Bukefalos 28 år!

Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Jag tycker personligen inte att kalendern i år är jättespännande, men jag tror ändå den går hem hos många :) Jag kompletterar med att titta på Selmas saga efteråt :D
 
Jag tycker personligen inte att kalendern i år är jättespännande, men jag tror ändå den går hem hos många :) Jag kompletterar med att titta på Selmas saga efteråt :D

Selmas saga ❤❤.

Jag tittar alltid på en gammal kalender i november varje år. Såg om Selmas saga för något år sen, älskar den.
De flesta julkalendrarna på senare tid har varit bra tycker jag faktiskt om jag minns rätt! Undantaget ifjol, den kommer jag nog aldrig att se om.

Edit: kollade en lista, där är flera jag inte gillat, men ändå :p
 
Heja kalendern!

Tänk, nu har redan en tredjedel gått....
Jag gillar när de lägger in sånt som t ex Agneta till Galad: -"...Du skulle kunna bli arkitekt om inte du..... Du kan bli vad du vill!"

Och Anna-Karin och Vilgot är ju jättegulliga. Undrar om Mira och Galad berättar för dem om hålet nu...?
 
Ja det var väldigt svårt att gissa vad som skulle finnas bakom dagens lucka kan jag säga, för det hände liksom ingenting!

Nä... iofs, det största var väl att Rakel fick iväg ett meddelande... :)
Fast håller med, det är inte lätt att veta vad som kommer att vara i luckan. Vem leder i er tävling? :p
 
Nä... iofs, det största var väl att Rakel fick iväg ett meddelande... :)
Fast håller med, det är inte lätt att veta vad som kommer att vara i luckan. Vem leder i er tävling? :p
Precis! Jag gissade till slut på en bit tapet, men har inte fått facit än ;) Hittills leder jag faktiskt, jag prickade in de första två men efter det har vi haft fel varje dag hela bunten :laugh:
 
Håller med om att dagens avsnitt var lite händelselöst, kändes mest som en startsträcka till vad (jag tror) kommer i nästa avsnitt.
jag tror att flickorna kommer springa upp på vinden kl fyra, men att Rakels mamma också kommer dyka upp (hon stirrade misstänksamt på skrubben ju) och så blir det något fel så mamman byter plats med Mira, och Rakel och Mira kommer då mötas i 1920 med Mira i mammans kropp.
Ska hursom bli kul att se fortsättningen imorgon, gillar årets kalender skarpt, ok lite faktafel men inte så det stör mig så fasligt, det är liksom en äventyrshistoria för barn, är väl inte så många som skapat ett eget svart hål i 2020 heller :D
 
Jag gillar också årets julkalender. Spännande att se vad det ska bli av allt! Sen är jag inte så petig med detaljer som HVB-hem eller hur det var på 1920-talet. Allting behöver inte spela exakt hur det är i verkligheten 🙂
Håller med om att dagens avsnitt var lite händelselöst, kändes mest som en startsträcka till vad (jag tror) kommer i nästa avsnitt.
jag tror att flickorna kommer springa upp på vinden kl fyra, men att Rakels mamma också kommer dyka upp (hon stirrade misstänksamt på skrubben ju) och så blir det något fel så mamman byter plats med Mira, och Rakel och Mira kommer då mötas i 1920 med Mira i mammans kropp.
Ska hursom bli kul att se fortsättningen imorgon, gillar årets kalender skarpt, ok lite faktafel men inte så det stör mig så fasligt, det är liksom en äventyrshistoria för barn, är väl inte så många som skapat ett eget svart hål i 2020 heller :D

Så tänker jag också. Det är ju en magisk julsaga, inget faktaprogram. 😊 Sen är det ju bara en extra bonus om man får mersmak för att lära sig mer om hur det verkligen är på HVB-hem eller hur det var förr.
 
Ooo... mer händelserikt avsnitt idag!
Smart av Mira att låsa fast Rakel, men hon kunde väl låst fast t ex runt armen istället 😑.
Och det där larmet som Anna-Karin och Vilgot fick av energierna - intressant!

Undrar om de lyckas lokalisera hålet och om Rakel lyckas lura i Galad att hon är Mira? Och om Galad tar hjälp av AK och Vilgot om inte?
Många frågor, jag diggar kalendern :D
Kul också att det kommer lite sånt som typ att det inte fanns el förr utan att de använde stearinljus inte bara för mysighet osv.
 
Jag måste ha missat nåt, hur kom Rakel loss egentligen? Tyckte det såg ut som att Mira kedjan fast henne runt midjan..?

Bortsett från dagens frågetecken så gillar jag årets julkalender. 😀
 
Tycker kalendern är mysig att följa faktiskt. Visst en del faktafel men tycker inte att julkalenderns främsta uppgift är att vara korrekt i fakta. det ska vara spännande för barn att titta på och bygga upp spänningen till julafton del för del. Och att resa i tiden hur många har inte drömt om det? Är ju en otroligt kul grej att bygga kalendern runt!

Var inte direkt någon högoddsare att Mira och Galad skulle bli adopterade av forskarna. Tycker det är kul att de bytt plats igen Mira och Rakel. Är ju lite kul att se de upptäcka varandras världar gillar hur Rakel kommenterar 2020!
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 907
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 876
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
464
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp