Ny otrohetsundersökning

Hur många sätt kan man vara otrogen via mobilen på?
Redan 2002 varnade psykologer och familjerådgivare att sms skulle bli framtidens otrohet möjlighet. Ett pling i fickan, spänningen att inte kunna läsa sms:et när partnern var i närheten.

Idag är man nog inte så otrogen via sms utan man går via appar typ tider, Kik, snap mm. Där är det svårare att bli avslöjad än på sms
 
Eller också är det precis tvärt om. Hon är sur för att han vill hela tiden ta hand om barnet, sköta all planering, handla, ta barnet till BVC, byta blöjor, mata och gosa. En riktig hemma pappa som imponerar på hennes vänner varvid dom höjer honom till skyarna. Klart hon då känner sig utanför och vill då få lite av nån vid sidan om

Ja det finns säkert kanske någon enda pappa som är precis just sådan och det finns säkert möjligtvis en enda kvinna som blir sur över det, men flertalet, generellt, ens mätbart??? nope..
 
Eller också är det precis tvärt om. Hon är sur för att han vill hela tiden ta hand om barnet, sköta all planering, handla, ta barnet till BVC, byta blöjor, mata och gosa. En riktig hemma pappa som imponerar på hennes vänner varvid dom höjer honom till skyarna. Klart hon då känner sig utanför och vill då få lite av nån vid sidan om

Detta är nog omvänt, att det du beskriver egentligen är kvinnan som gör allt med barnet.
 
I denna värld. 2010 var det endast var 10:e småbarnsförälder som var otrogen. På 10år så har otroheten fördubblats. Vilken framtida värld ska våra barn leva i egentligen. Ja, otrohet verkar alltmer bli allmänt vedertaget framöver
Så, när pappor börjar ta hand om sina barn blir de samtidigt otrogna? Hur kan du få ihop det? Är det här ett försök att få kvinnor tillbaka till spisen månne?
 
Man får inte heller glömma alla par som inte är monogama, och ändå inte har ett öppet uttalat öppet förhållande. Otrohet sker, de kanske vet om det (lite sådär) men lägger ingen avgörande vikt vid det. Att någon är otrogen och hamnar i statistiken betyder inte att vi vet något om hur illa de inblandade parterna tycker att det är.
 
Man får inte heller glömma alla par som inte är monogama, och ändå inte har ett öppet uttalat öppet förhållande. Otrohet sker, de kanske vet om det (lite sådär) men lägger ingen avgörande vikt vid det. Att någon är otrogen och hamnar i statistiken betyder inte att vi vet något om hur illa de inblandade parterna tycker att det är.
Fast har man ett öppet förhållande säger man nog inte själv att man är otrogen.
 
762a4633f7a24dcf849962e2d1190f24c8863064_hq.jpg


Jag tror att mer ansvarsfulla pappor har ungefär samma korrelation med otrohet som Somaliska pirater och klimatförändringar. Statistik kan vara roligt på många sätt.
 
För att man troligen inte får ut det man vill av att vara trogen eller så är den ene sur och ointresserad. Vem bestämmer att det är obligatoriskt att vara trogen?
Men om den ena är sur och ointresserad - varför fortsätter man förhållandet då? Vill någon vara ihop med en sur och ointresserad kvinna/man, undrar jag. ...eller kanske jag inte har förstått idén med att vara ihop med någon.
 
Jag tror ochså att otrohet är en ventil för att stå ut. Man blir uppskattad och sedd av någon annan när inte partnern gör det. Då får man ny energi som man sedan tar in i familjen och då funkar det ju ett tag till innan nästa träff
Stå ut?? Det är väl inte meningen med ett förhållande - att man ska stå ut. Jag har fått för mig att förhållanden ska GE något.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 601
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hur tänker ni kring detta? En kompis till mig, har en dotter som har oerhört kämpigt i skolan. Barnet har dålig självkänsla, årskursen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 340
Senast: Vallmo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp