Med tanke på hur allt var förut så tror jag inte att jag hade kunnat göra något annorlunda, men jag önskar att jag hade kunnat få den hjälp som behövts för att orka hålla mig till ett och samma gymnasium istället för att hoppa av pga skoltrötthet (och allmänt uselt psykiskt mående), byta till annat gymnasium, missa massor och trassla runt i all oändlighet.
Nu är jag 28år och det känns som om det är först nu som det börjar bli ordning på allt. Jag har äntligen(!) fått en fast anställning. Bara en sådan sak som att gå på schema nu istället för att vara timanställd är Så. Jäkla. Skönt. Jag har lyckats hamna på ett ställe där jag ständigt utmanas, på en för mig passande nivå och kollegorna är fantastiska. Dessutom är många(!) av de högre uppsatta sådana som tidigare jobbat så som jag gör nu och det finns absolut möjligheter att vidareutbilda sig och få andra arbetsuppgifter inom företaget för den som vill. Det tycker jag känns bra, för då behöver jag inte tänka "Jahapp, nu är jag fast på ett nytt ställe". Mycket av det jag gör nu kan jag dessutom ha nytta av i helt andra typer av yrken, så om/när jag tröttnar borde det gå bra att testa något helt annat.
Mitt problem annars är att jag vill allt av allt. Jag drömde som så många andra om veterinäryrket när jag var liten, men ja, det var det där med att plugga massor...

Sedan har jag funderat på fysioterapeut, både för människor och hundar, det tror jag egentligen är mer "min grej" än veterinär. Men så är jag tokigt förtjust i bilar också och hade gärna(!) jobbat med bilar på något sätt. Vissa kreativa yrken hade också kunnat vara något, om det inte vore för extrem prestationsångest.
Så tja, "vilja allt av allt" i kombination med prestationsångest och att vara proffs på att ställa till det för sig själv... Det är inte helt enkelt då. Egentligen ångrar jag ingenting jag gjort, men det är ju lite synd att jag hindrar mig själv från så otroligt mycket här i livet.