MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 2

Oj, Benjamin direkt till final alltså. Den såg jag inte komma.

Jag gillar inte låten men jag tycker däremot att Benjamin verkar vara otroligt ödmjuk och trevlig!
 
Alltså... mitt under snabbreprisen när Benjamin sjöng så kräktes katten. Då är vi minst två i detta hem som inte var så imponerade av hans insats, men det kanske var lite väl överdrivet att bokstavligt talat kräkas över låten...
:rofl::rofl::rofl: skrattade så jag nästan började gråta när jag läste det här :D Jag skulle gå in och skriva *kräks i munnen* av Benjamin :rofl::rofl::yuck:

för övrigt ser Benjamin ut som Adam i Eva och Adam filmerna :rofl:
 
Läser Aftonbladet och de gav Benjamin och Mariette högsta betygen. Så de verkar veta hur folk röstar?
 
Oj oj, första gången jag inte riktigt hade någon favorit, men flera som var "helt ok". Ingen som händes så där WOW....
Efter andra omgången hade dock Mariette nog ändå tagit min förstaplats!

Vad jag då tyckte om kvällens artister?

Mariette
(final) Gillade hennes förra låt jättemkt så hade höga förväntningar, vilket nog gjorde att jag först blev lite besviken. Men det är ingen dålig låt och jag gillar hennes röst och stil. Väl värdig finalist!

Roger Pontare Lite samma läge med honom, älskar hans tidigare vinnarlåtar! Detta började lovande med facklorna och så, låten var väl också helt ok. Men alldeles för mediokert för att vara Pontare. Synd!


Etzia Nä jag blev besviken. Hoppades på rytmer, lite feststämning och färgglatt. Nu vart det lite halvdant och stelt...


Allyawan var heltrist och hade ingen angenäm röst. Låten minns jag inte alls...


Dismissed (andra chansen) hade äntligen lite fart och power, med en bra röst på leadsingern! Hade hoppats på final, men kan säkert gå bra i andra chansen!


Lisa Ajax (andra chansen) lät som hon brukar. Söt, med söt röst... lite modernt så där. Men låten kom aldrig riktigt igång... Men helt ok för andra chansen.


Benjamin Ingrosso (final) Helt ok lite discobetonad låt. Han gör det ju bra, och har helt ok röst. Behaglig låt att lyssna på. Men han är ingen favoritartist hos mig, och det såg lite kul ut med det där pojkfjuniga ansiktet och de håååriga armarna... Inget fel att vara hårig, min sambo är en gorilla ;) Men helt ok att gå vidare absolut!


Bäst ikväll var annars Davids medley, han är jäkligt bra!
Hasse var lite virrig som vanligt och det var lite stelt på sina håll. Men de har några veckor på sig, viktigast är ju finalen när jag är på plats haha.
 
Läser Aftonbladet och de gav Benjamin och Mariette högsta betygen. Så de verkar veta hur folk röstar?
Jag tyckte Benjamin, Mariette och Dismissed var bäst ikväll. Gillade dem skarpt alla tre. Förstår inte varför så många här ogillade Benjamins låt? Tyckte det var sjukt skön danskänsla i låten. Lite Daft Punk-vibbar nästan. Får väl heja på Dismissed i Andra Chansen sedan :)
 
Alltså Benjamins låt som sådan är det väl inget fel på. Om man blundar. Jag kan bara inte med en 19-åring som sjunger om "Good lovin'" och juckar sig igenom framträdandet. Nej. Bara nej.
 
Min ranking:

1. Dismissed (fick 5 hjärtan + två smsröster i andra omgången)
2. Mariette (4)
3. Roger Pontare (3)
4. Benjamin (3)
5. Lisa Ajax (2)
6. Allaywan (2)
7. Etzia (2)

Tippade rätt till final men hade Pontare till 2a chansen istället för Lisa Ajax.
 
Haha! Jag tippade helt rätt i Melloappen! Missade tyvärr att skriva det här innan så jag har ju inget bevis för det, men men jag vet att det är så :-)

Jag tycker att Pontare skulle gått till Andra Chansen istället för Lisa Ajax. Sjukt störig och tjatig låt hon hade! Synd, för hon sjunger väldigt bra!

Min dotters (7 år) favorit är Dismissed! Bra smak :-)

Jag gillade egentligen alla som gick vidare utan Lisa Ajax. Men jag tror att den enda som har chans på segern i Mello är Benjamin Ingrosso. Jag gillar Mariette jättemycket men tror inte att den når hela vägen till seger tyvärr. 2-3 plats max. Tyvärr!!

Nano är fortfarande svårslagen tror jag.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 815
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 021
Senast: voltis
·
Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 539
Senast: Lavine
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 253
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp