Bukefalos 28 år!

Någon som har en Mustang???

Sv: Någon som har en Mustang???

Vi blir inte arga, det är bara Sidekick som blir arg när man inte håller med henne...:angel:
 
Vi har haft 2 st i början av 80 talet de kom BLM från Susanville i nevada. en var då, tyckte jag, dum. Svårare att träna mm. (jag ser nu idag att hon var misförstått av mig.) Den andra var mer lätt, klokare och pålitlig. Nu många år senare så skulle det vara mycket lättare att förstår de, att kunna lära om de, så att Honey var inte lika rädd som hon var.

Jag och min bästa kompis då levarerade tidningar på hästrygg med denna mustangar, vi var ca13-14 år och var själv dum, orädd utan kunskaper mm ,men fan vad vi hade enormt kul med dessa hästar. vart vi var så fans dessa hästar. Det ända som vi aldrig fick de att vänja med var motorcyklar. Jag mins en gång så hade vi stannat vid en kompis och snurrade up de till stacket på fram sidan huset och stog i närheten när en motorcykla körde rusande förbi då tog Sorrel (denna "kloka") loss och sprang rakt in i sidan på en chevy van som körde förbi. Med lite jakt och över 150 styn senare var hon helt ok.

Jag tycker att de är fantastika hästar och skulle gärna ta en till.

16årig sto "straight from the nevada plains" vid ett års ålder. det finns mustangar med breda bak.
jpg.jpg
 
Sv: Någon som har en Mustang???

Alltså Bill, jag blir så nyfiken!
Vet du allt?
Kan du inte berätta mer om dig själv, vad du sysslar med (jag vet att du är sjukskriven i skrivandes stund) och vad du har gjort i USA och det låter ju som om du har varit over there i mer än en månad.
Kompetensnivån på dig känns hög!
Please let all of us know!
Hej för Fan ! :D
Jag är inte sjukskriven i ordets bemärkelse, är bara lemlästad, gipsad o omgipsad idag - . För att vara sjukskriven måste man väl ha en anställning? Jag lever på "pengar ur madrassen", tar en näve då o då, så jag har god tid o råd att odla mina intressen. Jag har varit over there "mer än en månad" :smirk: o gjort det hjärtat är fullt av, hästar, kor o vidder kort sagt "western culture". Kompetensnivån mot den bakgrunden är väl tämligen "normal", vet mycket, men långtifrån allt ( kan t ex inte på en Bukebild eller en beskrivning av en hästrygg avgöra om en viss sorts sadel passar på den hästen! Önskar jag kunde! :bow: :D ) Önskar att många skulle inse att det är omöjligt att avgöra.
Vi kan säga så här : sett o gjort mycket o är man vaken, nyfiken, orädd o intresserad så hittar ju även en blind höna ett korn. :angel:
 
Sv: Någon som har en Mustang???

Thanx!

Blev lite orolig ett tag att du skulle tycka att jag är för nosig och kanske svara med typ "curiosity killed the cat"
 
Håller ni två på att kappa en annan tråd, igen....fy va skäms:smirk::D
 
Sv: Någon som har en Mustang???

Var det i Lucky rider eller i Hästfocus de stod om Mustangerna?
Svarar på frågan själv:cool::smirk: - Jag tror det var Hästfocus.;)
Men jag fattade de som att de var här i svergie. Elle:confused:
ska kolla om jag hittar den i högen.;):bow:
 
Sv: Någon som har en Mustang???

Det var någon i skånetrakten, har jag för mig, som tog in några Kigermustanger. De skulle verka i avel bl.a. Dock har jag sökt få reda på mer om vad som hänt och om det fallit väl ut men jag har inte hittat nåt, tyvärr. Vet flera i mustangvärlden som vill veta om det går bra och vad dom används till...;)
 
Sv: Någon som har en Mustang???

Sorry, Hidalgo på filmen är en American paint . En mustang har inte den breda baken utan är en smal, torr häst, liten utanpå, stor inuti!

..jag kan ha fel.. men det är faktiskt Tre st olika..nu när vi ändå ska rätta varandra ;) om jag minns jiddret rätt är dom tom vagt besläktade med den ursprungliga "Hidalgo" på nåt vänster, men fuck me sideways om jag vet.

men just "riktiga" mustanger verkar vara en sjukt intressant ras att jobba med faktiskt :) något jag gärna hade gjort.. fast nog känns det schysstare att köpa en "färdig" tämjd en?

..sen har ni säkert skrivit det här.. men om jag minns rätt så "köper" man inte de vilda utan dom adopteras och ägs fortfarande av staten så att dom inte ska kunna bli vandringstrofeer eller hundmat.. fst iofs.. mitt minne är av guldfisk variant. Och jag är lat som en korv med sås.
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som har en Mustang???

Var säkert minst 3 olika Paintar som spelade Hidalgo även om en var med större delen av filmen (den köpte väl V M efter inspelningen har jag för mig) En av dem som var med stod hos den tränare i Californien där jag har varit 3 ggr

Malin
 
Sv: Någon som har en Mustang???

När jag går in på Mustanger.se så händer de inget sidan låser sig. Händer de nån annan oxå?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 455
Senast: Shixle
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 946
Senast: Habina
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: MiniLi
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp