Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 1

Hmm...
Min lilla recensionslista då:
Nr 1: Boris René. Tycker han har okej röst i grunden, men denna låt var tråkig.
Nr 2: Adrijana. Gillade både tjejen och låten faktiskt. Gillar det där "hip-hopstuket" förvånande nog. Och ja, jag röstade på de :D
Nr 3: Dinah Nah. Rosa hår är väl kanske trevligt...... Andra kommentarer överflödiga.
Nr 4: De vet du. Så pinsamt att ögonen blöder. Ännu mer pinsamt att killarna är +/- 30 år gamla också. Hade varit +/- 20 hade jag väl ändå kunnat se humorn i det. Nu är det bara pinsamt. Djupt pinsamt.
Nr 5: Charlotte Perelli. Gäsp. Skulle säkert funka som vaggvisa på dagis typ.
Nr 6: Ace Wilder. Ganska "klatschig" låt, men som jag tyvärr tycker är lite väl lik många andra moderna pop/techno låtar.
Nr 7: Nano. Så fin låt, både till text och musik sett! Min favorit tillsammans med Adrijana.
 
Jag somnade jag missade de 2 sista. Somnade trots en påse godis som jag så och åt av. Det har varit en hektisk vecka så jag får ta nya tag nästa vecka och så de sista låtarna play.
 
Det är shitstorm på SVTs fb för att Clara Henry tydligen sa Melo-fucking-difestivalen. Man ska inte svära i tv osv med moralfloskler. Själv hörde jag inte ens att hon sa det! :angel::D:rofl:
 
Jag har precis kollat igenom alla låtarna. Minns förra året när jag tyckte att Ola Salo och Peter Jöback borde vunnit. Tycker likadant i år; Mustach var ju en miljon gånger bättre än alla bidrag. Jag undrar ofta hur låtskrivarna och producenterna tänker: varför gör de så dåliga låtar och har en sån outhärdligt daterad, mesig semitechnoproduktion på allt? Och vad tänkte pyroteknikerna? Enda gången det användes med emfas var ju just i Mustachlåten. I övrigt var det melös tomteblossfeeling.
För övrigt har jag omvärderat Hasse lite, det där var både bra sjunget och roligt.
 
Jag gillade inte alls programledarna och det ännu mer krystat än tidigare år. Det säger inte så lite om det hela...
 
Det är shitstorm på SVTs fb för att Clara Henry tydligen sa Melo-fucking-difestivalen. Man ska inte svära i tv osv med moralfloskler. Själv hörde jag inte ens att hon sa det! :angel::D:rofl:
Hon sa det och de sjöng det sjöng det i inledningsnumret. Och jag tänkte jaha, nu blir det liv i luckan ....

KL

Hade migrän igår men har just tittat. Helt väntat - och rättvist - resultat.

Men programledarna - ett så yxigt manus kräver bättre tajming i replikerna. Och ska vi behöva höra jätteskojiga skämt om Hasse Anderssons ålder i sex veckor? :arghh:
 
Tyckte att programledarna var helt ok men att skämten kändes krystade och inlästa.

Och ska vi behöva höra jätteskojiga skämt om Hasse Anderssons ålder i sex veckor? :arghh:
Reagerade också på att det var väldigt mycket fokus på Hasse. Något annat måste de väl kunna hitta på?!
 
Hon sa det och de sjöng det sjöng det i inledningsnumret. Och jag tänkte jaha, nu blir det liv i luckan ....

KL

Hade migrän igår men har just tittat. Helt väntat - och rättvist - resultat.

Men programledarna - ett så yxigt manus kräver bättre tajming i replikerna. Och ska vi behöva höra jätteskojiga skämt om Hasse Anderssons ålder i sex veckor? :arghh:

Jag ger programledarna 5 skämskuddar av fem möjliga. Kan föreställa mig hur de resonerat på SVT. "Alltså, Lindgren... lite yngre, ser bra ut och sjunger bra. Kvinnorna kommer älska det! Clara Henry, hon är ju sån där bloggare alltså.....kidsen kommer rusa till TV-soffan.... männen tycker nog hon är rätt snygg också....sen har vi den äldre generationen... Hasse! Så folklig och mysig, dessutom pratar han skånska. En trio för alla smaker!"

Jag trodde det var olika programledare varje vecka men man ska alltså försöka stå ut med taffliga skämt och usel tajming varje lördag.
 
Är inte heller förtjust i programledartrion. Kändes väldigt krystat och inövat. Hoppas det bara var nybörjarnervositet.
 
Av programledarna var det bara Hasse som var godkänd tycker jag. Han är ju iaf charmig. Men de andra två... de är ju som programledarna från de andra länderna brukar vara i ESC... krystat, skämt som låter alldeles för inövade och fejkade, ingen charm och såå tråkiga. Hasse insats med Mustasch räddade dem!

Dansen var märklig. Kläderna var gräsliga, såg ju ut som om alla hade jättebuskar där fram!! Man kan inte ha ljusa kläder med en mörk triangel mitt fram mellan benen!!

Låtarna var annars av bättre kvalitet än de brukar vara i den första deltävlingen. Nano och Ace var självskrivna i finalen!! Jag tror mer på Nano än Ace. Ace kommer dock få rätt bra poäng av den internationella juryn. Det får hon alltid :-) Med rätta! Men de övriga deltagarna bör vara lite oroliga just nu mtp Nanos låt.

Nu är det dags att ladda för Deltävling 2!!
 
Deltävling 2 består av:

Mariette ser jag fram emot jättemycket! Hon var bra förra gången och har gjort bra musik sen dess!
Roger Pontare Härlig röst! Men kan han göra något som känns någorlunda modernt?
Etzia Vem?
Allyawan Vem?
Dismissed Låten är skriven av Ola Salo och Peter Kvint dvs samma som skrev The Arks låtar så det ska bli spännande att höra!
Lisa Ajax Finalkandidat jag inte är så peppad på... helt ok... kan glänsa med rätt låt..
Benjamin Ingrosso Nja... vet inte vad jag tycker... ska bli intressant att se.
 
Deltävling 2 består av:

Mariette ser jag fram emot jättemycket! Hon var bra förra gången och har gjort bra musik sen dess!
Roger Pontare Härlig röst! Men kan han göra något som känns någorlunda modernt?
Etzia Vem?
Allyawan Vem?
Dismissed Låten är skriven av Ola Salo och Peter Kvint dvs samma som skrev The Arks låtar så det ska bli spännande att höra!
Lisa Ajax Finalkandidat jag inte är så peppad på... helt ok... kan glänsa med rätt låt..
Benjamin Ingrosso Nja... vet inte vad jag tycker... ska bli intressant att se.
Tråd kommer ikväll ;)
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 321
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 202
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 577
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 703
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp