Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 1

voltis

Trådstartare
JA ni läste rätt! Det är äntligen dags för Melodifestivalen igen! :banana::banana::banana:

6 lördagar framöver ska vi få följa denna härliga, fantastiska, knasiga, ibland pinsamma och framför allt roliga tävling!
Årets progamedare är Hasse Andersson, David Lindgren och Clara Henry.

Men den viktigaste frågan är: VEM ska få representera Sverige i ESC 2017 i Ukraina???

På lördag börjar vi med deltävling 1, så nu gör vi en djupdykning och bekantar oss med följande artister: (klicka på namnen för mer info på svt.se)

Deltävling 1: Göteborg
boris-rene-jpg

Boris René
adrijana-jpg

Adrijana
dinah-nah-jpg

Dinah Nah
de-vet-du-jpg

De Vet Du
charlotte-perrelli-jpg

Charlotte Perrelli
ace-wilder-jpg

Ace Wilder
nano-jpg

Nano


Vad tror vi om dessa då??

Gissa och tippa! :bump::bump:
 
Mina tankar inför:

Boris känner vi igen från förra året, då tyckte jag han hade en riktigt skön låt som fastnade direkt! Kan han få till det ännu bättre denna gång så går han säkert vidare!
Adrijana är ett nytt namn för mig, men är tydligen hiphopartist. Så är svårt att tippa en sådan låt, är det en BRA hiphoplåt så kan det gå långt tror jag. Men då måste den ha ngt speciellt.
Dinah Nah var med 2015 och har även i år en upptempolåt, som tydligen ska vara glad och fartfylld. Kul! känner jag spontant! Att återkomma är ju riskfyllt, då måste låten toppa tidigre låtar, speciellt om inte artisten är stor redan.
De vet du.... ja jag vet vilka det är det är väl svårt att undgå. Jag hoppas att det är agom humor, och att låten faktiskt är bra. Tror säkerigen den yngre publiken kommer rösta!
Charotte P är tillbaka igen... med en egenskriven ballad... på gitarr. Jag känner ingen wowkänsla, samtidigt som hon är ett stort namn. Men det räckte inte sist hon var med. Men det kan va en fördel att det är på svenska.
Ace Wilder börjar också bli veteran i mello, detta kanske blir tredje gången gillt för henne? Verkar iaf inte som att folk tröttnat på henne än, så vem vet? För vinst behöver hon dock slå sin hit "Busy doing nothing" som jag gillade!
Nano är ett helt nytt namn för mig, så självklart svårtippat. Ska ha mkt budskap i låten, men det måste komma fram i rutan för att funka.

Ska jag gissa säger jag att:

Ace och Boris till final
De vet du och Dinah Nah till andra chansen
 
Åh jösses :p Ja, jag kommer i vanlig ordning försöka titta och hoppas på att något bidrag är åtminstone hyfsat. Jag gillar musik och musiktävlingar för mycket för att kunna låta bli trots att melodifestivalens låtar sällan är i min smak.
 
Jag ska titta som vanligt. Har väldigt dålig koll i år. Men det brukar jag har små allt är som vanligt alltså :D. Ska gå på andra chansen
 
Åh är det redan dax för årets spektakel :up:. Då är det dax för mig och BARNET att plocka fram bästa SkämsUgglan och bänka oss framför TVn :D.
(SkämsUgglan är en av BARNETS gosedjur som är bättre än en skämskudde då ugglan har vingar som man fäller över öronen också, så man slipper både se och höra... :D)

Jag älskar mello, det är alltid någon ny bra artist med. Sen är det alltid någon gammal etablerad artist med som man får skämmas över för bidraget är så uselt... :devil:
Men det är ju det som ÄR mello :love:
 
Åh är det redan dax för årets spektakel :up:. Då är det dax för mig och BARNET att plocka fram bästa SkämsUgglan och bänka oss framför TVn :D.
(SkämsUgglan är en av BARNETS gosedjur som är bättre än en skämskudde då ugglan har vingar som man fäller över öronen också, så man slipper både se och höra... :D)

Jag älskar mello, det är alltid någon ny bra artist med. Sen är det alltid någon gammal etablerad artist med som man får skämmas över för bidraget är så uselt... :devil:
Men det är ju det som ÄR mello :love:
En skämsuggla skulle min sambo behöva! Han hatar mello men sitter ändå där varje gång och skäms ;) tror dock han tycker det är liiite småtrevligt ändå, tror min o dptterns entusiasm smittar av sig ;)
 
Äntligen!!

Jag tror att Perelli får det svårt såvida hon inte har en väldigt bra låt.Men hon har inte haft så speciellt moderna och bra låtar den senaste tiden jag tror inte på henne alls.

Ace Wilder tror jag på. Direkt till final!

Boris tror jag också på. Han var härlig förra året och är låten i år lika glad och energisk som förra årets så kommer allra minst till andra chansen.

Resten har jag inte större åsikt om...

Men jag älskar Mello och speciellt ESC!! Wohoo!
 
Åh är det redan dax för årets spektakel :up:. Då är det dax för mig och BARNET att plocka fram bästa SkämsUgglan och bänka oss framför TVn :D.
(SkämsUgglan är en av BARNETS gosedjur som är bättre än en skämskudde då ugglan har vingar som man fäller över öronen också, så man slipper både se och höra... :D)

Jag älskar mello, det är alltid någon ny bra artist med. Sen är det alltid någon gammal etablerad artist med som man får skämmas över för bidraget är så uselt... :devil:
Men det är ju det som ÄR mello :love:
Jag behöver en skämsuggla!! :eek: :love:
 
Wohoo, Äntilgen! :banana::bump:

Tippar:
Final: De vet du, Boris René

Andra chansen: Charlotte Perelli, Ace Wilder

Kan vara helt åt skogen, men det är iaf vad jag tippar på :p
 
Äntligen!!

Jag tror att Perelli får det svårt såvida hon inte har en väldigt bra låt.Men hon har inte haft så speciellt moderna och bra låtar den senaste tiden jag tror inte på henne alls.

Ace Wilder tror jag på. Direkt till final!

Boris tror jag också på. Han var härlig förra året och är låten i år lika glad och energisk som förra årets så kommer allra minst till andra chansen.

Resten har jag inte större åsikt om...

Men jag älskar Mello och speciellt ESC!! Wohoo!
Jaaaa ESC är ju höjdpunkten! Längtar än mer efter det!
 
Vill man riktigt komma i stämning, så finns alla svenska uttagningar fram till år 2005 på Svts Öppet arkiv - jag måste nog ta mig tid att frossa i någon klassisk 80-talsmello eller så någon kväll. Med nogsamt utvalda jurygrupper och orkester. :up: Samt fantastiska frisyrer och klädstilar. :D
 
Senast ändrad:
Gillar David, Hasse kan antingen bli bra eller pinsam. Clara vet jag för lite om.... Sätter allt mitt hopp på David ;)

Jag är snarare tvärtom. Jag har otroligt svårt för David. Han känns speedad hela tiden på ett fejkat jobbigt sätt. Hasse kan bli myspysigt bra och Clara vet jag också för lite om. Men jag tror att programledarmässigt blir det ett mellanår tyvärr. Förra året var ju fantastiskt när det gäller programledarna. Synd att de inte följer det konceptet med en huvudprogramledare och sen olika sidekicks varje vecka. Det blev väldigt bra! Jag hade velat se mer av duon Salo/Jöback!
 
Ace Wilder direkt till final (mot min vilja, jag avskydde hennes förra låt och även den kommande sägs vara en älska eller hata-låt).

Får sällskap av Nano. (Inte en susning om vem han är men eftersom schlagerführer Björkman lagt honom sist så vill han ha honom vidare.

Till andra chansen: Boris René. Även startnummer 1 brukar betyda att Björkman krattat manegen.
Vem mer? Vet inte. Men jag tror inte Perrelli. Hon blir istället premiärveckans gråtchock i kvällstidningarna på söndag.
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 321
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 202
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 577
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 703
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp