Bukefalos 28 år!

Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

Jag hade feeel med min gissning :o kul att det hände lite mer i dagens avsnitt iaf. Förstår att Sören tyckte Rakel var läskig, liksom springer in i hans hus och släcker alla ljus och ba ”du och din familj kommer DÖ” :nailbiting:
 
Jag hade feeel med min gissning :o kul att det hände lite mer i dagens avsnitt iaf. Förstår att Sören tyckte Rakel var läskig, liksom springer in i hans hus och släcker alla ljus och ba ”du och din familj kommer DÖ” :nailbiting:

Ja vem hade inte tyckt att det var otäckt! Mira är kanske inte den mest pedagogiska ^^
 
Måste säga att jag tycker att den tar sig! Lite mer spännande och kanske har jag vant mig vid det lite stolpiga agerandet från skådespelarna :D
Men bäst av allt är ju julköket. Egentligen inte alls min typ av humor men jag tycker det är skitroligt :p
 
Haha, vilka dåliga vibbar man fick när han kom och erbjöd Rakel skjuts... XD samtidigt som man fattade att nåt för hemskt inte skulle ske.... va kul det blev

Dumma mamma som måste skrubben, får se hur hon ska få tag i nyckeln...

Å så tycker jag Galad o AK o Vilgot ska börja samarbeta...

Spännande 😊.


Jag älskar många julkalendrar och har sett många massor av gånger. Men det finns faktiskt ett gäng jag inte fastnat för och kanske inte gett en en riktig chans - är t ex Tjuvarnas jul, Superhjältejul, Skägget i brevlådan, En riktig jul och En decemberdröm sevärda?
 
Haha, vilka dåliga vibbar man fick när han kom och erbjöd Rakel skjuts... XD samtidigt som man fattade att nåt för hemskt inte skulle ske.... va kul det blev

Dumma mamma som måste skrubben, får se hur hon ska få tag i nyckeln...

Å så tycker jag Galad o AK o Vilgot ska börja samarbeta...

Spännande 😊.


Jag älskar många julkalendrar och har sett många massor av gånger. Men det finns faktiskt ett gäng jag inte fastnat för och kanske inte gett en en riktig chans - är t ex Tjuvarnas jul, Superhjältejul, Skägget i brevlådan, En riktig jul och En decemberdröm sevärda?

Jag tyckte verkligen om Tjuvarnas jul när den gick 😊. En riktig jul var okej, men inte mer vad jag minns. De andra har jag inte sett.

Sjömansråttor och dieselmöss, är den sevärd? Min farbror och pappa verkade gilla den skarpt 😅
 
Senast ändrad:
Jag tyckte cerkligen om Tjuvarnas jul när den gick 😊. En riktig jul var okej, men inte mer vad jag minns. De andra har jag inte sett.

Sjömansråttor och dieselmöss, är den sevärd? Min farbror och pappa verkade gilla den skarpt 😅

Okej! Ja, ska nog ge Tjuvarnas jul en chans! Och prova En riktig jul också.

Haha, tvärtom ;). Jag minns att jag gillade den när den gick! Minns att det fanns nån ramsa i den som vi brukade säga om Oraklet i oljetråget tror jag det var.... Haha!
 
Okej! Ja, ska nog ge Tjuvarnas jul en chans! Och prova En riktig jul också.

Haha, tvärtom ;). Jag minns att jag gillade den när den gick! Minns att det fanns nån ramsa i den som vi brukade säga om Oraklet i oljetråget tror jag det var.... Haha!

Det där oraklet pratade pappa om mycket :p. Måste nog kolla om den går att hitta!
 
Haha, vilka dåliga vibbar man fick när han kom och erbjöd Rakel skjuts... XD samtidigt som man fattade att nåt för hemskt inte skulle ske.... va kul det blev

Dumma mamma som måste skrubben, får se hur hon ska få tag i nyckeln...

Å så tycker jag Galad o AK o Vilgot ska börja samarbeta...

Spännande 😊.


Jag älskar många julkalendrar och har sett många massor av gånger. Men det finns faktiskt ett gäng jag inte fastnat för och kanske inte gett en en riktig chans - är t ex Tjuvarnas jul, Superhjältejul, Skägget i brevlådan, En riktig jul och En decemberdröm sevärda?
Haha, jag satt och skrek rakt ut (halvt till tvn, halvt till barnet) "Nej! Nej! Så får man INTE göra! Jättefarligt!" när Rakel klev in i bilen :rofl:

Håller med @Takire ang Tjuvarnas jul (de andra har jag inte sett).
 
Haha, vilka dåliga vibbar man fick när han kom och erbjöd Rakel skjuts... XD samtidigt som man fattade att nåt för hemskt inte skulle ske.... va kul det blev

Dumma mamma som måste skrubben, får se hur hon ska få tag i nyckeln...

Å så tycker jag Galad o AK o Vilgot ska börja samarbeta...

Spännande 😊.


Jag älskar många julkalendrar och har sett många massor av gånger. Men det finns faktiskt ett gäng jag inte fastnat för och kanske inte gett en en riktig chans - är t ex Tjuvarnas jul, Superhjältejul, Skägget i brevlådan, En riktig jul och En decemberdröm sevärda?
Hemma älskar vi Tjuvarnas jul och Superhjältejul. Men så är också Stålhenrik och Supersnällasilversara favoriter sedan länge bland både stora och lite mindre i familjen :heart.
 
Men dagens avsnitt (och morgondagens avsnitt också lät det som) varför går de i skolan när det är lördag och söndag år 2020?! Det tycker jag är det största faktafelet någonsin...

Annars tycker jag den är väldig mysig faktiskt. Förstår kritiken om att små barn kanske inte riktigt hänger med i handlingen dock.
 
Men dagens avsnitt (och morgondagens avsnitt också lät det som) varför går de i skolan när det är lördag och söndag år 2020?! Det tycker jag är det största faktafelet någonsin...
Det stör jag mig också på.
Förra fredagen hade de ju fredagsmys så då var de i fas med veckodagarna.
Annars tycker jag om årets julkalender, jag och sambon sitter bänkade. Våra barn är dock för små för att hänga med i handlingen, äldsta är 3,5.
 
Men dagens avsnitt (och morgondagens avsnitt också lät det som) varför går de i skolan när det är lördag och söndag år 2020?! Det tycker jag är det största faktafelet någonsin...

Annars tycker jag den är väldig mysig faktiskt. Förstår kritiken om att små barn kanske inte riktigt hänger med i handlingen dock.

Jag tänkte inte på det förrän nu när du skrev det. Att det är helg.

Det är väl så med de flesta julkalendrar, att de ofta passar bättre för vissa åldrar. Svårt med en handling som passar alla!
Fast kanske att de har tenderat att vara lite mer för äldre barn de senaste åren.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 907
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
30 876
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
464
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp