Nutrition Score

Jag gillar nutri score. För då ser jag i kundvagnen att nu har jag typ 3 gröna och kanske 3 gula. Då tänker jag att ja då kan jag unna mig en illröd den här veckan :)
Men när du går där med din kundvagn och planerar veckan, tänker du då på att du kanske måste äta 18 st av den illröda för att den faktiskt ska bli illröd i förhållande till 1 av dina gula?
Du verkar se det som stycksaker vilket blir väldigt problematiskt☺️
 
Men när du går där med din kundvagn och planerar veckan, tänker du då på att du kanske måste äta 18 st av den illröda för att den faktiskt ska bli illröd i förhållande till 1 av dina gula?
Du verkar se det som stycksaker vilket blir väldigt problematiskt☺️
Nä jag försöker hålla mig mot det gröna men ibland går det även ner mot gult. Tex kan ju en måltid bli typ 75% grönt och 25% gult. Nästa gång kanske det blir tvärt om. Sen lite rött nån gång när man vill unna sig nått
 
Nä jag försöker hålla mig mot det gröna men ibland går det även ner mot gult. Tex kan ju en måltid bli typ 75% grönt och 25% gult. Nästa gång kanske det blir tvärt om. Sen lite rött nån gång när man vill unna sig nått
Du har alltså stenhårt gått på det där och lever nu nyttigare och bättre :confused:
Fantastiskt bra
 
Nä jag försöker hålla mig mot det gröna men ibland går det även ner mot gult. Tex kan ju en måltid bli typ 75% grönt och 25% gult. Nästa gång kanske det blir tvärt om. Sen lite rött nån gång när man vill unna sig nått
Så du har varken smör eller olja hemma? Med tanke på att de är röda(?).
 
Nä jag försöker hålla mig mot det gröna men ibland går det även ner mot gult. Tex kan ju en måltid bli typ 75% grönt och 25% gult. Nästa gång kanske det blir tvärt om. Sen lite rött nån gång när man vill unna sig nått
Men du förstår att mängden du äter är väldigt avgörande för vilken färg livsmedlet får?
Det känns lite som att du riktigt får med dig problemet när du svarar som du gör efter att ha läst inlägget @Mineur var snäll och skrev för att förklara för oss alla vilka problem som kan uppstå om man tolkar systemet på det sätt du verkar göra.

Tänker att om du står vid hyllan för frukostflingor och vet med dig att du varje dag äter ca 150 gram till frukost. Då kan du möjligen använda Nutri Score för att avgöra vilken som är ”bäst (ur ett väldigt generellt perspektiv). Dvs mängden och livsmedlet är detsamma.
Men att tänka ”På tisdagen åt jag 1 gul och idag 1 röd, resten av veckan har jag ätit 1 grön varje dag. Har ätit nyttigt i veckan, duktiga mig!” funkar inte jättebra…
 
Eftersom flera EU länder har anammat detta så måste det ju vara bra
Kontrar med en mycket gammal sanning. "Miljoner flugor kan inte ha fel, ät skit!".

Det kanske kan vara ett bra kostråd för dig? Förmodligen extremt grönt A?

I övrigt har jag väl bett dig flera gånger att minska ner tramsandet och om du hoppas på att bli permanentbannad så du kan skapa en ny användare får du nog fortsätta hoppas.
 
Kontrar med en mycket gammal sanning. "Miljoner flugor kan inte ha fel, ät skit!".

Det kanske kan vara ett bra kostråd för dig? Förmodligen extremt grönt A?

I övrigt har jag väl bett dig flera gånger att minska ner tramsandet och om du hoppas på att bli permanentbannad så du kan skapa en ny användare får du nog fortsätta hoppas.
Men vad är det här för påhopp?
 
Kan röda äpplen få ett grönt A :confused:
Och hur är det med Ahlgrens bilar de gröna borde få ett grönt B+ och de rosa rött A-
 
Hittade den där soppan på openfood https://world.openfoodfacts.org/product/3256221923339/boeuf-bourguignon-u

Vet inte om jag håller med supermycket om att den är bra.
... och här ser vi även ironin i att den får högsta möjliga betyg enligt Nutriscore, och lägsta möjliga betyg enligt NOVA - båda två är relativt nya system som är väldigt omtalade just nu och båda två hyllas som Det Som Ska Hjälpa Oss Att Lösa Alla Kostrelaterade Folkhälsoproblem (och båda två har liknande svagheter om du frågar mig). Herregud, inte undra på att folk blir förvirrade och ger upp! :arghh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag har vetat sedan barn att jag har mild allergi mot björkpollen (märks bara när det är som värst typ). Med tiden har jag dock märkt...
2
Svar
21
· Visningar
1 292
Senast: Harmomini
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
19 049
Senast: Nytant
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp