Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visste inte vart jag skulle lägga denna men "nu börjar det". Kanske borde skapa en ny tråd, "covid-köpta valpar bortskänkes" :crazy::(

Denna är 7 månader...Visa bifogad fil 60726
Har sett ytterligare 2-3 liknande som man kan misstänka samma omständigheter... "perfekt nu när hela familjen är hemma/jobbar hemifrån" oooppss Covid är "över" och ungarna tillbaka till skolan och mamma och pappa måste åka till jobbet igen....
 
Hade en uppfödare börjat prata om att det inte var bra för valparna att flytta ett visst datum med tanke på storhelger hade jag funderat på vilka tankar denne har om mentaliteten på sina uppfödningar. Benägenheten att utveckla rädslor är högst ärftlig.
Håller med! Jag ser allt för ofta uppfödare som utan vidare avlar på hundar som har det jobbigt av fyrverkerier eftersom man ser det som ett normaltillstånd att vara rädd för sådant...
 
Apropå att sälja valpar som är leveransklara till en storhelg, så hade jag valpar som var leveransklara till nyår vid millennieskiftet. Där var min plan redan från början att valparna fick vara leverensklara efter nyårshelgen, så att folk kunde få fira in det nya millenniumet utan att behöva ta hänsyn till en liten valp. Nu visade det sig att jag inte hade en enda valp såld när de var 8 veckor, så det hela blev ju ett icke-problem. De första valparna flyttade i februari och den sista i maj...
 
Finns en Newfoundland - Pudel korsning till salu för 32000kr !!! 😳

Bara en tikvalp så antar att de lyckats sälja resten i kullen. Folk är ju galna 🙄
Vet inte om det är en av dem jag såg i en grupp på Facebook häromdagen. Svartvit och superfin!! Men jag vill inte ens tänka på pälsvården :nailbiting:
 
Valppriserna stiger med luddigheten säger ni? 🤔 Min hund har inte uttryckligen sagt att han vill bli pappa men jag kan ju alltid fråga honom. Har inte sett någon briard-pudelkorsning än på blocket så priset borde bli skyhögt? Jag måste bara komma på ett bra namn. Briapoo? Bridoodle? Pälsen måste ju bli fantastisk! Långa lockar, fäller inte och förstås allergivänlig.
 
Valppriserna stiger med luddigheten säger ni? 🤔 Min hund har inte uttryckligen sagt att han vill bli pappa men jag kan ju alltid fråga honom. Har inte sett någon briard-pudelkorsning än på blocket så priset borde bli skyhögt? Jag måste bara komma på ett bra namn. Briapoo? Bridoodle? Pälsen måste ju bli fantastisk! Långa lockar, fäller inte och förstås allergivänlig.
Klart han vill bli pappa. Han behöver ju inte ta något ansvar :D
 
Valppriserna stiger med luddigheten säger ni? 🤔 Min hund har inte uttryckligen sagt att han vill bli pappa men jag kan ju alltid fråga honom. Har inte sett någon briard-pudelkorsning än på blocket så priset borde bli skyhögt? Jag måste bara komma på ett bra namn. Briapoo? Bridoodle? Pälsen måste ju bli fantastisk! Långa lockar, fäller inte och förstås allergivänlig.
En Broodle, såklart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 223
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 334
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 903
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp