Nutrition Score

Jag vet inte varför det här påminner mig om familjen som bokade resa till Teneriffas (eller var det nu var) sunkigaste och billigaste all inclusive hotell, och köpte till något slags extra-super-lyxpaket där det skulle ingå badrockar och kylskåp på rummet och jag vet inte vad.
Och sedan klagade på facebook och i snyftartikel i någon tidning, på att hotellet var sunkigt och äckligt och allt var dåligt trots att de köpt extra-allt-lyxpaketet.

Jaja, lyx är relativ.
 
Jag tror man behöver ett enkelt system som tex nutri score för att människor ska haja till och äta lite bättre för att inte belasta sjukvården

Det är knappast problemet. Folk är inte dumma i huvudet.

Problemet är att den nyttigaste maten är dyrast, speciellt om du inte kan eller orkar laga den själv...

...kombinerat med jakten på dopamin för att många är stressiga och deppiga.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 292
Senast: Harmomini
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 056
Senast: Nytant
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp