Min man var otrogen

Bukefalos 30 år!

Det som är värst för mig är inte själva otroheten, utan att han inte pratat med mig innan och att han inte svarade när jag ringde på natten. Att han legat med annan är inte "optimalt" (jag hoppas min poäng kommer fram trots ordvalet) men det är inte det stora sveket.

Det som är värst för mig är inte själva otroheten, utan att han inte pratat med mig innan och att han inte svarade när jag ringde på natten. Att han legat med annan är inte "optimalt" (jag hoppas min poäng kommer fram trots ordvalet) men det är inte det stora sveket.
Jag är böjd att hålla med dig. Iomed att det inte är något han brukar göra (antar jag) så blir det lätt att man antar att partnern är skadad/död eller något åt det hållet när han bara försvinner. Och det är klart att en otrohet blir rätt liten i jämförelse då.

Jag är böjd att hålla med dig. Iomed att det inte är något han brukar göra (antar jag) så blir det lätt att man antar att partnern är skadad/död eller något åt det hållet när han bara försvinner. Och det är klart att en otrohet blir rätt liten i jämförelse då.
Precis. Ska jag vara ärlig var det nästan som en lättnad att han "bara" hade varit med någon annan, och inte låg död i ett dike.

Nu handlade det aldrig om otrohet men jag tänker att det kanske inte själva otroheten nödvändigtvis som är svårast att släppa utan sveket och att få tillbaka förtroendet. Jag tycker din reaktion är fullt förståelig i det här läget.
Ja precis.
Jag skulle inte klara av att bli förd bakom ljuset oavsett vad saken gällde.
Eller att någon försöker att dölja något genom att hålla sig undan.

För mig är det en omöjlighet att leva med.
Och det spelar ingen roll om det är pengar, pubrunda med kompisar, jobba övertid eller maska från det tråkiga hushållsarbetet.
Det behövs liksom ingen jättegrej för att sveket skall kännas livsavgörande.
Det räcker med att det är ett svek.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12