Ögonfransar

Har du ögonfransförlängning

  • Ja

    Röster: 12 3,5%
  • Nej

    Röster: 265 77,0%
  • Ibland

    Röster: 14 4,1%
  • Skulle hellre dö än ha

    Röster: 53 15,4%
  • Skulle hellre dö än låta bli

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    344
Men vi har väl kvalster oavsett fakefransar eller inte? Jag tror inte det finns någon människa som inte har kvalster.

Jo, men Demodex och kvalster som äter upp fransrötterna har vi inte.
Tydligen är folk rädda för att rengöra och tvätta dem och det skapar en gosig miljö för kvalster. Du har ju helt plötsligt väldigt mycket fler fransar åt dem att bo i.
 
Jo, men Demodex och kvalster som äter upp fransrötterna har vi inte.
Tydligen är folk rädda för att rengöra och tvätta dem och det skapar en gosig miljö för kvalster. Du har ju helt plötsligt väldigt mycket fler fransar åt dem att bo i.
Fast de bor väl i hårsäckarna? De extra fransarna har ju inga hårsäckar :D
 
Men det kan väl inte vara några specialkvalster som lever där utan de vanliga som vi har oavsett :confused:

Nej jag vill inte googla och riskera otrevlig läsning så här sent på kvällen :nailbiting:
 
Ok nu kollade jag iaf. Tydligen är det samma men demodex är typ om de blir för många och då kan man i sin tur tappa fransar.

Följdfråga: vad är smidigaste/bästa rengöringen?
 
Jag har aldrig gjort det och efter att ha läst den här tråden kommer jag inte göra det i framtiden heller. Inte värt risken att få kroniska besvär.
 
Och ändå är det så vanligt med fransförlängning. Vad är det för ämne i limmet som ger sådana bestående men?
Jo det är ju vanligt, men det är ju ett relativt nytt fenomen så vi har väl inte hunnit se konsekvenserna av det än kanske. Är inte så insatt mem om man googlat så finns det rätt mycket info om ämnen i limmet
 
Men vi har väl kvalster oavsett fakefransar eller inte? Jag tror inte det finns någon människa som inte har kvalster.
Jo, men eftersom det blir mer och tjockare så trivs kvalster bättre med extensions än hos de som bara har naturella fransar. Så för oss som har extensions är det extra viktigt att vi gnuggande tvättar fransarna varje dag.
 
Jag har en helt annan men ganska närbesläktad iakttagelse.

Ögonbryn. De ska visst vara stora och mörka, oavsett naturligt utseende. Har sett flera stycken för ögonbrynen liksom inte stämmer med resten av ansiktet. Ofta i kombination med stora ögonfransar.

Jag känner mig hopplöst omodern.
 
Hittar inte det jag söker, men har för mig att ni tagit upp det i tråden:

Bästa fransfärgen? :)
Brow Henna eller RefectoCil.
Många klagar gärna på att det är färgen som är dålig, när det egentligen är så att man är inne i en extra fällperiod. Du byter ut dina fransar och ögonbryn på 6-8 veckor, så längre än så är omöjligt att färgen är kvar, eftersom ingen av dina fransar är kvar.

Själv körde jag med Depend länge och tycker att det funkar lika bra, men många klagar på den.
 
I samband med den här tråden köpte jag ett fransserum.
Jag vet att förebilden är kass och jag har maskara på bild två, men det ÄR stor skillnad. Så drygt en månad med serum, jag tror inte jag behöver några lösfransar. :D
IMG_20191116_173716.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 169
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 617
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 402
Senast: Enya
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp