Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2016 - Deltävling 3

voltis

Trådstartare
Ni har väl inte fått nog redan??

Två deltävlingar avklarade, troligen har vi ännu ej hittat vår vinnare, så varför inte köra igång deltävling 3?!?
MELODIFESTIVALEN 2016 - DELTÄVLING 3 NU KÖR VI!:banana::banana::banana:

På lördag kommer dessa artister uppträda, vad tror ni om det?


Oscar Zia – Human
Låtskrivare: Oscar Zia, Victor Thell, Maria Smith

SaRaha – Kizunguzungu
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Sara ”SaRaha” Larsson, Arash Labaf

After Dark – Kom ut som en stjärna
Låtskrivare: Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg, Lina Eriksson, Kent Olsson, Calle Kindbom

Lisa Ajax – My Heart Wants Me Dead
Låtskrivare: Linnea Deb, Joy Deb, Anton Hård af Segerstad, Nikki Flores, Sara Forsberg

Boris René – Put Your Love on Me
Låtskrivare: Boris René, Tobias Lundgren, Tim Larsson

SMILO – Weight of the World
Låtskrivare: Arvid Ångström, Dennis Babic, Oscar Berglund Juhola, Anton Göransson, Robin Danielsson

Swingfly feat. Helena Gutarra – You Carved Your Name
Låtskrivare: Jocke Åhlund, Andreas Kleerup
 
Jag har VÄNTAT på din tråd! :banana:

Tror på Oscar Zia (de där danspojkarna går alltid hem) och Swingfly (eftersom Bada nakna bara gick till Andra behövs det en säker dagistrall i finalen).
 
Denna deltävling känns ngt roligare än den förra, eller så är det så att jag verkligen hoppas att den kommer leverera ngt bättre ;)

Det finns både välkända namn och doldisar, som det sig brukar.
Om jag ska komma med en gissning så här inför då:

Till final: Lisa Ajax (idolvinnare, många fans, och duktig)
Oscar Zia (flick/pojkfavorit, varit med förr)

Andra chansen: Boris (känns som han kan överraska, har stöd)
SMILO (vänners vänner så måste hålla lite på dom fast jag ej vet ngt om dom hehe. Men killgrupp kan funka!)

Swingfly är ju skön, men vet inte alls hur det låter på lördag (doh), Saraha känns kanske för udda (?) och After dark kommer nog va underhållande men inte ngt nytt liksom.... Men vem vet??
 
Den enda självklara i det här startfältet är väl Oscar? ;) Att han nyss kommit ut som homosexuell var nog helt klart planerat för att få sympatiröster också, eller? OBS! Jag har absolut inget emot det, jag bara funderar ur ett PR-perspektiv.
I övrigt känns det som öppet spel. Christer Lindarv ska hoppa av After Dark - kan också ge sympatiröster? Lisa Ajax har nog sina Idol-röstare. Själv visste jag inte vem hon var innan hon var med i ett barnprogram :D
 
Att han nyss kommit ut som homosexuell var nog helt klart planerat för att få sympatiröster också, eller? OBS! Jag har absolut inget emot det, jag bara funderar ur ett PR-perspektiv.

Det tror jag inte alls. Visst, hans skivbolag gnuggar säkert händerna - men för honom själv är det säkert en alldeles för personlig grej för att göra med beräkning. Han har låtit väldigt genuin i de intervjuer jag läst om det.
 
Det tror jag inte alls. Visst, hans skivbolag gnuggar säkert händerna - men för honom själv är det säkert en alldeles för personlig grej för att göra med beräkning. Han har låtit väldigt genuin i de intervjuer jag läst om det.
Ja jag tror inte att Oscar är den som är den beräknande, men han kan ju säkert ha övertalats till att nu var en bra tidpunkt, eller? Han är iaf en av mina favoriter, både som artist och programledare :)
 
Åh jag har oxå längtat efter ny tråd.
Om jag går på namnen och låtskrivarna så vill jag att
oscar och afterdark går till final

Lisa och swingfly till andra chansen.

På lördag blir det festivalbricka;)
Parmaskinka, brieost, vindruvor och kycklingspett till barnen samt grönsaker att dippa.
 
Nu när jag kommit på att jag gillar programledaren så ser jag faktiskt fram emot lördagens tävling :p hoppas att jag gillar någon av låtarna. Hittills har jag ju varit måttligt road.
 
Jag själv hoppas på att Lisa Ajax har en riktigt bra låt :)
Hon var hela familjens favorit det året hon deltog i Idol och vi var väldigt glada att hon vann ( vi var på plats i globen:) )

Oscar Zia tycker jag har varit bra med det han har gjort innan i sin karriär, så lika där hoppas att han har något riktigt bra !

After Dark hoppas jag har ett bra nummer , men rent låtmässigt är jag mer frågande till om de ska vidare ?
Men blir glad om de lyckas kombinera de två faktorerna :)

Swingfly är en gammal favortit :love: "Me and my Drum" gillade jag väldigt mycket !! Skriver som nån annan- jag blir glad bara jag hör den - och gillar den fortfarande !:up:

resten av gänget har jag ingen aning om vilka de är Men en bra låt är en bra låt så det visar sig väl på lördag om jag tycker att nån av de borde gå vidare ( jag lyssnar INTE i förväg ;) )
 
Jag gillar Oscar.
Han var ...skaplig i Idol, men har växt ordentligt. Han är klok, har en snabb och kul humor och han är begåvad som människa och artist. Vet inget om låten men unnar honom framgång.

I övrigt - inte en susning. Lisa är väl duktig men är en sådan där som har röst och ingen personlighet? Såååå strömlinjeformad.
 
Oscar hoppas och tror jag går till final.
Jag hoppas att Lisa Ajax inte har en powerballad.

After dark kan ju ha lite roliga nummer men jag undrar om det räcker för att gå vidare.
Övriga har jag dålig koll på.
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 318
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 531
Senast: Halcyon
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 340
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 930
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp