Bukefalos 28 år!

Mirakel - årets julkalender (utbruten från Jultråden 2020)

"Man får vara vad man vill i det här tåget. Utom pepparkaksgubbe. Det har vi slutat med." :-)

Jag tycker att det var en tramsig replik. Antingen får ungarna vara vad de vill, inklusive skelett och pepparkaksgubbe, eller så är det uppstyrt stramt.
(Att Marika tvingades vara pepparkaka är ju ett problem men i mina ögon är inte lösningen att ingen får vara det.)
 
Jag tycker att det är märkligt att flickorna har talröst som följer kroppen men att sångrösten följer insidans person :confused:

Haha, det är det verkligen. Kanske sångrösten sitter i själen? :p

Fast när jag tänker på det, hade kroppen Mira verkligen Rakels röst när hon sjöng och tvärtom?
 
Jag tycker att det var en tramsig replik. Antingen får ungarna vara vad de vill, inklusive skelett och pepparkaksgubbe, eller så är det uppstyrt stramt.
(Att Marika tvingades vara pepparkaka är ju ett problem men i mina ögon är inte lösningen att ingen får vara det.)

Fast den repliken va väl med för att det var allt tjafs om det där tidigare, var det ifjol eller ännu tidigare?
Tycker själva den grejen e tramsig, men tycker det är kul att de tar med sånt aktuellt i kalendern. Va nog inte Marika personligen som bestämde det.

Hm... De har ju kvar sina egna personligheter. Kanske Rakel är lite tondöv?

Haha, lite :p. Jag tror säkert Rakel kunnat sjunga med sin röst/kropp om hon inte varit det.
 
Fast den repliken va väl med för att det var allt tjafs om det där tidigare, var det ifjol eller ännu tidigare?
Tycker själva den grejen e tramsig, men tycker det är kul att de tar med sånt aktuellt i kalendern. Va nog inte Marika personligen som bestämde det.

Jag tycker att hela diskussionen är tramsig så det innefattar helt enkelt även denna replik :)
 
Jag tycker att det var en tramsig replik. Antingen får ungarna vara vad de vill, inklusive skelett och pepparkaksgubbe, eller så är det uppstyrt stramt.
(Att Marika tvingades vara pepparkaka är ju ett problem men i mina ögon är inte lösningen att ingen får vara det.)
Jag tänker att det är en blinkning till alla de fb- inlägg som varje år skriker om att nu ska pepparkaksgubbarna förbjudas och så skyller de på invandrare.
 
Jag tycker att det var en tramsig replik. Antingen får ungarna vara vad de vill, inklusive skelett och pepparkaksgubbe, eller så är det uppstyrt stramt.
(Att Marika tvingades vara pepparkaka är ju ett problem men i mina ögon är inte lösningen att ingen får vara det.)
Jag håller väl egentligen med om att jag tycker att barnen antingen ska få vara vad de vill eller att det är stramt uppstyrt.
 
Jag tänker att det är en blinkning till alla de fb- inlägg som varje år skriker om att nu ska pepparkaksgubbarna förbjudas och så skyller de på invandrare.

Samtidigt så har just Marika själv pratat om just det här att hon ville vara lucia men bara fick vara pepparkaka. Då blir blinkningen svår.
 
Jag tycker att det är märkligt att flickorna har talröst som följer kroppen men att sångrösten följer insidans person :confused:
Nja, lite kanske. Samtidigt är ju rösten ett instrument och vissa vet ju bättre hur man använder vissa instrument. Vi fick ju höra "riktiga" Rakel i första avsnittet, därav farbroderns kommentar idag innan "Mira-Rakel" började sjunga. Och förvåningen efter.
 
Åh... idag var det spännande...och intressant. Undrar hur exakt Miras räddning av Sören och hans familj påverkar så att inte AK och Vilgot är där nu...? Och hemskt att de inte är där... och nu verkar ju inte Rakel vilja byta igen så hur ska de då kunna göra det...? Med hjälp av spegeln? Många frågor!

Och Agneta och Andres... pinsamt! 😆
 
Fast jag funderar på hur svarta hålet kan finnas 2020 om inte AK och Vilgot finns? Det känns som ett för stort plothole...
 
Fast jag funderar på hur svarta hålet kan finnas 2020 om inte AK och Vilgot finns? Det känns som ett för stort plothole...

Jag tror de finns, de har bara inte blivit intresserade av att adoptera (än) 😉

Ja jo, men de borde ju inte vara totalt okända?

Åh just det!

Hmm... fast AK presenterade sig ju när hon träffade dem första gången?
Och Mira sa aldrig hennes efternamn till Galad? Hade hon sagt Colt så hade han kanske vetat?
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 004
Tjatter Någon mer som följer nya säsongen? Nytt är 4 par isf 3 och projektet pågår en extra vecka för att de ska lära känna varandra bättre. Bra...
14 15 16
Svar
314
· Visningar
31 292
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
534
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 710
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp