Melodifestivalen 2022 - Deltävling 3

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt det är redan dags för deltävling 3 i årets mello! :arghh::banana:

Kanske har ni redan en tydlig favorit, eller så väntar vi fortfarande på vinnarlåten...

Kan det bli ngn av lördagens bidrag? Som är:

Cazzi Opeia – I can’t get enough

Lancelot – Lyckligt slut

Lisa Miskovsky – Best to come

Tribe Friday – Shut me up

Faith Kakembo – Freedom

Linda Bengtzing – Fyrfaldigt hurra!

Anders Bagge – Bigger than the universe


Vad tror ni? Vad tippar ni?
 
Det kan ju inte bli värre än förra veckan så.. :angel: Men det ska bli spännande att höra Bagge, inte för att jag tror på honom som vinnare dock. Är också nyfiken på Lisa Miskovsky. Har absolut ingen koll på vilka Cazzi, Tribe Friday eller Faith är, hoppas därför att någon av dem överraskar stort. Tippar på att Linda kommer sist utan att ens ha hört låten, men det brukar ju bli något som man hört tusen gånger för 20 år sedan varje gång så :p
 
Min vana trogen lyssnade jag på kortversionerna som ligger ute nu.
Cazzi har en poppig låt, kan säkert gå vidare på ett eller annat sätt
Lancelot får nog en massa röster för att han är ung och söt, men låten är inget vidare
Lisa har gjort betydligt bättre låtar
Tribe är veckans rockgrupp och den kan jag både ha och mista
Faith var med och sjöng härom året också, hon sjunger fint och har en stor röst, men nä... Fast den borde kanske ta sig vidare på något sätt
Bengtzing låter som Bengtzing.
Bagge, tja det är nog veckans etta.
 
Bagge går vidare. Stor och svårsjungen låt där han får chansen att imponera med sin röst.

I övrigt är jag rätt oimponerad. Cornelia är solklara favoriten hittills i år!! Det skriker vinnare om det bidraget. Resten har varit av mycket sämre kvalitet.
 
Förra deltävlingen hade jag jättelånga förväntningar och blev väldigt positivt överraskad!

Denna veckan känner jag inte heller igen särskilt många namn, så det kan gå hur som helst, ska försöka att inte ha några förväntningar nu heller.
 
Har inte lyssnat i förväg (för när det kommer till de svenska bidragen så vill jag inte höra dem i förväg), men har inga större förhoppningar eller förväntningar på denna vecka heller.
 
Sändningen närmar sig men idag känner jag inget riktigt pirr...
Ingen av artisterna känns som ngn wow för mig, så hoppas på ngn överraskande nykomling!

Linda B är jag bara så ofantligt trött på, alla låtar låter likadant.. Men i detta startfält ses hon nog ändå om en av favoriterna?
Lisa är väl duktig men aldrig dragits till hennes musik.
Lancelot vet man ju vem det är men har aldrig lyssnat på hans musik. En som kan överraska?
Bagge är den jag är mest nyfiken på faktiskt! Gillade honom i masked singer!

Övriga har jag dålig koll på så där kan det ju bli hur som helst! (Faith varit med förr iof, sjöng fint men inget minnesvärt)

Ska handla snacks snart, blir mjuka saker då dottern just fått tandställning (hon som äääälskar snacks!)
 
Jag håller med om att pirr saknas, så jag går rask över till mello-gotta istället - vad dukar ni upp ikväll?

Jag har köpt chips med chili och cheddarsmak, nykomling för mig!
Sen blir det blomkål, morötter och gurka med tacodipp och toppar med cocacola :angel:
 
Jag håller med om att pirr saknas, så jag går rask över till mello-gotta istället - vad dukar ni upp ikväll?

Jag har köpt chips med chili och cheddarsmak, nykomling för mig!
Sen blir det blomkål, morötter och gurka med tacodipp och toppar med cocacola :angel:
Snacks....? Kanske gör jag en kladdkaka. Tror att jag har grädde, och hallon/blåbär finns i frysen :) !
 
Magsjuketid och noll sömn, så oklart om jag ens är vaken ikväll. Snacks? Njä, ingen större aptit (även om jag inte är den sjuka). Kladdkaka lät dock inte fel. Har en i frysen. Och turkiskpeber-glass.
 
jag jobbar i kväll så jag kommer få läsa mig till hur det har gått. och lyssna på låtarna i efterhand...
 
Får se startfältet...Linda Bengtzing är ju ofta bra men låttiteln gör mig besviken minst sagt. Lisa Miskovsky har man ju inte lyssnat på sen jag vet inte hur länge sen men evigheter ju.
Vi kommer äta BBQ-chips och chokladbollar med dels pärlsocker och dels kokos som jag gjorde på fm :d. Hade alla ingredienser hemma så får bli helggodiset/lördagsgodiset den hör veckan :)
 
Ska endast se för att jag är nyfiken på Tribe då det bor här omkring😅🙈 Det är dock inflyttade hit och började sin karriär högre upp i landet, höga kusten tror jag det var (?) Men som sagt vissa av dem som Linda tex kanske det är dags att kasta ur mello är rätt trött på hennes musik 😂 Bagges låt har jag faktiskt lyssnat på SVT play och ja kan bli bra, gillar honom överlag.
 

Liknande trådar

Kultur Det närmar sig den stora finalen! Men det saknas fortfarande fyra bidrag, och dessa ska utses på lördag! Det är dags för mellos...
2
Svar
30
· Visningar
1 905
Senast: voltis
·
Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 282
Senast: MJLee
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 843
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 230
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp