Oseriös avel 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anna Lindmarker också, är den senaste jag sett. Uppfödaren som de köpt av skriver på en hemsida att deras valpar kostar 35000-45000. Jag känner bara ett så stort VARFÖR varje gång jag läser om sånt här. Hur kommer man till det beslutet: Vi köper!

Ja det är ju inget för mig. Nästan en årsinkomst :grin:
 
Normal labbevalp = 15.000. Normal pudelvalp = 15.000. 15.000 + 15.000 = 30.000.

Enda förklaringen jag kan komma på.

Så med 8 raser i en hund så kan man med gott samvete ta ut för 8 valpar?

Nu ska jag avla fram en mix på Bulldog, Pomeranian, fralla...slänger in en Pudel också, det måste ju vara med i alla recept. Vad har vi mer för dyra hundar? Broholmer var väl rätt dyra?

Kan bli en kul mix det här :love:
 
Så med 8 raser i en hund så kan man med gott samvete ta ut för 8 valpar?

Nu ska jag avla fram en mix på Bulldog, Pomeranian, fralla...slänger in en Pudel också, det måste ju vara med i alla recept. Vad har vi mer för dyra hundar? Broholmer var väl rätt dyra?

Kan bli en kul mix det här :love:

Jag är villig att låna ut shiban för den ringa kostnaden av 12 000:- / valp. Never mind att hon är nio år, det är ju bara att skriva ned det som att hon ÄNTLIGEN var mogen att bli MAMMA! Hon är ju TRENDIG. Kolla bara på alla memes.
 
Men alltså denna :banghead:
Folk orkar liksom inte ens svara.
34618
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 248
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 476
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 910
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp