När hittade du buke ??

Reggade mig 2002 under ett annat nick. Skulle sälja hästen och hittade hit när jag skulle lägga in en annons.

Bytte till mitt nuvarande nick 2004 när jag kände att det gamla var alldeles för oanonymt.
 
Surfade på Altavista efter "hästar" 1995 och hamnade på stallet.com. Hade ett annat nick i början men jag har haft detta nick bra länge.
Att alla "gamlingar" är reggade 2001 beror på att det var en jättekrasch på forumet då och mycket gammalt raderades så alla fick regga om sig då. Det var någon hacker som hittade någon säkerhetslucka.
 
Så många minnen som väcktes nu :bump:
Kärlekssagan med bonden (nicket hade lilleskutt som bild)följde den slaviskt !!!
Sen var det någon kille som skrev om sin fest med sig själv, shit vad dålig jag är på att komma ihåg nick :o
Har varit på buketräffar och ridit, träffat många IRL.
Åh måste leta gamla trådar !!!!!
Filofax😊
 
Ja det var ju hennes kärlekshistoria som t.om. folk på någon större islandshäst tävling i Danmark följde på läktaren. Tror att Silverkedjan skrev om det.
Och var är Silverkedjan nuförtiden? Fast nu går jag OT, va mycket folk som man lärt "känna" här med åren.
 
Surfade på Altavista efter "hästar" 1995 och hamnade på stallet.com. Hade ett annat nick i början men jag har haft detta nick bra länge.
Att alla "gamlingar" är reggade 2001 beror på att det var en jättekrasch på forumet då och mycket gammalt raderades så alla fick regga om sig då. Det var någon hacker som hittade någon säkerhetslucka.
Nja, detta brister lite i hur det egentligen var :)

Sidan startades 1996 och låg då på en adress hos internetleverantören wineasy.

Sommaren 1997 skaffade jag och bytte till domänen stallet.com

Det som hände 2001 var att jag sålde stallet.com till ett företag i Göteborg (fick betalt i aktier), tanken var att jag skulle fortsätta att sköta om det hela som anställd hos dem.
Det jag fick ut av det hela var tre månadslöner, varav de betalade de sociala avgifterna för två (jag fick själv betala den tredje). Sedan var deras pengar slut. Jag åkte även på att betala en hel del annat som jag aldrig fick någon ersättning för. Eftersom företaget gick i konkurs var självklart aktierna värdelösa.
Vad som hände sedan var att jag började om från början med det nya namnet Bukefalos och ett helt nytt forumsystem.

Här finns lite datum på när olika saker hände i på sidorna de 20 första åren:
https://www.bukefalos.se/threads/bukefaloshistorik-under-20-ar.1404395/
 
Nja, detta brister lite i hur det egentligen var :)

Sidan startades 1996 och låg då på en adress hos internetleverantören wineasy.

Sommaren 1997 skaffade jag och bytte till domänen stallet.com

Det som hände 2001 var att jag sålde stallet.com till ett företag i Göteborg (fick betalt i aktier), tanken var att jag skulle fortsätta att sköta om det hela som anställd hos dem.
Det jag fick ut av det hela var tre månadslöner, varav de betalade de sociala avgifterna för två (jag fick själv betala den tredje). Sedan var deras pengar slut. Jag åkte även på att betala en hel del annat som jag aldrig fick någon ersättning för. Eftersom företaget gick i konkurs var självklart aktierna värdelösa.
Vad som hände sedan var att jag började om från början med det nya namnet Bukefalos och ett helt nytt forumsystem.

Här finns lite datum på när olika saker hände i på sidorna de 20 första åren:
https://www.bukefalos.se/threads/bukefaloshistorik-under-20-ar.1404395/
Tack för rättelser. Minnet är lite skralt på en gammal tant😊
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 518
Senast: hastflicka
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 916
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp