen kommer hela Herreys in och sjunger också! SÅ bra! :banana::banana::banana:

Och programledarna var ngt bättre idag, inte lika tjafsigt! Bra!

Mkt nöjd med kvällen!!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Kvällens bästa var den lilla tjejen (Sigrid?) som kom in och levererade komplicerade repliker säkert och proffsigt. Hur gammal kan hon vara? 6-7?
:bow:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Ja Sigrid var ju skön :D 7 år enlig aftonbladet, duktigt att minnas sådana repliker!

Några låtar ni minns idag då, dagen efter?
Faktiskt nynnat lite på "Undo", ganska lätt då den i de första tonerna låter mkt som "Wreckingball", sen är det helt olikt men det hjälper ju till att minnas låten, smart!
Minns fragment av Panetoz, men minns lätt deras show och energi!

Sen är det rätt tomt i minnet :D Men så gillade jag ju båda vinnarlåtarna starkt!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 2!

Jag gillar Undo jättemycket nu i efterhand. Tyckte den var lite seg första gången jag hörde den men sen fastnade den och nu när jag ser på reprisen så känner jag bara så här: :love: :love:

I övrigt tycker jag att denna deltävling var riktigt bra. Många bra artister och programledarna var jättebra denna gång!
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 398
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 554
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 004
Senast: voltis
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 239
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp